Konferenca Pantheon v Portorožu: Naložbe v digitalizacijo so naložbe v spremembe

Pri trendu digitalizacije mnogih podjetij gre le za lepotne popravke, ugotavljajo organizatorji mednarodne Pantheon konference o digitalni preobrazbi, ki se danes začenja v Portorožu. Osrednji gost konference Joe Peppard je opozoril, da tehnologija ne sme biti sama sebi namen, naložbe v digitalizacije pa je treba razumeti kot naložbe v spremembe.

 Joe Peppard Foto: Mitja Volčanšek/STA
Joe Peppard Foto: Mitja Volčanšek/STA

PORTOROŽ > Med glavnimi novostmi današnjega poslovanja podjetij sta v ospredju velika količina podatkov in hitrost odločanja, pri čemer lahko IT tehnologija pomaga pri sprejemanju boljših odločitev, je na novinarski konferenci pred uradnim začetkom dvodnevne konference poudaril redni profesor na ESMT Berlin in docent na univerzi Južne Avstralije Joe Peppard.

Peppard opaža, da mnoga podjetja v IT ne vidijo priložnosti, ki se ponujajo. Kot je priznal glavni izvršni direktor Datalaba Moreno Rodman, je IT v marsikaterem podjetju "cokla".

Prav zato je za Pepparda pomembno, da pride do spremembe miselnosti. Tehnologija sama po sebi je sicer zgolj sredstvo, vendar terja svojo strategijo, ki pa je številna podjetja nimajo. Ključno je po njegovem, da se digitalne naložbe razume kot naložbe v spremembe.

Odličnost tehnoloških rešitev je sicer predpogoj, vendar ni dovolj. Veliko družb je po Peppardovih besedah izvedlo zgolj "digitalno šminko" v smislu, da so se digitalno preobrazile le na površju z ustvarjanjem profilov oz. računov na družbenih omrežjih. Digitalizacijo pa je treba razumeti kot vsebinsko spremembo, je dodal.

Glavni namen letošnje konference, ki jo organizira Skupina Datalab, je prav pokazati učinkovite metode in korake na poti do uspešne digitalne preobrazbe. Kot je pojasnil predsednik upravnega odbora in neizvršni direktor Datalaba Andrej Mertelj, udeleženci Pantheon konference sicer ne bodo videli "naslednjega Amazona", "pokazali pa bomo, kako imamo primere v Sloveniji, ko imamo podjetja, ki delajo kot Amazon". Gre za prikaze konkretnih primerov dobrih praks, kako so se slovenski podjetniki lotili izziva digitalizacije.

Mertelj je ob tem ponovno opozoril na pomen hitrih odločitev in sprememb. "V kolikor se danes ne spreminjaš, sledi bankrot," je njegovo sporočilo slovenskim podjetjem. Prav pri tem digitalne rešitve pripomorejo k sprejemanju manj slabih odločitev.


Najbolj brano