Leto električarjev, a tudi nekaj klasike

Avtomobilska industrija melje s polno paro. Ne glede na razburkano leto 2020, ko so se začasno ustavljale tovarne, so projekti novih avtomobilov v ozadju tekli brez premora. Elektrika nikakor ne trka več le na vrata, ampak je že povsem osvojila določene trge. Letos bo pri nas teh novosti veliko, a kaj, ko na drugi strani še vedno šepa polnilna infrastruktura.

Opel  bo večino prodajnih aktivnosti usmeril v priljubljeno mokko. 
Ta prihaja v začetku pomladi.

 Foto: Opel
Opel bo večino prodajnih aktivnosti usmeril v priljubljeno mokko. Ta prihaja v začetku pomladi.  Foto: Opel

O prodajnih številkah bomo podrobneje poročali v eni od naslednjih izdaj, tokrat pa se bomo posvetili najpomembnejšim novostim, ki prihajajo na slovenski trg, morda že v sredini tega meseca ali šele konec leta. Trgovci bodo imeli zagotovo polne roke dela, saj jim tovarne obljubljajo pestro modelsko vsebino pri večini avtomobilskih znamk, dodaten zagon jim je prinesla tudi sprememba davčne zakonodaje, ki pri premijskih znamkah močno znižuje cene vozil, a vselej bo na prvem mestu elektrika.

Vsaka znamka ima svojega ali celo več modelov

Kar se tiče električnih vozil bosta svoje nove adute predstavila Volkswagen in Citroen. Nemci v začetku februarja v Slovenijo pripeljejo novega člana družine ID, ki nosi številko 4, hkrati pa se bo v Citroenovih prodajnih salonih znašel tudi električno gnan C4. Kupcem bo slednji na voljo tudi z motorji z notranjim izgorevanjem.

Na platformi prej omenjenega Volkswagna je nastala tudi prva prava električna Škoda (prvi poskus je bil mali e-citigo, a temu pri nas niso posvečali pretirane pozornosti). Enyaq se pripelje predvidoma aprila, na voljo bo letos skromnih 200 primerkov, cena zanj pa bo znašala približno 30 tisočakov. Morda še pred prvimi spomladanskimi dnevi bo Fordove salone obiskal električni mustang mach-e, medtem ko se pri Audiju aprila obeta prihod električnega športnika e-tron GT, dva meseca kasneje mu sledi na elektriko gnan Q4 e-tron, zgodaj jeseni pa se ponudbi pridružuje še njegova kupejevska izvedba.

Zagotovo veliko dela z električnimi vozili bodo imeli tudi pri Hyundaiju. Še ta mesec se predstavi prenovljena kona, kateri spomladi sledi električna različica, sredi jeseni pa se pričakuje popolnoma novi ioniq 5, ki nase opozarja z visokim več kot 500-kilometrskim dosegom.

Popolno ofenzivo električnih modelov napovedujejo pri znamki Mercedes. Že v kratkem se kupcem predstavi električno gnan kombi EQV, marca ali aprila mu sledi EQC, poleti se zgodba nadaljuje z modelom EQA, v zadnjih mesecih pa se bo družina električnih vozil razširila še za dva modela - EQB in EQS. Med pomembnejšimi električarji, ki bodo obogatili ponudbo avtomobilov na slovenskem trgu, velja izpostaviti še Oplovo mokko-e (avto bo na voljo tudi z bencinskimi in dizelskimi motorji), Peugeotovega e-rifterja, Volvovega XC40 recharge in Fiatovega malčka 500e.

Avtomobili s klasičnimi motorji še vedno v večini

Kljub dejstvu, da bo leto za električna vozila zelo intenzivno, pa na drugi strani zelo močno vsebino ponujajo tudi običajni avtomobili z bencinskimi ali dizelskimi motorji. Letos se obeta modelsko zelo pestro leto. Pri Toyoti bodo jeseni pripeljali povsem novega terenskega yarisa cross, še pred tem pa se veselijo prihoda najbolj divje verzije yarisa z oznako GR, korenito prenovljenega hiluxa in povsem novega športnega terenca highlanderja. Korejski Hyundai sredi leta napoveduje prihod malega terenskega novinca z oznako bayon, medtem pri Fordu že pripravljajo teren za velikega explorerja (april) in hitre pume ST (maj ali junij).

Veliko dela bodo imeli tudi pri Mercedesu, saj so na poti proti Sloveniji že prvi primerki nove generacije prestižnega razreda S. Po dolgih letih suše si vnovič obetamo novost pri znamki Nissan. Junija, če bo vse po sreči, na slovenske ceste pripelje nova generacija qashqaija, hkrati se morda karavani novih modelov pridruži tudi nova Seatova ibiza, jeseni pa bomo na trg pospremili tudi novo generacijo Škodine fabie (napovedujejo tudi prihod karavanske combi izvedbe) in novega Mercedesa razreda C.

Še ta mesec se obeta kar nekaj zanimivih novosti. Prihodnji teden bomo spoznali prenovljeno Dacio sandero, nekaj dni kasneje še korenito prenovljenega Volkswagen caddyja in Hyundai kono z običajnimi motorji. Slednja proti koncu leta prihaja tudi v naviti izvedbi N. V zadnjih izdihljajih letošnjega leta bomo morda od blizu spoznali še novo generacijo Oplove astre in Peugeotovega 308. Če seštejemo vse novosti, ki prihajajo k nam (novi avtomobili, prenove, novi motorji, paketi oprem in karoserijske izvedbe), jih je zagotovo več kot sto, jih bomo pa spoznavali postopoma.


Najbolj brano