Oblikovno drugačen in vozniško izpiljen

Sedli smo za volan nove BMW-jeve štirice, ki je nase v največji meri opozorila z drugačno sprednjo masko. Poteza oblikovalskega oddelka v Münchnu je sicer sprožila burne odzive v javnosti, a če to odmislimo, so Bavarci znova naredili korak naprej.

Že  dve generaciji sta minili, ko je BMW kupejevski srednji razred iz 
serije 3 prestavil v serijo 4. Športni užitki, dinamika in tehnična 
dovršenost - v najnovejši izdaji so dobili še eno komponento 
več.

 Foto: Artur Švarc
Že dve generaciji sta minili, ko je BMW kupejevski srednji razred iz serije 3 prestavil v serijo 4. Športni užitki, dinamika in tehnična dovršenost - v najnovejši izdaji so dobili še eno komponento več.  Foto: Artur Švarc

M440i je, kot že običajno, vedno korak pred najbolj hudobno zverino v svoji neposredni družini - M4. A tudi približek ni nekaj, s čimer bi lahko opletali, da to ni to. Ne, razpotegnjeni kupe z nizko silhueto in trilitrskim šestvaljnikom, ki mu na dušo pihata dve turbini, premore 275 kW (374 KM), kar je več kot dovolj, da lahko brez težav izkusite paradirkaške užitke in hkrati brez potrebe izdatno pripomorete k prihodkom državnega proračuna iz naslova kazni.

Ker je, kot rečeno, ta testni avto čistokrvni kupe, je njegova praktičnost relativno omejena, družinski avto to seveda ni, je avto za nekoga, ki spoštuje tehniko in cesto in hkrati ve, kje in kako si lahko da duška z zadnjimi preostanki miselnosti in hedonizma 20. stoletja - naši potomci avtomobilov zagotovo ne bodo več jemali drugače kot le še nekaj, kar bo vozilo od točke A do točke B. Dolga vrata in nizka streha so tista, ki za nas bolj kompaktne predstavljajo malce več akrobacije pri sedanju v avtomobil in vstajanju iz njega, ostalo pa k takemu avtomobilu, skupaj z M dodatki, seveda sodi.

Od serije tri je nižji za šest centimetrov (od tega dva centimetra spodaj), v dolžino pa meri 4,77 metra, kar je za ta razred, sploh pa kupe, že kar veliko. Notranjost je spet, ker pač to moramo vedno znova omeniti, pristno BMW-jevska, prepoznavna, dovršena in hkrati tudi vsakdanja.

Če bi vas nekdo sredi spanja prestavil na sedež avtomobila, bi potrebovali veliko časa, da bi ugotovili, v katerem modelu sedite. No, brez goljufanja pri zagonu, ko se na zaslonu izriše avto, ki ga vozite. Kavno rjavi usnjeni sedeži, školjkasti kot se to spodobi, so približek tistega, kar vas čaka v dirkalnikih. Tudi sedenje zadaj ni misija nemogoče, sicer je to nekaj, kar sploh z velikimi, ne boste počeli vsak dan, a kakšnega otroka več ali prijatelja za kratek čas posaditi zadaj pa omogočajo že same dimenzije.

Pogon ponudi tudi dirkaške užitke

Šestvaljnik je brutalen stroj sam po sebi, s hitrim samodejnim menjalnikom, ki mu pomagamo z obvolanskimi ročicami in štirikolesnim pogonom pa je to najboljši približek nečesa, kar prek televizije vidimo, oziroma smo videvali v nemški seriji DTM. Do stotice M440i pospeši v 4,5 sekunde in to ni nekaj, pri čemer bi morali nehote loviti zadek in dodatno paziti na razkopavanje asfalta pod nami. Sploh zato, ker je večina navora na voljo že zelo nizko, malo čez tisočico, in potem je od tam naprej vse skupaj kot neustavljiv snežni plaz. Zvokovno je kljub nastavitvam programov izpuh še vedno prej zadržan kot brutalno pojoč, tako da z M440i ne boste ravno na koncu jezikov sosedov v vasi.

A dodana vrednost dinamiki in športnosti je pravzaprav udobje. Z nastavljivim podvozjem in prilagodljivim blaženjem se lahko M440i pelje kot kaka “zaspana” družinska dizelska limuzina, pri kateri voznik ve, da ima tam nekje v omari spredaj zaklenjenega volka v ovčji podobi. Podvozje zares lepo polovi vse neravnine in luknje, da se človeku prav milo stori, zakaj bi sploh izdatno pritisnil na stopalko za plin.

Ledvičke, ki begajo

V osnovi M440i stane 71.450 evrov in potem se začne serija dodatkov, usnje vzame 1665 evrov, modra kovinska barva 1020, z ostalimi dodatki, pri katerih je večina v slogu M sedežev, 19-palčnih platišč in še nekaj malenkosti, skupaj s panoramsko streho prileze do 88.399 evrov, dodatkov pa je za 18.128 evrov. Cena tu tako ali tako ni pomembna, predvsem je to korak do M4 (ki je dražji za 40 tisočakov), ki bo za marsikoga preveč brutalen za vsakdanjo rabo.

In še o zadnji komponenti, ki je tako (ne)pomembna, da sem jo pustil za konec. Serija 4 je ob lansiranju in še malo prej šokirala z velikim parom ledvičk. Zaradi retro brskanja po preteklosti ima M440i na kilometer prepoznavno podobo. Veliko je bilo pogledovanja za avtomobilom in kazanja s prsti. Ali je to skladno ali ne, bo vsak presodil sam, potrdile bodo prodajne številke, tisti, ki skeptično zmajuje(m)jo z glavo, pa s(m)o v veliki večini.


Najbolj brano