Povsem spremenjena med kupce oktobra

Pri Oplu so pred nekaj dnevi končno predstavili njihovo najnovejše orožje, ki prinaša drzen, skoraj revolucionaren videz in električni pogon. Začetek prodaje mokke je načrtovan za jesen.

Mokka bo jeseni zamenjala upokojeno mokko x, ki je bila pri slovenskih kupcih precej priljubljena. 
V lanskem letu jih je bilo pri nas registriranih 635. Podobno oziroma še boljšo prodajo načrtujejo z 
novim modelom. Foto: Opel
Mokka bo jeseni zamenjala upokojeno mokko x, ki je bila pri slovenskih kupcih precej priljubljena. V lanskem letu jih je bilo pri nas registriranih 635. Podobno oziroma še boljšo prodajo načrtujejo z novim modelom. Foto: Opel

Nova mokka ima podobo, ki precej odstopa od dosedanjih Oplovih modelov, nekaj tega pa smo lahko videli pred dvema letoma na GT X konceptu. Prav tako se v segmentu kompaktnih križancev srečuje z agresivno konkurenco do zdaj in s pravim pristopom je lahko avto uspešnica, hitro pa tudi gre v pozabo.

Avto je postavljen na PSA-jevo platformo CMP, ki jo uporabljata že peugeot 2008 in DS 3 crossback, pa tudi 208 in corsa. Vsi so na voljo tudi z električnim pogonom, Opel pa si je za mokko izbral, da ga bodo podobno kot corso, najprej predstavili prav v električni izvedbi, seveda pa bi bilo nespametno, če ne bi bili na voljo tudi bencinski in dizelski motorji. Na novi platformi je mokka uspela shujšati kar za 120 kilogramov v primerjavi s predhodnico mokko X.

Na novi platformi je mokka uspela shujšati kar za 120 kilogramov v primerjavi s predhodnico mokko X.

Oblikovalci so pogledali v preteklost

Dizajn, ki malce spominja na enega bolj znanih oplov iz zgodovine, sliši na ime opel vizor. Slednji ima precej ravne površine z vključenimi lučmi in značko.

Filozofija povezanih panelov se nadaljuje tudi v notranjosti. Tako spredaj kot zadaj ima mokka LED luči, niso pa pozabili na opcijo matričnih žarometov, prvih v teh segmentu. Športni terenec v dolžino meri 4,15 metra in je dvanajst centimetrov krajši od predhodnika, po velikosti pa se uvršča med hišna sorodnika DS 3 crossback in 2008. Medosna razdalja je enaka kot pri predhodniku, 2,56 metra. Kljub temu, da je avto občutno krajši, je prtljažnik še vedno sposoben pogoltniti 350 litrov, šest manj od predhodnika.

Za razliko od corse ima mokka povsem digitalno notranjost brez analognih merilnikov na dveh zaslonih, osnovne funkcije pa so dostopne pod sredinskim zaslonom tudi z gumbi. Kar zadeva opremo, bo mogoče dodati aktivni tempomat s start&stop funkcijo, v prometu mokka sledi vozilu pred njim, brez da bi voznik moral storiti karkoli, za polavtonomno vožnjo pa poskrbi ohranjevalnik nadzora vožnje.

Za začetek elektrika, nato vsi ostali

Opel je najprej predstavil različico mokka-e z elektromotorjem s 100 kW in 260 Nm, ki poganja sprednji kolesni par. 50 kWh baterija zadostuje za 322 kilometrov dosega, končna hitrost je 150 km/h, baterija se polni preko 11 kW trifaznega polnilca.

Kar se nanaša na ostale motorje, Nemci napovedujejo mokko z dizelskimi in bencinskimi motorji, a za zdaj ne razkrivajo tehničnih podrobnosti. Avto bodo s tekočih trakov pognali konec letošnjega leta, naročila pa bodo sprejemali od konca poletja.


Najbolj brano