Od šopinga na Ponterossu do Monice Bellucci

28. izdaja osrednjega Tržaškega filmskega festivala, ki budno spremlja filmsko dogajanje v srednji in vzhodni Evropi, bo letos odmerila še več prostora slovenskemu filmu, saj bodo v tekmovalnih kategorijah pomerili kar trije slovenski filmi, tri pa bodo predvajali izven tekmovalnega programa. Osrednji poudarki so letos na novem romunskem filmu, baltski kinematografiji in retrospektivi ruskega dokumentarista Vitalija Manskija.

Med filmi bo največ zanimanja najbrž požel  Bozzerjev Trst, 
Jugoslavija, ki govori o zlati dobi tržaške trgovine, predvsem 
o fenomenu na Ponterossu.
Med filmi bo največ zanimanja najbrž požel Bozzerjev Trst, Jugoslavija, ki govori o zlati dobi tržaške trgovine, predvsem o fenomenu na Ponterossu.  

TRST > V tekmovalnem programu za najboljši celovečerec je drama Nočno življenjeDamjana Kozoleta, ki zloglasno afero Baričevič prikaže v drugačni, fiktivni luči, iz perspektive njegove žene. V igri za najboljši dokumentarec je Houston, imamo težavoŽige Virce, ki je že pred leti s kratkometražcem Trst je naš! razburil Italijane, tokrat pa jih bo zmedel z jugoslovanskim vesoljskim programom. Za naziv najboljšega kratkega filma se poteguje tenkočutni Lahko noč, OrloSare Kern, ki je bil premierno predvajan na beneški Mostri. Izven tekmovalnega programa bodo predvajali Dolino miru in s tem obeležili 60. obletnico, odkar se je France Štiglic kot prvi slovenski režiser s tem protivojnim filmom uvrstil v tekmovalni program festivala v Cannesu. Na sporedu bo tudi filmski prvenec pisatelja in gledališkega režiserja Marka SosičaKomedija solz, v katerem v glavni vlogi blesti Ivo Barišič kot cinični in zagrenjeni ostareli moški na invalidskem vozičku, njegov edini stik z zunanjim svetom pa je negovalka Ida (Marjuta Slamič), ki dostojanstveno prenaša njegove izpade. Slovenijo bo v Trstu zastopal še “film ceste” BrezmejnoPetra Zacha, ki, pospremljen s poezijo Aleša Štegra, preizprašuje pomen meje v srednji Evropi.

Na Ponterossu so šle najbolj za med “farmerke”

Najbolj oblegana filmska projekcija bo v soboto ob 16. uri, ko bodo v dvorani Tripcovich predvajali dokumentarec Alessia BozzerjaTrst, Jugoslavija, ki govori o zlati dobi tržaške trgovine, predvsem o fenomenu na Ponterossu. Od leta 1970 do leta 1991 je bil “šoping destinacija” številka ena mnogih Jugoslovanov prav tržaški trg Ponterosso, kjer so šle najbolj za med kavbojke (“farmerke”) in najlonke, spotoma pa je bilo treba kupiti še kavo (minas) in nutello.

Dvorana Tripcovich bo najverjetneje še bolj oblegana naslednjo soboto, 28. januarja, ko bo tam gostovala velika italijanska igralka Monica Bellucci; podelili ji bodo nagrado za življenjsko delo eastern star award. Lani so se poklonili eni od muz Krzysztofa Kieslowskega Irene Jacob, letos pa so se odločili nagraditi najbolj uveljavljeno italijansko igralko na tujem, so sporočili organizatorji. Po slavnostni podelitvi bo sledila projekcija filma On the Milky Way, v katerem je zaigrala ob režiserju Emirju Kusturici.

Vznemirljiva filmska svetova - Romunija in baltske države

Tržaški festival velja obiskati predvsem zaradi očeta novega romunskega filma Cristija Puija, ki je s filmom Smrt gospoda Lazarescuja, v katerem odlično sobivata socialna drama in absurd, romunskemu filmu odprl vrata v svet.

V Trstu bo Puiu predstavil najnovejši film Sieranevada, ki velja za moralnega zmagovalca lanskega festivala v Cannesu, vodil pa bo tudi tako imenovani masterclass, kjer bo spregovoril o fenomenu romunske kinematografije. Zelo obetaven je tudi sklop baltskih filmov - nekatere smo imeli priložnost že spoznati na lanskem Kinu Otok, z najbolj uveljavljeno Lailo Pakalnino iz Latvije na čelu. V Trstu bo na ogled pisana množica filmov, od žanrskega presenečenja Mati do dokumentarca Ženska in ledenik ter družbeno angažiranega Svetnika.

BILJANA PAVLOVIĆ


Najbolj brano