Toyota je posvojila francoskega enoprostorca

Tesno sodelovanje dveh velikanov je Japoncem omogočilo, da imajo v svojih vrstah tudi enoprostorsko vozilo, ki se izkaže z uporabnostjo. Lahko je družinski in hkrati avto za poslovno uporabo. Nekaj podobnega je bil naš testni avto.

Avto je nastal na PSA-jevi platformi EMP2, tudi pod Toyotino 
znamko je na voljo v dveh dolžinah, v dveh karoserijskih različicah 
in z znanimi bencinskimi in dizelskimi pogoni. Foto: Peter Pirkovič
Avto je nastal na PSA-jevi platformi EMP2, tudi pod Toyotino znamko je na voljo v dveh dolžinah, v dveh karoserijskih različicah in z znanimi bencinskimi in dizelskimi pogoni. Foto: Peter Pirkovič

Če je rdeča nit obstoja japonske znamke hibridni pogon, tega tu ne gre zaslediti. Gre za produkt, ki nastaja v skupni tovarni in je bil grajen pod vodstvom francoskega PSA, pri Toyoti pa so v njem videli le dobro poslovno priložnost. 4,4 metra dolg testni proace city verso je nekoliko izstopal. V nosu je bil vgrajen 1,5-litrski dizel s 96 kilovati moči, v kombinaciji z ročnim menjalnikom, seznam srednje opreme family pa je bil razmeroma zelo dolg.

V tem primeru je bil avto v prvi vrsti namenjen družinskim potrebam, ki terjajo obilo prostora in funkcionalnosti, pa tudi za poslovno uporabo, saj je, zaradi vgrajene predelne stene (stane dodatnih 150 evrov), uvrščen v kategorijo poltovornega vozila (N1 - vozila za prevoz tovora z največjo maso 3500 kilogramov). Kovinska stena odvzame nekaj prostora naslonu zadnje klopi in hkrati onemogoča natovarjanje daljših predmetov.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4403 mm, 1848 mm, 1796 mm

Motor: 1,5-litrski dizelski motor 96 kW (130 KM)

Navor: 300 Nm pri 1750 vrtljajih

Gume: 205/60/R16

Posoda za gorivo: 53 litrov

Cena: 23.310 evrov (z dodatno opremo 23.910 evrov)

Kljub dodatni pregradi tovorni prostor v prtljažniku nikakor ni okrnjen, saj še vedno ponuja zelo zglednih 775 litrov osnove (merjeno do zgornje višine police), prostor pa lahko razporejate s posebno nosilno polico v dveh nivojih. Pri vsem tem zmoti le dejstvo, da prtljažnik nima kakšnega dodatnega odlagalnega mesta ali skritega prostora, da bi lahko, v našem primeru na primerno mesto pospravil paket prve pomoči in torbico z vlečno kljuko (700 evrov).

Funkcionalna potniška kabina

Potniški del notranjosti je zasnovan po znanem receptu. Voznik in sovoznika sedita na udobnih in nekoliko višje postavljenih sedežih z dodatnim naslonom za roke, težav s preglednostjo nad okolico vozila tako ne bo, prav tako z veliko mero udobja se soočajo tudi potniki na zadnji klopi (na voljo zložljiva mizica), ki v kabino vstopajo prek drsnih vrat na obeh straneh. Naslon sovoznikovega sedeža je možno preklopiti in s tem ustvariti dodaten prostor, a še pred tem je potrebno fizično odstraniti naslon za roke.

Odlagalnih mest ne primanjkuje. Globok predal se nahaja med sprednjima sedežema, pa v delu pred sovoznikom, zelo priročen je tudi tisti manjši odlagalni prostor na sredinskem grebenu in še tisti s pokrivalom za volanom ter polica nad voznikovo glavo. Z izjemo volana, ki nosi Toyotin logotip, razlik v potniškem delu ni. Omembe vreden je še osempalčni osrednji zaslon, katerega multimedijska enota mi je ponudila povezovanje z mobilnim telefonom, poslušanje radijskih postaj prek sistema DAB in načrtovanje poti s pomočjo navigacije. No, ta dodatek je seznamu za doplačilo in stane 950 evrov.

Dizelski pogon je še vedno prva izbira v tem razredu

96-kilovatni dizel ne razočara. Ponuja dovolj moči in navora, ko je to potrebno, na drugi strani pa zna voznika nagraditi tudi z ugodno porabo, ki se je med preizkusom gibala okrog šestih litrov. S 53-litrsko posodo za gorivo se tako lahko zelo dolgo vozimo brez postanka na bencinskem servisu. Toyotin enoprostorec spodobno premaguje zavoje, brez pretiranega nagibanja karoserije in na avtocestah ponuja dovolj mehkobe, da potniki ne občutijo vsake neravnine ali poškodbe.

Takšen proace city verso po rednem ceniku in z upoštevanimi dodatki (med temi je tudi bež barva - 550 evrov) dosega ceno 25.660 evrov, a Toyotin trgovec obračuna ustrezen popust, s tem pa se cena zniža pod 24 tisočakov. V primeru financiranja bi se ta cena še dodatno znižala za 1250 evrov. A ni še konec. Ker je ta Toyotin model zaradi predelave uvrščen v kategorijo N1, bi v tem primeru kupec s statusom samostojnega podjetnika lahko računal na povračilo DDV-ja s strani države.


Najbolj brano