Športna terenca za tiste, ki razumejo nemško znamko

Pri Audiju se z malce kislim nasmehom veselijo lanskega leta, saj so med premijskimi znamkami prevzeli prodajni prestol. Seveda, lansko leto ni bilo pravo prodajno leto, saj so bili zaradi epidemije primorani zapirati salone. Letošnje leto bodo poskušali rezultat ponoviti, tudi s pomočjo dveh prenovljenih modelov.

V letošnjem letu načrtujejo, da bi se za Q2  odločilo približno 150 
kupcev. Foto: Audi
V letošnjem letu načrtujejo, da bi se za Q2 odločilo približno 150 kupcev. Foto: Audi

Franci Bolta, pri nas prvi mož Audija, pravi, da kar 65 odstotkov vseh prodanih Audijevih modelov izhaja iz družine športnih terencev, posebej ponosni pa so na to, da so močno zvišali odstotek fizičnih kupcev. Zanje bolj pomemben je še vedno model Q5, ki je do zdaj pri nas prepričal nekaj več kot 2700 kupcev, z današnjim dnem pa se predstavlja v blago prenovljeni izvedbi. Dimenzijsko ta ostaja tako rekoč na enaki osnovi, zaradi spremembe oblike odbijačev je sicer v dolžino pridobil 19 milimetrov.

Bolj kot to v ospredje stopajo prenovljena maska, več dodatkov kroma, prenovljeni žarometi (na voljo tudi LED matrični) in prevetrena ponudba platišč, medtem ko zadek krasi aluminijasta letvica in nove grafike zadnjih luči. Slednji so lahko tudi v OLED tehniki, to pa omogoča kupcem, da si lahko poljubno izberejo grafično podobo (pet različnih možnosti). Dodatno imajo te luči vgrajen še poseben senzor približevanja, ki zazna vozilo ali osebo, v kolikor je ta na razdalji krajši od dveh metrov, takrat pa samodejno zažarijo vsi svetlobni elementi.

Ročnega menjalnika ni več v ponudbi

Pri motorni ponudbi so trenutno na voljo dvolitrski TDI s 120 kW (35 TDI) in 150 kW (40 TDI) ter trilitrski V6 TDI z 210 kW (50 TDI), slednji pa bo pod oznako SQ5 TDI razvijal 251 kilovatov moči, a ga trenutno še ni moč kupiti. Ponudba bencinskih motorjev je trenutno omejena le na en motor z oznako 45 TFSI, pod katero se predstavlja dvolitrski bencinski motor s 195 kilovati, v prihodnjih mesecih pa se mu pridružujeta še priključna hibrida z oznako 50 in 55 TFSI e. Vse izvedbe Audija Q5, z izjemo različice 35 TDI, so serijsko opremljene s štirikolesnim pogonom quattro, s seznama pa so po novem črtali ročni menjalnik.

Omembe vreden podatek je tudi ta, da so vsi motorji elektrificirani, štirivaljniki z 12-voltnim blagim hibridnim sistemom, šestvaljni motorji pa uporabljajo 48-voltni sistem. Potniška kabina bistvenih oblikovnih sprememb ni doživela, so pa zato odstranili vrtljivo stikalo, s katerim je uporabnik upravljal sisteme na osrednjem multimedijskem zaslonu. Skladno s tem so v Q5 vgradili multimedijski sistem tretje generacije (10,1-palčni zaslon), ki ga voznik upravlja na dotik, podobno kot v modelu A4, za doplačilo pa so na voljo še digitalni merilniki. Prenovljeni Q5 je v Sloveniji na voljo od 45.230 evrov (35 TDI).

Med kupci morda tudi mlajši

Pomemben model za Audi je tudi Q2, ki se je prvič predstavil pred nekaj več kot štirimi leti, od takrat pa so pri nas zabeležili že več kot 800 prodanih primerkov. Spremembe so tako kot pri večjem Q5 zelo blage. Tudi ta se dimenzijsko ni spremenil, so pa zato opazne spremembe na sprednjem in zadnjem delu (odbijač, maska in žarometi), v ponudbo pa so dodali še prenovljeno paleto lahkih platišč.

Notranjost tudi pri Q2 ostaja bolj ali manj enaka. Opazna sprememba so zračniki na armaturni plošči, menjalna ročica (iz modela Q3), za razliko od modela Q5 pa v manjšem bratu vrtljivo stikalo še vedno ostaja, z njim pa je mogoče upravljati multimedijski sistem druge generacije (na voljo dve velikosti zaslonov). Novost pri Q2 je, da se uporabniki preko mobilne aplikacije myaudi lahko povežejo z avtomobilom in preverjajo status vozila, nivo goriva ali pa ga lahko odklepajo in zaklepajo na daljavo.

Motorna paleta v primeru tega modela temelji na bencinskih motorjih. Ponudba se začne pri litrskem trivaljniku z 81 kilovati (30 TFSI), nadaljuje pri verziji 35 TFSI z 1,5-litrskim turbo motorjem s 110 kilovati, paradni konj bencinske ponudbe pa je model z oznako SQ2. V tem primeru je pod sprednjim pokrovom vgrajen 300-konjski dvolitrski turbo motor. Od dizelskih motorjev je trenutno na voljo le dvolitrski motor s 110 kilovati, a se mu v prihodnjih mesecih pridružujejo izvedbe s 85 in 147 kilovati. Začetna cena Q2 je na našem trgu postavljena na 24.390 evrov, za SQ2 verzijo pa bo potrebno odšteti 42.400 evrov.


Najbolj brano