Slovenka s pomembno vlogo pri razvoju clia 5

Veliko Slovencev je v preteklosti novo znanje in izkušnje nabiralo onkraj naših meja. In prav avtomobilska industrija je danes zelo mamljivo področje, kjer različni kadri na svojih področjih dokazujejo, kako uspešni so lahko. Ena takšnih je Jelka Kurnik, ki je zdaj že več kot 15 let zaposlena pri francoskem Renaultu in trenutno deluje v vlogi produktnega vodje za clia pete generacije.

 Jelka Kurnik je tesno povezana z  razvojem novega clia pete 
generacije, ki ga že proizvajajo v novomeškem Revozu. V prodajne 
salone ta prihaja jeseni. Foto: Peter Pirkovič
Jelka Kurnik je tesno povezana z razvojem novega clia pete generacije, ki ga že proizvajajo v novomeškem Revozu. V prodajne salone ta prihaja jeseni. Foto: Peter Pirkovič

FRANCIJA > Karierna zgodba Jelke Kurnik je precej zanimiva, saj jo je pot v avtomobilsko industrijo zanesla bolj ali manj po naključju. Študijski del je zaključila na tehnični fakulteti v Mariboru in kasneje doktorirala iz kemijskega inženirstva v Ljubljani. Kot sama v šali pove, je bila tisti čas njena edina ambicija postati redni profesor na fakulteti.

Kot docentka je v vmesnem času obiskala ZDA, univerzo v Severni Karolini, da bi si pridobila dodatne izkušnje na svojem področju. In prav v ameriškem okolju je spoznavala, da je vez med fakulteto in industrijo zelo bogata ter dinamična. To je bilo ključno za njeno odločitev, da se ne vrne v Slovenijo in onkraj Atlantika nadaljuje izobraževanje (MBA). V vmesnem času je tam spoznala še svojega sedanjega soproga, ki je Francoz, s katerim sta se kasneje preselila v Francijo, tam pa se je tako rekoč brez znanja francoskega jezika zaposlila v Renaultu. V 15 letih službovanja je v Renaultu delala na različnih sektorjih.

Pridobila je veliko znanja in izkušenj

Izkušnje je nabirala pri vzpostavitvi proizvodnih procesov v tovarnah, se ukvarjala z znamko Nissan na Kitajskem, se vrnila spet v centralo in se nekoliko bolj posvetila neposredno izdelkom, kjer je na primer sodelovala pri izboru mehanskih komponent za clia nove generacije (tudi pri izboru hibridne tehnike).

In kaj danes predstavlja njena vloga pri razvoju novega avtomobila? Na kratko, biti zastopnik interesa kupcev. Kot produktni vodja mora zelo dobro poznati obstoječi model in dogajanje na trgu, znati pa mora tudi predvidevati, kaj se bo dogajalo z določenim produktom v prihodnosti. Pridobivanje različnih podatkov je vezano tudi na ostale službe znotraj Renaulta, ki njeno ekipo oskrbujejo z analizami s področja marketinga, vrednosti produkta, ki jo nudi potrošniku ... Tu so tudi podatki razvojne ekipe, bistveno pa je sodelovanje s trgovskimi mrežami na največjih trgih, kjer kupci povedo, kaj si pravzaprav želijo v avtomobilu.

Ko podatke primerno obdelajo, je na vrsti prva faza analitičnega dela. Tej sledi faza pogajanj, kjer predlagane novosti skušajo predstaviti skupini inženirjem in oblikovalcem. To nikakor ni lahko delo, saj je potrebnega veliko usklajevanja med oddelki. Kurnikova priznava, da občasno prihaja do trenj, a na koncu se vsi zavedajo dejstva, da pomot pri končnem izdelku preprosto ne sme biti. Ko je ta najtežji del zaključen, sledi še tretja faza, kjer že nastajajo prva prototipna vozila in s tem tudi končna preverjanja, da je v avtomobilu vse tisto, kar so si želeli. Zanimivo je tudi to, da Kurnikova zdaj počasi že zbira prve vtise nekaterih uporabnikov za clio 5, kar pomeni, da bo najkasneje jeseni začela s procesom prenove oziroma faze dve pri cliu 5, ki se bo zgodil v času dveh do treh let. Med pogovorom namigne tudi na dejstvo, da bo tej nalogi sicer postavila temelje, a da konca projekta skoraj zagotovo ne bo videla, kajti morda bo že čas za nove izzive znotraj koncerna.

Pretežno moški svet, a se ženske bolje znajdejo

Avtomobilska industrija je že ves čas nekoliko bolj moška domena, a tudi predstavnice nežnejšega spola se v njem hitro znajdejo in morda pokažejo celo boljša znanja kot moški. Kurnikova pove, da je sicer potrebovala čas za odgovor, ali imajo moški boljši ali profesionalen pogled na avtomobil kot ona sama oziroma ženske.

Odgovor je bil jasen, da nikakor ne, saj tudi sama na primer upravlja z volanom, stopi na stopalko za plin in v avtomobilu počne vse to, kar počnejo moški. Hkrati je mnenja, da ženske večkrat menjujejo delovna mesta, in to vidi kot prednost. Na tak način širijo obzorja, pridobivajo znanje in izkušnje, kar je pri napredovanjih znotraj takšnih koncernov izjemno pomembno. Čeprav je njen delovnik precej daljših od osmih ur, njeno področje dela zajema tudi nekaj dela na terenu, kamor se sicer odpelje s službenim meganom. Še bolj je navdušena nad dejstvom, da bo clio, nekaj mesecev po začetku prodaje na večini evropskih trgov, dobil še nadgradnjo v obliki hibridnega pogona in sistema za polavtonomne vožnje. Sama je bila med glavnimi zagovorniki tega in si je želela, da bi to znamka ponujala že v začetku prodajnih aktivnosti.


Najbolj brano