Čista igra, dobra energija, izrazita individualnost

Na drugem abonmajskem koncertu Kulturnega doma Nova Gorica sta nastopila klarinetist Mate Bekavac in Kvartet Akademije Kronberg iz Nemčije. Predstavila sta se z neobičajnim programom, ki je dal poudarek sodobni glasbi. Navkljub dolžini koncerta in slogovni zasnovanosti programa, ki je najgloblje v preteklost segla do 19. stoletja, pa je bilo na odru zanimivo.

Na drugem abonmajskem koncertu v letošnji sezoni Kulturnega doma Nova Gorica je nastopil klarinetist Mate 
Bekavac s kvartetom Akademije Kronberg iz Nemčije. Foto: Matej Vidmar
Na drugem abonmajskem koncertu v letošnji sezoni Kulturnega doma Nova Gorica je nastopil klarinetist Mate Bekavac s kvartetom Akademije Kronberg iz Nemčije. Foto: Matej Vidmar

NOVA GORICA > Mednarodno priznani slovenski klarinetist Mate Bekavac ni znan zgolj po svoji mojstrski igri, ampak tudi po nekoliko ekscentričnem glasbenem okusu, ki bogati njegove koncertne programe, kar je dokazal tudi na novogoriškem odru. Sloves ga vodi na gostovanja po znamenitih koncertnih hišah in na ugledne akademije. Tam pride v stik s prodornimi sodobnimi skladatelji in z izvrstnimi mladimi glasbeniki; in tako se je srečal tudi z godalnim kvartetom Akademije Kronberg. Rdeča nit vsega, kar Bekavac ustvarja in naredi, so drugačnost, izvedbena odličnost in zmerna radikalnost, ki pa kljub drznosti pri odkrivanju novih izraznih in programskih možnosti ne presegajo meje elegantnosti in prefinjenosti.

Program ponedeljkovega koncerta je vseboval veliko družbeno kritičnih konotacij in je odstiral zgodovinske dogodke, ki so v preteklosti zaznamovali mnoga človeška življenja. Prvi del s katalonsko ljudsko pesmijo Pesem ptic violončelista Pabla Casalsa je aludiral na svobodno Katalonijo v času Francove diktature in spregovoril o zatiranih. S skladbo Državljan 13660 Chada Cannona se je sestav poklonil Japoncem, ki so v času druge svetovne vojne živeli v Združenih državah Amerike in so bili deportirani v taborišča. Z Gumijastimi škornjiDavida Brucea pa so glasbeniki spomnili na nevzdržne razmere, v kakršnih so delali rudarji v afriških zlatokopih. Zgodbe v ozadju teh skladb so skladateljem služile kot navdih za nastanek izvirnih, domiselnih in umetelnih zvočnih rešitev, ki jih je igra glasbenikov razgrnila pred poslušalce z jasnostjo in poglobljenim razumevanjem.

Čista igra in dobra energija, ki ju je bilo čutiti med nastopajočimi, ter izrazita individualnost pri interpretaciji, so se nadaljevale tudi v drugem delu, ki je bil po izraznosti manj kompleksen. Spogledoval se je s tradicijo, zagledano v čas romantike, torej obdobje harmoničnosti in poudarjene melodičnosti. Klarinetist Mate Bekavac je v drugem delu želel prepustiti oder mlajšim članom Akademije Kronberg in tako sta kot solista nastopila violinista William Hagen s Polifonimi študijami na irsko ljudsko Poslednja roža poletjaHeinricha Wilhelma Ernsta ter Mairead Hickey s StompomJohna Corigliana. Med njunima solističnima nastopoma, ki sta bila impresivna, je zazvenela še Spomini s popotovanja Bernarda Herrmanna, monumentalno delo prijetne zvočnosti, ki je zaokrožilo program glasbenega potovanja okrog sveta. Za konec so glasbeniki pristali v Argentini z Namigom na tangoArtura Cardelusa, pri katerem se jim je pridružil še kontrabasist Miha Firšt.


Najbolj brano