Sanje vseh ljubiteljev bencinskih hlapov

Ford je znova dokazal, da imajo v svoji razvojni ekipi kopico strokovnjakov in aktivnih dirkačev, ki so staknili glave skupaj in razvili še en odličen mini cestni dirkalnik. Zanimiv je podatek, da fiesto ST poganja trivaljni turbo motor.

Izjemen mini cestni dirkalnik, ki svojo športno držo pokaže v 
vsakem trenutku, hkrati pa je lahko povsem običajen avtomobil za 
vsakodnevna opravila. Foto: Peter Pirkovič
Izjemen mini cestni dirkalnik, ki svojo športno držo pokaže v vsakem trenutku, hkrati pa je lahko povsem običajen avtomobil za vsakodnevna opravila. Foto: Peter Pirkovič

Nekaj dni intenzivnega druženja s fiesto ST je bilo dovolj, da smo sami spoznali, da ST sodi v sam vrh vrhunskih malih športnikov. Ni tako zelo surovo športna kot Toyota yaris GRMN, a je zato hkrati odličen kompromis avtomobila, ki ponuja dovolj udobnosti tudi za daljše relacije in dnevna opravila ali pa se prelevi v pravi cestni dirkalnik, ko si voznik tega zaželi.

Na vijugastih cestah pokaže svoj potencial

Obžalujemo le dejstvo, da je bila fiesta ST v času preskušanja obuta še v zimske gume, saj bi se v njenem naravnem okolju, na sveži asfaltni podlagi in vijugastih cestah, še za odtenek bolje izkazala. Mini kraški Stelvio, na relaciji med vasmi Štorje in Vrabče, je bil nedvomno odličen preizkus za malo Fordovo žepno raketo. Na tem praznem delu ceste, kjer dnevno vozi le peščica avtomobilov, je pokazala ves svoj potencial.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4160 mm, 1760 mm, 1469 mm

Motor: 1,5-litrski bencinski trivaljnik s 147 kW (200 KM)

Navor: 290 Nm pri 1600 vrtljajih

Gume: 205/40/R18

Posoda za gorivo: 42 litrov

Cena: 26.080 evrov (z dodatno opremo 29.110 evrov)

Bistvo vsega je navito srce, v obliki 1,5-litrskega trivaljnega bencinskega Ecoboost turbo motorja, ki razvija 147 kilovatov moči. Stvari se tudi v avtomobilizmu precej spreminjajo in zdi se, da so Fordovi inženirji pri razvoju mini cestnega dirkalnika upoštevali znano usmeritev - manj je več. In za ta korak so dobili tudi nekaj priznanj.

Lačen dinamike

V fiesti ST je mali trivaljni mlinček pravi tehnološki čudež, ki skriva več karakterjev v sebi. S tehnologijo izklapljanja enega valja lahko pripomore k nekoliko nižji porabi goriva, a na to ne gre računati prav močno, ker je avto sam po sebi zelo lačen dinamike. Zato se je povprečje ves čas gibalo okoli devetih litrov. A šlo bi tudi veliko nižje. Še bolj nas je navdušilo dejstvo, da so k trivaljniku pripojili šeststopenjski ročni menjalnik in tako poskrbeli za dodatno dozo zabave.

Opazen in slišen - zaradi pokanja

Odzivnost motorja je bliskovita, izbruh moči se zdi neverjetno hiter, vse to pa fiesta ST nagradi z značilnim pokanjem iz izpušnega sistema. Pri Fordu temu rečejo active exhaust valve, ki svoje delo začne opravljati šele ob vklopu voznega programa race track. Ob tem se opazno spremenita še odzivnost stopalke za plin in delovanje krmilnega mehanizma. Vse z namenom prave dirkaške izkušnje. Na zavitih cestah dobesedno blesti, saj ima dinamični vožnji prirejeno podvozje in vgrajeno mehansko zaporo diferenciala, ki ne dopušča podkrmiljenja in hkrati omogoča dober oprijem z asfaltno podlago. Paket performance, ki sicer fiesto ST podraži za 830 evrov, poleg mehanske zapore diferenciala prinaša še program launch control za učinkovitejše speljevanje z mesta in opozorilo za idealno prestavljanje. Skratka, v vsakem trenutku je vožnja z njo čisti prvinski užitek.

Pri Fordovem športnem oddelku so pri razvoju upoštevali tudi faktor videza. Tudi v tem pogledu so se odlično izkazali. Fiesta ST je za nekaj milimetrov nižja, ima večja, 18-palčna kolesa s širšo obutvijo, za malenkost širše boke, na zadku ne manjkajo spojler, difuzor in dvojna izpušna cev kot tudi ne rdeče obarvane zavorne čeljusti; zavorni diski so večji, s tem posledično je tudi zavorni sistem učinkovitejši. Potniško kabino krasijo športna ter dovolj globoka sedeža recaro, osrednji osempalčni zaslon s pestro multimedijsko vsebino in DAB sistem, v roke lepo sede v usnje odet volan. Morda je malce zgrešena le umestitev gumba za izbiro voznih programov. Ta je postavljen med sedeža, neposredno ob prestavni ročici.

Pripomb nad fiesto ST pravzaprav nimamo, grenko dejstvo ostaja samo cena. Po rednem ceniku ta znaša 26.080 evrov, seznam dodatne opreme jo podraži še za štiri tisočake, zato testni avto z vključenim popustom (1000 evrov) stane 29.110 evrov. A vendar velja dodati, da je Fordovim mojstrom iz dirkaškega oddelka uspelo pripraviti odličen kompromis uživaško-športnega avtomobila, v katerem bo voznik neizmerno užival, avtomobil pa ne bo ostal neopažen, kamorkoli se bo pripeljal. Fiesto ST bi vsekakor izbrali za drugi avto in v petvratni karoserijski izvedbi.


Najbolj brano