Za makadamsko zabavo

Fiesta bi lahko bila povsem običajni malček svojega segmenta kot številni drugi, a tu in tam kdo z njo zaide tudi na slabše ceste. Zato je nastala nova serija, ki je do zdaj pri tem vozilu nismo poznali.

Fiesta active postreže z všečnim zunanjim videzom, z dobro vozno predstavo na cesti in bogatim seznamom opreme, a zatakne se 
pri ceni. Foto: Artur Švarc
Fiesta active postreže z všečnim zunanjim videzom, z dobro vozno predstavo na cesti in bogatim seznamom opreme, a zatakne se pri ceni. Foto: Artur Švarc

Active je del Fordove filozofije, kako običajne cestne modele izpopolniti, da so za odtenek bolj robustni in manj ranljivi v slabših cestnih razmerah. Saj veste, če greste z avtom pogosto med travnike, na makadam in v pesek. Tako na prvi pogled so z grobo plastiko zaščiteni blatniki tista najbolj značilna sprememba, ki aktivira fiesto, seveda pa so bistveni 18 milimetrov večja oddaljenost od tal, pa tudi zadaj je avto rahlo razširjen, dober centimeter naj bi pripomogel k stabilnosti, dodatno pa je obut tudi v posebna 17-palčna platišča.

Eden od trikov pri tej fiesti je aktivna maska, ki se po potrebi zapira in prej ogreje motor, kadar pri nas vladajo hladni dnevi. O notranjosti tokrat ne bomo izgubljali besed, saj je dejansko identična kot pri njenih bolj občutljivih sestrah. Materiali so za odtenek bolj vzdržljivi, vse ostalo pa je tu iz naslova “že znano”.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4068 mm/ 1756 mm/ 1498 mm

Motor: litrski trivaljnik 92 kW (125 KM)

Navor: 170 Nm pri 4000 vrtljajih

Gume: 205/45/R17

Posoda za gorivo: 42 litrov

Cena: 18.250 evrov (cena z dodatno opremo 23.080 evrov)

Zelo zmogljiv motor

Moram priznati, da se mi je ta nekoliko bolj “groba” fiesta pošteno usedla v dušo, predvsem zaradi vozne dinamike. Litrski trivaljnik z 92 kW (125 KM) je že znan, večkrat nagrajeni motorček, ki je eden redkih, ki lahko podpišejo uspešen downsizing. Značilni trivaljni renčeči zvok pa ne pomeni ubožnosti, pač pa je skupaj s šeststopenjskim menjalnikom zelo zmogljiv avto, ki vozniku omogoča kar nekaj, če ne celo netipično veliko dinamičnih užitkov. Da ne bo pomote, to ni neposredno povezano s poslanstvom active, je pa zelo zabavno.

No, če bi takšno fiesto active vozili zelo aktivno, bi bila temu primerna tudi poraba, ki preseže osem litrov. Podvozje so pri Fordu rahlo nadgradili za slabše ceste in ima spredaj posebne omejevalnike, ki preprečijo, da bi, na primer, med hitro vožnjo po hribovskih cestah, takoj pomislili na svojega zobozdravnika, ko bi zapeljali v kakšno udarno luknjo. Slabšim pogojem je prilagojena tudi elektronika, ki se poigra z oprijemom sprednjih koles, če zaidemo, na primer, na blatno podlago.

Poceni pa ni

Odklon običajne fieste v gozdarske vode je dobrodošel, nenazadnje Ford v enaki aktivni maniri ponuja tudi modela focus in ka, a hišni kanibalizem med modeli bo z nedavno predstavljeno pumo kot čistokrvno zasnovanim križancem fiesto active postavil v precej nišno območje. Še posebej zato, ker z 18.250 evri začetne cene in končnimi 23.080 evri z vsemi dodatki ni najbolj poceni rešitev.


Najbolj brano