Prodajni hit v senci

Po cestah trenutno vozi približno 28 milijonov coroll vseh mogočih letnikov. Zanesljiv, uporaben in eden najbolj priljubljenih avtomobilov tudi v najnovejši izvedbi ni videti prav nič posebnega. In ravno to je njegov največji adut.

Corolla je med najbolj prodajanimi avtomobili v zgodovini.
Corolla je med najbolj prodajanimi avtomobili v zgodovini. 

Corolla nastopa kar na 150 avtomobilskih trgih po vsem svetu, do zdaj pa so jo v enajstih generacijah prodali že okoli 44 milijonov, s čimer se je uvrstila med najuspešnejše avtomobilske modele na splošno. Pred časom je bila na voljo v več karoserijskih različicah, po uvedbi aurisa in osamosvojitvi versa v prejšnji generaciji pa je ostala omejena zgolj na klasično štirivratno limuzinsko karoserijo. S tem se ji je doseg na evropskem trgu, ki je bolj naklonjen bolj praktičnim karoserijskim oblikam, nekoliko zmanjšal, nikakor pa ne na drugih, limuzinam bolj naklonjenih trgih, kakršna je Rusija, kjer se z njeno uspešnostjo v Toyotinem prodajnem programu lahko kosa le še Land Cruiser.

Osvežitev v ravno pravi meri

Lanska oblikovna osvežitev se ji pozna predvsem po nekaj več kromiranih okraskih na karoseriji, ki se je predvsem s sprednjim delom približala novejšim modelom, in LED dnevnih lučeh, pod pločevino pa predvsem po večjem naboru pripomočkov za povečanje varnosti, ki jih Toyota združuje v paketu TSS (Toyota safety sense). Večji je osrednji zaslon, ki je na armaturni plošči v še večji meri kot predhodnik nadomestil različna stikala, olajšana pa je tudi povezljivost. Kljub temu je očitno, da oblikovalci niso vnaprej predvideli možnosti povečanja nabora varnostnih pripomočkov, saj so njihova stikala brez posebnega reda razvrščena po vsem voznikovem delovnem okolju.

Notranjost je sicer urejena podobno zadržano kot zunanjost, kar pa niti ni tako velika pomanjkljivost. Vožnja je zaradi limuzinsko mehkejšega vzmetenja precej udobna, k prostornosti in udobju potnikov predvsem na zadnji klopi pa pripomore tudi medosna razdalja, ki je za deset centimetrov večja kot pri kombilimuzinskem aurisu.

Testna Toyota corolla je bila opremljena z 1,4-litrskim turbodizelskim štirivaljnikom, ki na papirju sicer ne obeta veliko, a v kombinaciji z dobro premišljenim šeststopenjskim menjalnikom omogoči malo bolj dinamično vožnjo, sicer pa je povsem usklajen z zadržano naravo avtomobila. Zelo pohvalna je tudi nizka poraba goriva.

Komu je namenjena?

Vsekakor taksistom, predvsem pa vsem, ki avtomobil razumejo kot stroškovno ugodno in zanesljivo sredstvo za prevoz potnikov in prtljage in pri tem avtomobila ne menjujejo vsakih nekaj let. Resda so na trgu na voljo tudi cenejše limuzine, a corolla ima ime tudi ob prodaji rabljenega vozila.

Besedilo in foto: DARJAN GORELA


Najbolj brano