Izolski radar je bil žrtev petarde, a se bo kmalu vrnil

Stacionarni radar ob izolski občinski cesti Simonov zaliv-Belvedere je bil v iztekajočih se dneh lanskega leta najbrž žrtev petarde. A to še ne pomeni, da bodo vozniki tam poslej lahko vozili brezskrbno. Občina je novo ohišje radarja že vrnila na nekdanje mesto, kmalu bo tudi radar, ki pa je v teh dneh še na popravilu.

Novo ohišje stacionarnega radarja so že vrnili, kmalu bodo 
tudi radar; potem ko ga bodo   popravili.   Foto: Mirjana Cerin
Novo ohišje stacionarnega radarja so že vrnili, kmalu bodo tudi radar; potem ko ga bodo popravili.  Foto: Mirjana Cerin

IZOLA >V občini domnevajo, da so na radar, ki meri hitrost v smeri Belvedere-San Simon (in ne obratno), zalepili petardo. Ali je bilo res tako, izolski policisti še preverjajo. Dejanje obravnavajo kot kaznivo, ker je šlo za poškodovanje tuje stvari. V občinski upravi pa se nadejajo, da bodo storilca čim prej našli in ga kaznovali.

Vse manj prekrškarjev

Radar so postavili v začetku junija, da bi štel promet in beležil število prekrškov. V začetku je zaznal veliko število prekrškarjev, v prvem tednu kar 55 odstotkov vseh voznikov, ki so prekoračili dovoljenih 50 kilometrov na uro, kasneje pa vse manj. “Novembra lani je čezmerno vozilo le še 539 od skupaj 98.260 zabeleženih voznikov. V vseh šestih mesecih je povprečna hitrost voznikov znašala 43,48 kilometra na uro in povprečna hitrost voznikov-prekrškarjev 54,82 kilometra na uro,” pojasnjujejo v občinski upravi. Je pa 16 voznikov vozilo več kot 100 kilometrov na uro, najvišja izmerjena hitrost je znašala kar 116 kilometrov na uro.

To, da se je promet tam nekoliko umiril, potrjujejo izolski policisti. Kot pravijo, radar tudi psihološko učinkuje na voznike; ob grožnji z denarno kaznijo postanejo pazljivejši.

Tudi premični radar

Poleg stacionarnega občina še vedno uporablja tudi premični radar. Postavlja ga na prometno obremenjene ceste v bližini šol, šolskih poti, vrtcev in igrišč. “Delež voznikov-prekrškarjev se je v zadnjih treh letih močno zmanjšal. Leta 2013 jih je bilo skoraj 1,5 odstotka, ob koncu lanskega leta le še okrog 0,4 odstotka.”

Od leta 2012 pa do konca leta 2015 so občinski redarji - upoštevajoč oba radarja - izdali 6014 plačilnih nalogov, ki jim je botrovala prekoračena hitrost. Globe, povezane z radarjem v Jagodju, pa so začeli izdajati šele 19. junija lani.

Z radarjema želijo zmanjšati hitrost v naselju, umiriti promet in zagotoviti večjo varnost udeležencev v prometu, predvsem otrok. “Občini ni v interesu, da pobere čim več 'prostovoljnih prispevkov', ampak da obvaruje občane, še posebej najmlajše,” poudarjajo. Ker se število prekrškarjev vseskozi zmanjšuje, postavitev radarjev ocenjujejo kot pozitivno.

Pravijo še, da k prometni varnosti prispevajo tudi krožišča: umirjajo promet v mestu in povečujejo pretočnost. Morebitnih prometnih nesreč v krožiščih doslej niso zabeležili, vsaj ne takšnih z večjo materialno ali drugo škodo.

MIRJANA CERIN


Najbolj brano