Skok v prihodnost na znani osnovi

Renaultova športna znamka Alpine se pripravlja na elektromobilnost, zato so po svoje nadgradili novodobno renaultovo petko in jo postavili še en nivo višje.

Avto po trenutnih načrtih na ceste pripelje v drugi polovici 
prihodnjega leta.
Avto po trenutnih načrtih na ceste pripelje v drugi polovici prihodnjega leta. 

Alpine svojo kreacijo, ki je neposredna referenca na renault 5 turbo, imenujejo A290_, konceptni avto ali beta različica končnega A290, kar bo najbolj verjetno tudi njegovo ime. Zakaj taka sprememba, če gre za retro Renault 5? Pri Alpine avto vidijo predvsem kot prvi model nove dobe. “A s tremi številkami je tradicionalno ime Alpine,” razlaga Sovany Ang, eden od ljudi, zadolženih za projekt. Ang pravi, da številka 2 pomeni velikost avtomobila, 90 pa, da gre za lifestyle vozilo. Pri A110 tako na primer 1 pomeni športnika. Kakorkoli obrnemo, Alpine želi A290_ predstaviti kot lastno kreacijo, čeprav je to Renaultov retro R5. So pa pri tovarni vseeno dodali svoj lastni input v vsak delček avtomobila, predvsem v notranjost. Referenc na dirkaško zunanjost je veliko - samo štirje žarometi spredaj imajo vdelan X, ki spominja na nekoč slavno prelepljene dirkaške luči, da se niso raztreščile ob poškodbi. Med lučmi je na maski zapisano ime Alpine, na robu odbijačev pa sta dva velikanska vstopnika za zrak. A290_ ima tudi širši kolotek, ki je še poudarjen s karbonskimi razširitvami blatnika z modrim barvnim dodatkom. Enak material najdemo tudi na spodnjem delu avtomobila, na odbijaču, na pragovih in zadaj. Za odpiranje vrat obstaja poseben gumb, Alpine pa je po svoje prikrojil tudi zadek. Zadnje luči so povsem drugačne kot pri R5 Prototype, ozek trak ledic, ki je spajal par luči, pa je dal prostor majhnemu krilcu, čisto na dnu zadka pa je seveda mogočen, difuzorju podoben element. Seveda s tradicijo slavnega turba ne manjka niti strešni spojler zajetnejših dimenzij.

Sredinska postavitev sedeža

Avto ima veliko dekoracij od sprednjega dela do zadka. Na srednjem delu odbijača spredaj je tanka modra svetlobna linija smerokazov, ki se začenja z imeni aktualnih dirkačev v F1, Ocona in Gaslyja, prav tako na F1 spominja tudi centralna matica na kolesih. LED elementi zadnjih luči pa črpajo navdih, predvsem oblikovni, z zadnjega krilca dirkalnika F1. Na spodnjem delu karbonskega dela zadnjega odbijača sta dve okrogli odprtini, ki vsaj oblikovno spominjata na izpušne cevi. A290_ jih seveda ne potrebuje, gre pa za hladilni enoti z ventilatorji, kot pri računalnikih. Okna imajo nalepko s silhueto gora, ki spominja na izvor imena Alpine, saj je ustanovitelj znamke, Jean Redele, želel avto, s katerim bi zdrvel čez ovinke alpskih cest. Tudi bela barva koncepta A290_ spominja na sneg v Alpah, medtem ko črna koketira z mestom, kjer bo A290_ najbolj doma. Za razliko od Renaultovega koncepta ima A290_ že narejeno notranjost, ki pa seveda ne bo taka v serijski različici, saj je preveč ekstremna, tako v ekonomskem kot tehničnem smislu. Že razporeditev sedežev po vzoru McLarna F1 s centralnim sedežem za voznika in dvema stranskima, postavljenima malo bolj nazaj, kaže na konceptno razmišljanje. Alpine oba sopotnika imenuje “gledalca”, ki bosta opazovala voznika, kaj zmore. Da je voznik v centru dogajanja, kaže tudi rdeča svetlobna linija, ki teče po sredi od začetka do zadka avtomobila in vstopa tudi v notranjost do volana. Armaturna plošča, če ji tako sploh lahko še rečemo, skupaj s spodnjim delom vetrobranskega stekla, sega precej daleč naprej proti nosu in z voznikovega mesta spominja na nos dirkalnika F1.

Renault je pred dvema letoma predstavil svojo vizijo reinkarnacije petke, Alpine je vse skupaj popeljal še nekaj nivojev višje.

Na cestah prihodnje leto

Nič od tega seveda ne bomo videli v serijski različici prihodnje leto. Alpine pravi, da je avto že nared in bo seveda najmočnejša različica Renaultovega R5. Alpine skriva tehnične podatke, vemo pa, da v dolžino A290_ meri 4,05 metra, širok je 1,85 metra in visok 1,48 metra, platformo pa si deli z R4 in R5. Serijski model bo imel tudi neke vrste vektorsko usmerjanje moči na sprednji kolesi. Elektromotor, ali bolje elektromotorja, bosta gnala sprednji kolesni par. Serijski A290_ bo imel tudi več točkovno zadnjo premo in Brembove zavore. Moč motorjev pri konceptu naj bi segala po 500 električnih konjičih, serijski A290_ pa bo imel en sam elektromotor z okoli 169 kilovati moči. Električni malček kot rečeno prihaja na svet prihodnje leto.


Najbolj brano