Slovenski kupci večinoma za karavana

Povsem nova octavia je prvo uradno premiero doživela konec lanskega leta in ko bi morala aprila zapeljati na ceste, jo je zaustavila epidemija. V preteklem mesecu so trgovci s polno paro začeli sklepati pogodbe in kot kaže, se prodajna slika ne bo bistveno razlikovala od preteklih let.

Prvi mož Škode v Sloveniji, Petr Podlipny, je prepričan, da bodo 
letos ohranili enako prodajno krivuljo. To v številkah pomeni, da 
bodo letos prodali najmanj 2500 octavij, torej  tretjino celotne 
Škodine prodaje v Sloveniji. Foto: Peter Pirkovič
Prvi mož Škode v Sloveniji, Petr Podlipny, je prepričan, da bodo letos ohranili enako prodajno krivuljo. To v številkah pomeni, da bodo letos prodali najmanj 2500 octavij, torej tretjino celotne Škodine prodaje v Sloveniji. Foto: Peter Pirkovič

Največji delež bo tradicionalno pripadel karoserijski izvedbi combi, in sicer več kot 90 odstotkov. V največji meri kupcem karavanske izvedbe prednost predstavlja velik prtljažni prostor, ki v novi izdaji meri kar 640 litrov, medtem ko ima limuzina na voljo nekaj manj prostora v primerjavi s karavanom, a za odtenek več kot predhodnik (600 litrov).

Nova octavia, ki je doživela popolno oblikovno prenovo in se hkrati malenkost dimenzijsko razbohotila, stavi predvsem na številne nove tehnologije in njihove pametne rešitve.

Octavia v zadnjih letih Škodi predstavlja dobro tretjino vseh prodanih avtomobilov in v prihodnje bo trend prodaje morda še nekoliko boljši.

Veliko novosti

Vsa svetlobna telesa bodo pri octaviji v LED tehnologiji, medtem ko bo možno žaromete nadgraditi z matrično LED tehnologijo. Potniška kabina ima lahko do pet USB rež in 230-volno vtičnico (polnjenje naprav in povezovanje z multimedijskim vmesnikom), prvič je na voljo sistem za projekcijo podatkov na vetrobransko steklo, na voljo je tripodročna klimatska naprava z možnostjo nastavitve temperature na zadnji klopi, klasično ročno zavoro je zamenjala elektromehanska verzija s stikalom. Morda največja zanimivost v notranjosti pa bo dvokraki volan (za doplačilo je na voljo športni trikraki volan).

Pri novostih, velja omeniti še novo zasnovo menjalnika (selektor - shift by wire), nove certificirane ergonomske sedeže in kar nekaj varnostnih asistenc, ki jih octavia do zdaj ni imela. V to kategorijo spada asistenca za zavijanje v levo na križišču, asistenca za kolesarja ali pešca v mrtvem kotu pri izstopu iz vozila in prediktivni sistem za samodejno uravnavanje razdalje, ki skupaj z izboljšanim sistemom za prepoznavanje prometnih znakov, prilagodljivo asistenco za ohranjanje smeri, asistenco za zastoje in sistemom za samodejno zaviranje v sili sestavljajo obširno asistenco travel assist.

Izbira pogonov bo pestra

Motorna paleta je prevetrena in skladna z usmeritvami koncerna. Za zdaj so na voljo štirje motorji, dva bencinska in dva dizelska. Začne se s trivaljnim 1.0 TSI z 81 kilovati in 200 Nm, 1,5-litrski štirivaljni TSI ima 110 kilovatov moči (150 KM) in 250 Nm, oba pa sta na voljo kot lahka hibrida z oznako e-TEC. Kasneje bodo cenike obogatili še z zmogljivejšim 2.0 TSI s 140 kilovati moči (190 KM) in 320 Nm navora ter DSG menjalnikom, ki do stotice pospeši v 6,9 sekunde, končna hitrost je 232 km/h.

Pri dizlih sta trenutno na voljo dvolitraša s 85 in 110 kilovati, s šeststopenjskim ročnim ali sedemstopenjskim DSG, a se bo v ponudbo teh kmalu uvrstila še najmočnejša dizelska octavia, ki ima na voljo 400 Nm navora in 147 kilovatov moči, do stotice pa pospeši v 7,1 sekunde. Ta bo serijsko opremljena s pogonom 4x4 in sedemstopenjskim DSG menjalnikom.

Tudi octavia bo na voljo kot priključni hibrid z 1.4 TSI motorjem in električnim motorjem, ki bosta skupaj premogla 150 kilovatov moči (204 KM) in 350 Nm navora. Avto ima šeststopenjski DSG, 13-kWh baterija pa zadošča za 55 kilometrov brezemisijske vožnje po WLTP. Prtljažnika pri tej različici je le še 450 in 470 litrov.

V prihodnjih mesecih ponudbo dopolnjuje še oznaka RS, ki velja za precej priljubljeno med kupci. Ta bo po novem opremljena s klasičnim dizelskim ali bencinskim motorjem, možna pa bo izbira priključno-hibridne različice.

700 evrov dodatka za karavana

Cene nove octavie se začenjajo pri 17.746 evrih, a takšnih z opremo active bo malo. Precej več zanimanja bo za octavie s paketi oprem style in ambition, kjer te primerno poskočijo. Cene dizlov se gibljejo od 20.343 do 26.445 evrov, doplačilo za izvedbo combi pa znaša 700 evrov.

Octavia ima od leta 1996, ko je bila predstavljena prva generacija, pri češki znamki dokaj stabilno prodajno krivuljo. V zadnjih letih to pomeni, da ta model znamki predstavlja dobro tretjino vseh prodanih avtomobilov in v prihodnje bo trend prodaje morda še nekoliko boljši. Ne glede na razmere v zadnjih mesecih, ki so posledica epidemije in zaprtja prodajnih salonov, znamka Škoda posluje nadpovprečno dobro.

Samo v juniju so sklenili prodajne pogodbe za nekaj več kot 400 octavij, v prvi polovici leta so prodali nekaj več kot 2000 Škodinih modelov, medtem ko bo celotna prodaja znamke Škoda letos obsegala približno 6500 vozil. Hkrati so ponosni, da jim je uspelo povečati delež fizičnih oseb, ki se odločijo kupiti avtomobil znamke Škoda.


Najbolj brano