“Vštekani” v Slovenski filharmoniji

Mednarodni mladinski simfonični orkester Nova filharmonija se predstavlja na novoletni turneji po Sloveniji in Italiji s programom, poimenovanim Vštekani. Po prvem koncertu v dvorani Škofijske gimnazije v Vipavi je zimski koncertni pohod nadaljeval v Ljubljani, kjer je minulo sredo napolnil veliko dvorano Slovenske filharmonije.

Nova filharmonija se je s programom Vštekani predstavila tudi v Slovenski filharmoniji.  Foto: Anamarija Valantič
Nova filharmonija se je s programom Vštekani predstavila tudi v Slovenski filharmoniji.  Foto: Anamarija Valantič

LJUBLJANA > Večer je uvedla Koncertna uvertura Hebridi, ki jo je skladatelj Felix Mendelssohn napisal očaran nad prizorom narave na otoku škotskega arhipelaga Hebridi. Po zelo solidno izvedeni slikoviti in izvajalsko zahtevni skladbi se je program nadaljeval z glasbo legendarnega Enia Morriconeja iz filma Cinema Paradiso. Poznano spevno temo je izpovedno predstavil prvi od številnih solistov na koncertu, violinist Zdravko Pleše.

Sledilo je delo švedskega simfonika Huga Alfvéna, njegov živahni Ples pastirice iz baleta Kralj hriba trolov, pri katerem je orkester uspešno premagal izziv zelo hitrih pasaž, ki oblikujejo osrednjo temo skladbe. Za konec prvega dela koncerta je glasbeni vodja in dirigent Nova filharmonije, Simon Perčič, izbral znamenito arijo Nessun dorma iz opere TurandotGiacoma Puccinija in kot solista povabil izjemnega tenorista iz Nemčije Thomasa Heyerja. Z dovršeno izdelanimi razmerji in niansami je orkester primerno podprl pevca, ki je pokazal svojo izpiljeno tehniko in izrazno moč.

Po prvem, bolj “klasičnem” delu koncerta, se je Nova filharmonija “vštekala” in združila zvoke akustičnih inštrumentov tudi z elektronskimi v skladbi Mothership. Nenavadno delo je leta 2011 napisal skladatelj Mason Bates in se pri tem zgledoval po elektronski plesni glasbi 21. stoletja, kar se kaže zlasti v pulzirajočem ritmičnem naboju skladbe. “Vštekali” so se solisti Blaž Rojc z elektroniko, Marko Čepak-Maki z električno kitaro in Dejan Štemberger s posebnim kovinskim melodičnim tolkalom hang.

Nadaljevanje koncerta je bilo v znamenju povezovanja pevskih glasov in simfoničnega orkestra. Pri znani pesmi Maria iz muzikala Zgodba z zahodne straniLeonarda Bernsteina se je vnovič predstavil tenorist Heyer, ki je zapel tudi priljubljeno GranadoAgustina Lare. Drugi pevski solist je bil mladi, izredno nadarjeni avstrijsko-slovenski baritonist Philipp Kranjc, ki zaključuje študij pri prof. Heyerju v Hamburgu in se že ponaša z izdelanim in prodornim glasom. Skupaj sta Kranjc in Heyer zapela skladbo Danny Boy, ki jo je prav za priložnost njunega nastopa z Nova filharmonijo priredila Barbara Grahor, sicer violistka v orkestru. Phillipp Kranjc je občinstvo očaral tudi s temperamentom v ritmih tanga v skladbi RojotangoPabla Zieglerja, ko se mu je v solistični vlogi na odru pridružil tudi komaj 14-letni nadarjeni harmonikar Miha Grmek.

V želji, da bi ponudili izkušnjo igranja v simfoničnem orkestru mlajšim glasbenikom, je Nova filharmonija tudi letos povabila medse za sklepno skladbo mlade inštrumentaliste, ki so se odzvali na to pobudo z različnih glasbenih šol in se priključili orkestru v delu Silent night-DJ night, ki jo je po naročilu orkestra napisal Marko Mozetič. Pisan koncertni program se je tako radostno zaključil s Sveto nočjo v štirih jezikih in plesnih ritmih.

Nova filharmoniji lahko s programom Vštekani prisluhnete še 23. decembra ob 18. uri na Gimnaziji Nova Gorica in 10. januarja 2015 ob 19. uri v Tolminu.

HELENA FILIPČIČ GARDINA


Najbolj brano