Novi radarji bodo tudi na primorski avtocesti

Pilotni sistem sekcijskega merjenja hitrosti na odseku štajerske avtoceste med Trojanami in Podmiljem je na prometno varnost vplival pozitivno, se strinjajo tako na Darsu kot v policiji. Po nedavni okvari ene od kamer, ki jo je dobavitelj sicer dal v začasno uporabo in se nato odločil, da je ne bo ponovno namestil, so se na Darsu odločili za javni razpis za nakup nove opreme. Kamere bodo našle svoje mesto tudi na primorski avtocesti med priključkom Logatec in viaduktom Ravbarkomanda ter med priključkoma Brezovica in Vrhnika.

Na cestnih odsekih, ki so opremljeni z radarji, so povprečne 
hitrosti nižje. Foto: ZDRAVKO PRIMOŽIČ/FPA
Na cestnih odsekih, ki so opremljeni z radarji, so povprečne hitrosti nižje. Foto: ZDRAVKO PRIMOŽIČ/FPA

LJUBLJANA > Dars je javni razpis za nabavo sistemov za merjenje povprečne hitrosti na avtocestah objavil pred dnevi, upošteval pa bo le ponudbe, katerih znesek skupaj z DDV ne bo presegal 1,281 milijona evrov. Ponudnik bo moral dokazati, da sistem sekcijskega merjenja hitrosti, ki ga ponuja, deluje v eni od držav EU ali Švici na najmanj treh odsekih že najmanj šest mesecev. Zagotoviti pa mora tudi prenos podatkov iz opreme na terenu na centralni računalnik policije. Ponudba mora prispeti na Darsov naslov do 8. decembra do 9. ure, dve uri kasneje pa bo strokovna komisija ponudbe tudi odpirala.

Sistem bo v pristojnosti policije

Po uspešnem začetku delovanja sistema bo vse naprave in programsko opremo prevzela v uporabo policija, njeni bodo tudi stroški rednih kontrol in overitve sistemov. Poleg odsekov na štajerski avtocesti nameravajo s sistemi za sekcijsko merjenje hitrosti opremiti tudi višnjegorski klanec na dolenjski avtocesti ter primorsko avtocesto med priključkom Logatec in viaduktom Ravbarkomanda ter med priključkoma Brezovica in Vrhnika (po odstranitvi cestninske postaje Log predvidoma v prihodnjem letu) v obe smeri. Sistem bodo postavljali po fazah, ki naj bi bile dokončane najkasneje do konca junija leta 2019.

Kaj je sekcijsko merjenje?

S pomočjo sekcijskega merjenja hitrosti (z večjim številom kamer) izmerijo povprečno hitrost vozila od prve do zadnje točke. Voznika tako lahko kaznujejo, tudi če je preveč pritisnil na plin na odseku, ki ga kamera sicer ne pokriva, saj je matematični izračun neizprosen.

Montažo sistema sekcijskega merjenja hitrosti morajo izvesti brez posegov v nosilne ali obrabne plasti asfalta. Oprema za zajem podatkov o vozilih mora omogočati razpoznavo registrskih tablic ne glede na njegovo lego na cesti, tablica pa mora biti evidentirana ne glede na hitrost, ki se lahko giblje od 30 do 250 kilometrov na uro. Oprema mora delovati ne glede na vremenske razmere in temperaturo zraka v razponu od -10 do 50 stopinj Celzija. Iz posnetkov tablic pa mora oprema pravilno določiti vsaj 65 odstotkov registrskih tablic vozil iz držav EU.

Pozitiven vpliv na prometno varnost

V pilotnem projektu sekcijskega merjenja hitrosti je policija v sodelovanju z Darsom izvajala meritve na nekaj več kot petkilometrskem odseku med izvozom Trojane in izhodom iz predora Podmilj v smeri proti Ljubljani. Pred meritvami je na tem odseku najvišjo dovoljeno hitrost prekoračilo približno 30 odstotkov voznikov. Kot pojasnjujejo na Darsu, je pilotni sistem povprečnega merjenja hitrosti pozitivno vplival na prometno varnost.

Analize hitrosti so namreč pokazale, da je pred uvedbo sistema precej voznikov skozi predor peljalo s hitrostjo več kot 150 kilometrov na uro, v nekaterih primerih so hitrosti celo presegale 200 kilometrov na uro. Kljub temu je policija dnevno prejemala več kot 200 obvestil o prekoračitvah najvišje dovoljene hitrosti 108 kilometrov na uro (ob upoštevanju tolerance, saj je hitrost v predoru omejena na 100 kilometrov na uro).

Odsek štajerske avtoceste čez Trojane je predviden tudi v novem sistemu merjenja povprečne hitrosti. Namestili naj bi ga do začetka poletja v prihodnjem letu, vključeval pa bo vse štiri predore med Vranskim in Blagovico ter obe smerni vozišči avtoceste, tako proti Ljubljani kot proti Mariboru. Vzporedna regionalna cesta je namreč v primeru hujših nesreč in daljših popolnih zapor preobremenjena, zato na Darsu želijo, da bi bili ti odseki čim manj zaprti. Enako velja tudi za druge odseke, ki jih nameravajo v prihodnje opremiti s tovrstnimi sistemi.

SILVA KRIŽMAN


Najbolj brano