Na baterijo ali bencin

V času, ko se večina avtomobilskih proizvajalcev preusmerja v elektrifikacijo, je tudi Renault naredil korak naprej. Poleg clia in megana je s hibridnim pogonom, ki vsebuje polnilni kabel, opremil tudi capturja. Njegovo uporabnost smo preverili v praksi.

Renault captur je svojevrstna SUV evolucija clia. V naboru 
pogonskih različic zdaj najdemo tudi možnost priključno hibridnega pogona. Foto: Artur Švarc
Renault captur je svojevrstna SUV evolucija clia. V naboru pogonskih različic zdaj najdemo tudi možnost priključno hibridnega pogona. Foto: Artur Švarc

Captur je s svojim prihodom zapolnil Renaultovo vrzel v segmentu malih križancev. Oblikovno je všečen avto z značilnim oblikovnim jezikom francoske znamke. Njegova zunanjost je kompaktno robustna, vendar ublažena z zaobljenimi linijami. V njem se - kot se za križanca spodobi - sedi dokaj visoko, zato je tudi preglednost dobra. Pod črto, sama sem v njem sedela udobno, sedež in volan sta prilagodljiva po višini, zato z ergonomskega vidika s svojo višino dober meter in pol nisem imela pripomb. Ker vendarle ne gre za revolucionarno novost na našem trgu, pač pa za uveljavljen model, ki je že prepričal svoj delež zagovornikov, sem se predvsem posvetila temu, kar naše vozilo loči od njegovih modelskih bratov. Pogon.

Za pogon skrbijo trije motorji

Da gre za hibridni pogon, na prvi pogled opazi le ostro oko. Poleg lopute posode za gorivo na levi strani najdemo simetrično podobno odprtino tudi na desni, pod katero se skriva priklop za polnjenje baterije. Na hibridni značaj avta opozarja tudi ikonografija na več mestih zunanjosti, v potniški kabini pa to vlogo prevzame sekvenčni menjalnik, ki ima ob poziciji D tudi možnost B, ki predstavlja način rekuperacije baterije in nekatere funkcije, ki jih spremljamo in nadziramo na osrednjem zaslonu multimedijske naprave.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4224 mm, 1797 mm, 1576 mm

Motor: 1,6-litrski bencinski + elektromotorja, skupno 116 kW (158 KM)

Navor: 205 Nm

Doseg na elektriko: 50 km (tovarniški podatek)

Posoda za gorivo: 40 litrov

Cena: 29.690 evrov (z dodatno opremo 30.090 evrov)

Za energijo 1,6-litrskega bencinskega motorja ter dveh elektromotorjev skrbita 40-litrska posoda za gorivo in 9,8 kWh baterija. Bencinski motor je atmosferski in premore 67 kW (91 KM), električni del pa sestavljata elektromotor in močan alternator. Skupna moč sistema je 116 kW. Prednost priključno hibridnega capturja je v možnosti vključitve izključno električnega pogona. Tu se je sprva malce zatikalo, saj je pogon deloval muhasto.

Ob speljevanju in počasni mestni vožnji skozi območja umirjenega prometa je ubogljivo uporabljal elektromotor in baterijo, že ob prvem živahnejšem pospešku ali pa takoj po koncu mestne table in s tem omejitve pa se je samovoljno odločil, da se bo napajal z bencinom. Šele ko sem se odločila preizkusiti način rekuperacije energije z izbiro B z menjalnikom, je captur ob povsem napolnjeni bateriji vztrajal v električnem načinu tudi pri avtocestni hitrosti. Na običajni javni polnilnici se je baterija od povsem izpraznjene do vrha napolnila v treh urah in pol.

Baterija naj bi po podatkih proizvajalca zadoščala za 50 kilometrov vožnje. V našem primeru in v hladnejših razmerah, ob temperaturi le nekaj stopinj nad ničlo, sem z enim polnjenjem prevozila 42 kilometrov. Ko se baterija med vožnjo izprazni, motor neopazno preklopi na bencinski pogon. Med vožnjo se z zaviranjem baterija nekoliko polni, vendar le toliko, da elektromotor sodeluje pri speljevanju v križiščih, resnega električnega dosega pa na takšen način ne moremo nabrati.

Bolj za mesto kot za podeželje

Poraba bencina ni bila pretirano visoka. Ob umirjeni mestni in primestni vožnji mi jo je uspelo spraviti na zmernih 5,8 litra na sto kilometrov, na avtocesti pa je poskočila čez šest litrov. Višjo porabo lahko pripišemo tudi neobičajnim prestavnim razmerjem. Občasno namreč menjalnik ne kaže pretiranih ambicij, da bi prestavil v višjo prestavo, pa naj še tako tiščimo na plin.

Če smo kakšen evro prihranili z vožnjo na elektriko, je na koncu naš trud pokopal neroden štiristopenjski menjalnik, narejen prav za ta kombinirani pogon. Priključni hibrid je odlična izbira za umirjenega voznika, ki večino svojih dnevnih voženj opravi po mestu - vožnja v službo in domov, prevozi otrok v šolo, nakupovanje. Če smo si ob odločitvi za hibridni pogon predstavljali, da bomo redno vsak večer priklopili avto na polnjenje, da bo zjutraj pripravljen za nov delovni dan in bo bencin le rezervni plan, če se zgodi kaj nepredvidenega in moramo nenadno na daljšo pot, bo najverjetneje realnost na koncu precej drugačna. Ker je polnjenje baterije še vedno dolgotrajno in zamudno - moč polnjenja je le 3,2 kW, za 40 kilometrov se avto polni več kot tri ure - obstaja velika verjetnost, da se bomo večino časa vozili na bencin, katerega poraba pa ni najmanjša.

Njegov dom je manjše mesto, saj bo v mestnih središčih lahko s pridom izkoristil svoj električni potencial, zaradi višjega odmika od tal in ostalih karakteristik križanca pa bo brez težav preživel tudi kakšen bolj ruralen teren. Cena takšnega capturja znaša 29.690 evrov, dodatno pa jo lahko znižano z morebitnimi popusti prodajalca.


Najbolj brano