Spodobno okreten in sodoben malček

Avtomobilski trg v zadnjih letih je neizprosen in ne preveč prijazen do najmanjših mestnih avtomobilov. Korejski Hyundai je eden redkih, ki razvija in posodablja tudi najmanjšega z oznako i10.

Najmanjši Hyundai je v novi preobleki prepoznaven tudi po dveh okroglih dnevnih lučeh v LED tehniki. Foto: Artur Švarc
Najmanjši Hyundai je v novi preobleki prepoznaven tudi po dveh okroglih dnevnih lučeh v LED tehniki. Foto: Artur Švarc

Zunanjost le-tega je privlačna, sploh v dvobarvni kombinaciji, kot v našem primeru. Čeprav je priročno majhen, pritegne pozornost z atraktivnimi barvnimi kombinacijami - na voljo jih je 22 - in posodobljenimi linijami, ki predstavljajo ravnovesje med elegantno zaobljenostjo in športno ostrino. V novi različici je širši in nižji, kar optično daje vtis večjega avtomobila.

Notranjost je glede na velikost še vedno dovolj prostorna. Voznik se lahko udobno namesti, sedež je prilagodljiv po višini in globini, pri prilagoditvi volana pa smo pogrešali možnost nastavitve globine. Potniki na zadnjih sedežih imajo zgledno dovolj prostora, kar je pri tovrstnih zasnovah težje pričakovati. Žal pa gre ta na račun 252-litrskega prtljažnika, v katerega sicer lahko naložimo srednje velik nakup ali pa prtljago za vikend oddih ene do dveh oseb.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 3670 mm, 1680 mm, 1480 mm

Motor: 1,2-litrski bencinski z 62 kW (84 KM)

Navor: 118 Nm pri 4200 vrtljajih

Gume: 195/45/R15

Posoda za gorivo: 36 litrov

Cena: 14.180 evrov (z dodatno opremo 15.280 evrov)

Tehnološko je malček solidno podkovan. Osempalčni multimedijski vmesnik ima vse ustaljene funkcije, ponuja pa tudi petletno brezplačno naročnino na storitev TomTom Live, ki omogoča dostop do ažurnih informacij o bencinskih črpalkah, parkirnih mestih, vremenu in zanimivostih v okolici. Med merilnikom vrtljajev in merilnikom hitrosti je še 3,5-palčni digitalni zaslon s podatki o delovanju sistemov v vozilu in stanju varnostnih sistemov. Dobrodošel dodatek je tudi brezžično polnjenje pametnega telefona.

Malček z avtomatikom

Za lagodnejšo vožnjo skrbijo asistenčni sistemi, med drugim ta, ki je zlasti koristen v mestnih zastojih, če se med vožnjo zaklepetamo s sopotnikom in spregledamo, da se je kolona začela pomikati naprej. Sistem nas namreč z zvokom opozori na to. V pomoč pri parkiranju so parkirni senzorji in zadnja kamera s presenetljivo dobro resolucijo. Najbolj ambivalentna lastnost malčka i10 pa je njegov robotiziran samodejni menjalnik. Med vožnjo po mestnih ulicah in neposredni okolici sicer svojo nalogo spodobno opravlja, ker smo v zastoju prometne konice zaradi njega rešeni neskončnega cikla zavora-sklopka-plin, speljevanje je tekoče.

Navdušenje pa bridko splahni, ko zavijemo na avtocesto. Tam naš malček le s težavo doseže solidno hitrost, robotiziran menjalnik ne želi sodelovati in postane precej uporniški. Ko želimo pospešiti, menjalnik ne preklopi v ustrezno prestavo tako hitro, kot bi to storil voznik sam z ročnim menjalnikom. Toda čeprav pospešek ni njegova največja odlika - 1,2-litrski štirivaljnik zaradi robotiziranega menjalnika do stotice potrebuje skoraj 16 sekund, kar je tri sekunde več od različice z ročnim menjalnikom - pa vendarle i10 doseže tudi avtocestne hitrosti.

Z mestno in primestno vožnjo je poraba znašala okoli 4,5 litra na sto kilometrov, zahvaljujoč tudi stop-start sistemu. Na pospešek in porabo lahko sicer voznik vpliva že pred nakupom, če se odloči za ročni menjalnik. Pri tem mora pač pretehtati vse dejavnike: kaj bodo glavne naloge njegovega bodočega vozila, mu je pomembnejša lagodna vožnja v mestu ali poskočnost na odprti cesti, nezanemarljiv podatek pa je tudi višina kupčevega proračuna.

Bogata oprema in dodatki zvišujejo ceno

Model i10 z najvišjim paketom opreme premium in 1,2-litrskim motorjem v osnovni različici stane 13.490 evrov, naš testni primerek pa je imel še DAB radio za doplačilo 120 evrov, dvobarvno kombinacijo zunanjosti za 340 evrov in robotiziran menjalnik za 690 evrov.

V osnovi je i10 registriran za štiri osebe, na voljo pa je različica s petim sedežem, ki ima na zadnji klopi dodaten varnostni pas. Za to možnost je potrebno doplačati 280 evrov. Z opcijsko belo kovinsko barvo, zasilno rezervno pnevmatiko ter vključenimi stroški prevoza in priprave vozila je končna cena našega testnega i10 znašala 15.280 evrov.

Okolje, v katerem i10 pokaže svoje najboljše lastnosti, je mesto. Njegovo temeljno poslanstvo je, da nam omogoča čim udobnejšo urbano mobilnost z čim manj stresa, to nalogo pa dobro opravlja. Mestnim malčkom sicer daljša potovanja niso pisana na kožo, pa vseeno niso neizvedljiva.


Najbolj brano