Prvi pravi električni Škodin model

Češki proizvajalec je pred časom na trg sicer poslal malega mestnega električnega malčka citigo iV, a z rojstvom enyaqa se zdi, da se je zgodba električnih Škodinih modelov šele dobro začela. Prvi električar v Slovenijo pripelje spomladi prihodnje leto.

Sestrski model prihajajočega Volkswagnovega ID.4 je Škodin prvi 
model na platformi MEB in njihov drugi električni avto po modelu 
citigo iV. Foto: Škoda
Sestrski model prihajajočega Volkswagnovega ID.4 je Škodin prvi model na platformi MEB in njihov drugi električni avto po modelu citigo iV. Foto: Škoda

Po napovednikih iz minulih tednov videz enyaqa ni presenečenje, ima pa nepričakovano opcijo - osvetljeno masko s 130 LED diodami, ki se zgleduje po konceptu vision iV in je del standardne opreme paketa RS. Slednji je z dvojnim elektromotorjem z močjo 225 kW in 460 Nm navora tudi najmočnejši produkcijski Škodin model. Do stotice pospeši v 6,2 sekundah, njegova najvišja hitrost pa je 180 km/h. Na voljo sta različici s štirikolesnim pogonom in pogonom na zadnja kolesa. Kupec bo lahko izbiral med tremi možnostmi baterije (55 kWh, 62 kWh, 82 kWh) in petimi zmogljivostmi motorja (109 kW, 132 kW, 150 kW, 195 kW, 225 kW).

Doseg je seveda odvisen od baterije in pogona, toda osnovni model obljublja 340 kilometrov z enim polnjenjem. Najzmogljivejši doseg ima enyaq iV s pogonom na zadnjih kolesih in 82 kWh baterijo, ki zmore med enim in drugim polnjenjem prevoziti do 510 kilometrov.

Posebna različica v poklon letnici rojstva

Za razkošen doseg pa Škoda ni le vgradila veliko baterijo, pač pa k temu pripomore tudi aerodinamična oblika z koeficientom upora 0,27 in opcijska toplotna črpalka. Od pet do 80 odstotkov se baterija z možnostjo hitrega polnjenja napolni v 38 minutah, klasična polnilnica z močjo 11 kW pa bo baterijo napolnila v šestih do osmih urah, odvisno od velikosti baterije.

Vstopni model ima 18-palčna jeklena platišča, kar je danes v segmentu SUV redkost. Ostale različice ponujajo aluminijasta platišča v različnih velikostih, največja so 21-palčna, najdemo pa jih na omejeni seriji enyaq iV founders edition, ki bo doživela le 1895 izvedb. Gre pa za poklon letnici ustanovitve znamke.

Zna parkirati samostojno

Armaturna plošča je oblikovno podobna najnovejši octaviji ali scali, 13-palčni zaslon na dotik pa je novost, rezervirana zgolj zanj. Električar je tudi prvi Škodin model s projekcijo podatkov na vetrobransko steklo in tehnologijo razširjene resničnosti ter prvi, ki podpira daljinsko upravljano parkiranje.

LED žarometi in zadnje luči so del serijske opreme, za doplačilo pa je možno izbrati matrične LED žaromete. Enyaq iV ponuja tudi širok izbor simply clever priboljškov, med njimi so elektronska vrata prtljažnika ter prilagodljivo dno prtljažnika. Škoda že zbira naročila za vse pakete opreme, toda dostave posebne edicije se bodo začele šele v kasnejšem delu prihodnjega leta.


Najbolj brano