Joan, rezerviraj mi pisarno!

Koncept delovnega okolja se vse bolj odmika od klasične pisarne na sedežu podjetja, kjer zaposleni oddela svoje v strnjenem osemurnem delovniku. Vse bolj kombiniramo delo od doma z delom v pisarnah, delovni čas pa se vse bolj razprostira čez ves dan. V takšnem okolju je tveganje za organizacijski kaos veliko, a ga rešitve, ki jih ponuja slovensko tehnološko podjetje Visionect, lahko izničijo.

Vodja marketinga pri Visionectu Ana Križmančič ter soustanovitelj in tehnološki direktor Luka Birsa. Foto: Arhiv Visionect
Vodja marketinga pri Visionectu Ana Križmančič ter soustanovitelj in tehnološki direktor Luka Birsa. Foto: Arhiv Visionect

Adut podjetja Visionect, ki ima sedež v Ljubljani, direktorja prodaje na Nizozemskem ter po eno izpostavo na vzhodni in zahodni obali ZDA, je tehnologija elektronskega papirja. Nanjo so Luka Birsa, Matej Zalar in Rok Zalar stavili že leta 2007, ko so ustanovili startup podjetje, ki je kot prvi produkt ponudilo brezžični digitalni prikazovalnik Goeffrey za pobiranje naročil v gostinskih lokalih. Sledila je tablica Joan, ki danes ponuja še različne rešitve za celostno upravljanje delovnega prostora.

Prednosti e-papirja

“Visionect je bil eden izmed pionirjev uporabe elektronskega papirja v svetu. Ta tehnologija - svetovno najbolj znan primer njene uporabe so Kindlovi e-bralniki - ima veliko prednosti. Najpomembnejša je velika energetska učinkovitost, kar pomeni, da naprav ni treba nenehno napajati. Naša tablica Joan denimo porabi v celem letu toliko energije, kolikor je terja priprava ene kave. Uporaba je zelo enostavna, montaža še bolj, saj se tablico preprosto s samolepljivim magnetom pritrdi na vrata ali steno delovnega prostora, na njenem zaslonu pa se prikazujejo podatki o tem, kdo in za koliko časa je delovni prostor rezerviral,” opiše vodja marketinga, v Ljubljani živeča Koprčanka Ana Križmančič, ki se je podjetju pridružila pred tremi leti in se kmalu zatem soočila z izzivi, ki jih je prinesla epidemija.

Čim manj logističnih preprek

Tablica Joan s pripadajočo aplikacijo je ravno dobro zaživela kot digitalno orodje za rezervacijo delovnih prostorov, ko nenadoma nihče več ni sestankoval v službi, saj je večina podjetij uvedla delo od doma. Pri Visionectu so sledili spremembam in prilagodili svoje produkte. Tako je nastala denimo rešitev Joan Home za delo na daljavo, Joan Desk za rezervacije miz in Joan Visitor, ki deluje kot digitalna knjiga obiskovalcev, obenem je tu še funcionalnost health screening, ki beleži, ali zaposleni oziroma obiskovalec izpolnjuje epidemiološko zapovedane pogoje. “Namen vseh naših rešitev je, da lahko zaposleni opravljajo svoje delo čim boljše, čim bolj povezano in s čim manj logističnimi preprekami,” poudarja Ana Križmančič.

Tablico Joan, ki deluje na osnovi energetsko učinkovite tehnologije e-papirja, odlikuje tudi preprost, nevpadljiv dizajn. (Foto: arhiv Visionect)

ZDA so njihov največji trg, prisotni pa so tudi v Evropi, Avstraliji in v nekaterih zalivskih državah. Odjemalci Visionectovih rešitev so predvsem srednje velika podjetja z do 200 zaposlenimi, zdaj se skušajo prebiti tudi na trg velikanov, ki premorejo po več kot 100 sejnih sob. Medtem ko so v preteklosti večino prometa ustvarili s prodajo strojne opreme, zdaj največ zaslužijo z naročninami na njihove rezervacijske storitve.

Medtem ko kot podjetje vse bolj rastejo (ekipo približno 30 zaposlenih pravkar intenzivno širijo, predvsem z razvijalci in programerji), pozorno spremljajo in proučujejo trende spreminjajočega se delovnega okolja ter jih tudi sami živijo.

Delo kjerkoli in kadarkoli, štejejo rezultati

“Smo podjetje, ki spodbuja fleksibilno delovno okolje. Pri nas velja timska politika, da delaš kadarkoli in kjerkoli, merilo tvoje uspešnosti so rezultati, ki jih dosežeš,” pojasni Križmančičeva.

Svoje delo običajno opravlja skozi ves dan, razpeta med pisarno in domačo otroško sobo, kajpak z vmesnimi prekinitvami, ki jih terja družinsko življenje. “Zjutraj običajno delam od doma, pogledam določene stvari, opravim kakšen sestanek. Kasneje grem v pisarno, kjer si prek aplikacije vnaprej rezerviram mizo ali sejno sobo,” opiše.

Najmanj sestankov ob ponedeljkih in petkih

Vpogled v potrebe Visionectovih naročnikov dokaj jasno izrisuje, kako se delovno okolje spreminja. Najmanjša frekvenca rezervacij sejnih sob je ob ponedeljkih in petkih, kar pomeni, da te dni ljudje povečini raje delajo od doma.

“Še en mikro trend, ki ga zaznavamo,” pravi Ana Križmančič, “je, da so zaposleni prej prihajali v službo, zato da so delali, zdaj pa zahtevno delo, ki terja mir, raje opravijo doma, v pisarno pa pridejo zaradi sodelovanja s sodelavci. Pojavil se je izziv, kako ljudi spraviti nazaj v pisarne. Velika podjetja tipa Google in Linkedin se s tem vprašanjem ukvarjajo že od poletja. Uveljavlja se načelo 'offsite is the new onsite', kar pomeni, da podjetja v delovno okolje vnašajo prostočasne dejavnosti, denimo kulinarična doživetja ali sprostitvene aktivnosti, zato, da bi zaposlene pritegnili nazaj v pisarne.”


Najbolj brano