Scala gre v boj za nove kupce

Nedavno sem daljše obdobje preizkušal najnovejši češki izdelek z rahlo ponesrečenim imenom. A če odmislim to, so na drugi strani pri Škodi sestavili zares korekten avtomobil, ki bo kupce v tem razredu z lahkoto prepričal. A vse je odvisno od želja pri opremi in končni ceni.

Škoda scala  nadaljuje poslanstvo rapida in bo brez dvoma 
prodajno še bolj uspešen model.  Foto: Peter Pirkovič
Škoda scala nadaljuje poslanstvo rapida in bo brez dvoma prodajno še bolj uspešen model.  Foto: Peter Pirkovič

Čehi so se zavedali, da ne glede na priljubljenost športnih terencev v tem razredu potrebujejo primernega predstavnika. Rapid, ki se je v določenem obdobju razmeroma dobro prodajal (predvsem kot spaceback), ni nikoli zares ogrozil Volkswagnovega golfa, kar pa se s prihodom scale morda utegne zgoditi. 4,36 metra dolga scala je grajena na znani koncernski platformi MQB A0, kjer je nastala večina sedanjih modelov koncerna VW.

Brez pomisleka lahko trdim, da so češki oblikovalci sestavili zelo všečno in moderno obliko, ki je na cesti še kako opazna. Testni avtomobil je bil, kot običajno, zelo bogato opremljen. Led dnevne luči so prvi pravi prepoznavni detajl nove scale, sledijo večja 17-palčna črna platišča in zelo vpadljiva modra kovinska barva. Led osvetlitev krasi tudi zadek, kar je vezano na dodatno izbiro paketa image, ki poleg tega prinaša nekoliko podaljšano zadnje steklo in črno obarvana ohišja vzvratnih ogledal.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4326 mm, 1793 mm, 1471 mm

Motor: 1,5-litrski turbo bencinski motor z 110 kW (150 KM)

Navor: 250 Nm pri 1500 vrtljajih

Gume: 205/50/R17

Posoda za gorivo: 50 litrov

Cena: 21.982 evrov (z dodatno opremo in popustom 25.564 evrov)

Urejena in udobna notranjost

Notranjost je zgodba zase. Z vsako novo izvedbo določenega avtomobila je izbor materialov, udobja in delovanja sistemov kakovostnejši. In tudi v primeru scale je tako. Težko bi se odpovedal integralnim sedežem, ki poleg mehkobe, udobne namestitve in hrbtne oprijemljivosti omogočajo še nastavitve pozicije prek stikala. A to žal velja samo za voznikov sedež. Sopotnikov je nastavljiv klasično prek vzvodov, še bolj pa zmoti dejstvo, da osrednji naslon za roke ne omogoča nivojskih nastavitev.

Pri odpiranju voznikovih vrat je opaziti v vratih majhno skrivališče, kjer ima mesto dežnik. To pri Škodi že poznamo v okviru simply clever rešitev, ki jih tudi v scali ne zmanjka. Poleg strgala in koša za smeti velja tokrat omeniti še pokrov in lijak v enem za dolivanje tekočine za čiščenje vetrobranskega stekla.

Za voznika je dobro poskrbljeno, kajti delovno okolje je zelo dobro urejeno. Osrednjo vlogo je igral osempalčni osrednji zaslon z vgrajenim multimedijskim vmesnikom bolero, z znano in v slovenščino prevedeno vsebino. Zaslon ima nekoliko drugačno podlago, tako da na njem prstni odtisi niso več tako zelo očitno vidni, hkrati pa sistem ponudi hitro in enostavno brskanje med vsebino.

Tudi izbor materialov v potniški kabini je presenetljivo dober. Na vrhnjem delu armaturne plošče prevladuje na otip mehka, nižje pa po tradiciji trda plastika. Morda bo večino bodočih uporabnikov navduševal prostor, ki so ga uspeli urediti na 2,64 metra dolgem medosju. Zagotovo je scala v svojem razredu prostorski prvak v odmerjenem prostoru na zadnji klopi. Prostora za kolena bo vsekakor dovolj. Klop je v testnem modelu dodatno nudila možnost sredinskega naslona za roko in, pozor, ogrevanje. V tem razredu je to redkost.

Po dimenzijah ne razočara niti prtljažni prostor. Vrata se odpirajo samodejno s pomočjo elektrike, a ne s pomočjo zamaha noge pod odbijačem, kar bi v marsikaterem primeru olajšalo nalaganje uporabniku. Osnovnih 468 litrov bo več kot dovolj za prtljago družine ali za vsakodnevne potrebe. Prtljažni prostor je možno še povečati s preklopom naslona zadnje klopi, a ker testni model ni imel posebne predelne police, podlaga do sprednjih dveh sedežev ne bo ravna.

Predstava na cesti je suverena

Scala svoj potencial pokaže med vožnjo. Vožnja je lahkotna, kar se najbolj občuti pri manevriranju z volanom. Izjemno dobro uglašeno podvozje poskrbi za natančno predstavo na cesti, svoje dodajo tudi učinkovite zavore in nenazadnje 1,5-litrski TSI motor s 110 kilovati moči. Ta je povezan z brezhibnim sedemstopenjskim DSG menjalnikom, ki ima možnost pretikanja prestav na volanu, kar sem tudi večino časa izkoriščal in se tako posvečal vožnji po zavitih cestah, kjer se scala zelo dobro znajde.

Nekoliko bolj dinamična vožnja prinaša tudi višjo porabo. Najmanj 6,5 in največ 7,8 litra na sto prevoženih kilometrov. Tako kot večina sodobnih avtomobilov ima tudi scala možnost izbire voznih profilov, od katerih je odvisna odzivnost motorja in menjalnika. Dodatno je bil bencinski turbo štirivaljnik opremljen še s tehniko izklopa valjev, kar vsakokrat tudi sporoči vozniku. V slovenščini, seveda.

Zadnja preizkusna trčenja EuroNCAP so pokazala, da se scala uvršča med najvarnejše avtomobile na trgu, v serijski opremi pa najdemo vse najaktualnejše asistence. Tako kot pri večini testiranih avtomobilov sem se tudi v tem primeru soočil z dejstvom, da je bil avto bogato založen z opremo. Končna cena znaša debelih 25 tisočakov. K temu prispeva najvišji paket style in kopica dodatkov, ki mu zvišujejo ceno še za skoraj štiri tisočake.


Najbolj brano