Vmesna izbira je najboljša izbira

Mazdin športni terenec CX-5 je v takšni podobi na trgu že od sredine leta 2017 in nikakor ne kaže znakov starosti. Ne pri zunanjem videzu in še manj pri tehniki.

Mazda CX-5, ne glede na starost in zelo agresivno konkurenco,  še 
vedno ostaja zelo soliden avto, ki utegne zanimati širok nabor 
kupcev. Foto: Peter Pirkovič
Mazda CX-5, ne glede na starost in zelo agresivno konkurenco, še vedno ostaja zelo soliden avto, ki utegne zanimati širok nabor kupcev. Foto: Peter Pirkovič

Pred kratkim sem s tem avtomobilom spet prevozil nekaj kilometrov in prišel do ugotovitve, da so Japonci zanj sestavili pravzaprav idealen recept za dolgo življenje. Pred štirimi leti so mu prvič od uvedbe aktualne generacije namenili nekoliko večjo prenovo, o novi generaciji pa še ni ne duha ne sluha. To pomeni, da bo minilo vsaj še dve leti, preden se bo javnosti predstavila nova generacija. In ker je oblikovno tako brezčasno zasnovan, mu priljubljenost med kupci ne pada. V lanskem koronskem letu jih je bilo v Sloveniji registriranih več kot 80 novih.

Z dizelskim motorjem in brez 4x4 pogona

4,55 metra dolg CX-5 je avtomobil z različnimi karakternimi lastnostmi. Zaradi terenske zasnove in višjega odmika karoserije od tal, z njim lahko zapeljemo tudi izven asfaltnih površin. Že res, da testni primerek ni imel štirikolesnega pogona, s katerim bi se počutili za odtenek varnejše v primeru zasneženega cestišča, na drugi strani ima vgrajen sistem g-vectoring, ki najbolj optimalno razporeja navor na koles. Tudi zato je vožnja v zavoje elegantna in natančna.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4550 mm, 1840 mm, 1680 mm

Motor: 2,2-litrski dizelski motor z 110 kW (150 KM)

Navor: 380 Nm pri 1800 vrtljajih

Gume: 225/55/R19

Posoda za gorivo: 56 litrov

Cena: 36.750 evrov

V podporo mu je tudi zelo natančen volanski mehanizem in ravno pravšnja nastavitev trdote vzmetenja. Ni pretrdo, niti ne premehko. V nos avtomobila je vgrajen 2,2-litrski preverjeni štirivaljnik, ki razvija spodobnih 110 kilovatov moči. Za razliko od večine prodanih primerkov pri nas je bil testni CX-5 opremljen s šestopenjskim ročnim menjalnikom, ta pa zagotavlja razmeroma kratke in natančne gibe ročice. Navkljub dobri zvočni izolaciji potniške kabine bo jutranji hladni zagon motorja razmeroma glasen, prav tako pa ta malenkost odstopa tudi na račun porabe goriva. Med nekajdnevnim preizkusom se je povprečje vrtelo okrog sedmih litrov in pol.

Visok raven udobja v kabini

Med vožnjo s tem avtomobilom sem večkrat pomislil, da mu nekako še najbolj ugaja vožnja na dolge razdalje. Izjemno dober občutek ponuja pri vožnji na avtocesti, glede na velikost in zasnovo kabine pa brez težav spada tudi v razred družinsko-poslovnih avtomobilov. Dopoldan je lahko dolgoprogaš, popoldan pa v vlogi družinskih pustolovščin.

Potniška kabina je tako kot njegova zunanja podoba zelo enostavno zasnovana. Klasični analogni merilniki, vrtljivo stikalo za upravljanje osrednjega zaslona, usnje na volanu, uporabna odlagalna mesta in nenazadnje opazno zelo dobra končna izdelava. Tudi to je pomembno. Sedenje za volanom je na dovolj visokem položaju, da ves čas z lahkoto spremljamo dogajanje okrog avtomobila, medtem ko za zadek pri tem početju pomaga kamera s širokim kotom vidnega polja, a s precej nizko resolucijsko sliko.

Edino omembe vredno digitalno dogajanje je osrednji zaslon z multimedijsko vsebino, ki ni v slovenščini, je razmeroma majhen, v primerjavi z ostalo premijsko konkurenco. V rahlo izboljšani izvedbi, ki je že na slovenskem trgu, je ta zaslon zdaj nekoliko večji (10,25-palčni).

Osebno sem bil najbolj zadovoljen, da sem radijske postaje poslušal preko digitalnega DAB+ signala (to je od letošnjega leta obvezen dodatek v novih avtomobilih v EU) in da sem tistih nekaj informacij, vključno z navigacijo in bluetooth sistemom, upravljal z vrtljivim stikalom. Preprosto in enostavno. Vrata za na zadnjo klop se odpirajo skoraj 90-stopinjsko in tako potnikom omogočajo lažji vstop in izstop, 506-litrski prtljažnik z dodatno plastično podlogo in s samodejnim odpiranjem vrat pa bo omogočil, da odložimo golf torbo, blatne škornje ali skozi odprtino naslona zadnjih sedežev položimo smuči.

Najbolj osnovna različica CX-5 sicer res stane dobrih 26 tisočakov, a takšnega Mazdini trgovci niti ne prodajo. Nekakšna sredina s paketom opreme revolution, takšen je bil testni avto, ima že zelo dolg seznam serijske opreme in stane 36 tisočakov. Za ta denar pa kupec dobi zelo konkreten avto.


Najbolj brano