Kitajci plačujejo z nasmehom

Kitajski potrošniki vse pogosteje nakupujejo brez denarnic, gotovine, kartic, pametnih telefonov, saj dobrine plačujejo tako, da zgolj obrnejo glavo in pogledajo v kamero. V državi se namreč hitro širi tehnologija obrazne prepoznavnosti oziroma tako imenovani sistem “plačevanja z nasmehom”.

Na Kitajskem so takšni terminali že davna preteklost, saj uporabljajo takšne, ki prepoznavajo obraze. Foto: STA
Na Kitajskem so takšni terminali že davna preteklost, saj uporabljajo takšne, ki prepoznavajo obraze. Foto: STA

PEKING > Kitajska infrastruktura mobilnega plačevanja je ena najbolj naprednih na svetu, novi sistemi, ki temeljijo zgolj na prepoznavanju obraza, pa bi lahko med staromodne metode izrinili celo plačevanje s pametnimi telefoni preko QR kod.

Kitajski potrošniki nakupe namreč vse raje poravnajo tako, da se z obrazom obrnejo proti POS napravam, opremljenim s kamerami, ki podobe povežejo z digitalnim plačilnim sistemom ali bančnim računom. Za tovrstno plačilo, ki je izvedeno zelo hitro, ni potreben niti pametni telefon.

Gre za programsko opremo, ki je že v široki uporabi - tudi za nadzor nad državljani. Z njo lovijo neprevidne pešce in kriminalce.

Vsi pa tovrstnemu prepoznavanju obrazov niso naklonjeni. Najbolj mu nasprotujejo v regiji Xinjiang. Tudi analitiki opozarjajo, da gre za tehnologijo, ki prinaša velika tveganja, da bi država na ta način zbrane podatke uporabila za svoje namene, denimo za spremljanje političnih nasprotnikov, etnično profiliranje in podobno.

Ne glede na to potrošniki očitno niso zaskrbljeni. Tudi tisti, ki plačevanje z nasmehom zavračajo, pa tega ne počnejo zaradi zaščite svoje zasebnosti, temveč zaradi svojega videza, kažejo raziskave. Anketa novičarskega portala Sina Technology je tako pred kratkim pokazala, da se kar 60 odstotkov vprašanih ob optičnem branju obraza počuti “grde”.

Vodilno podjetje s to tehnologijo je sicer Alipay, ki spada pod spletnega trgovskega velikana Alibaba. Ta ima svoje naprave za plačevanje prek tehnologije obrazne prepoznavnosti že v stotih kitajskih mestih. Podjetje predvideva velikansko rast sektorja in je nedavno posodobilo svoj sistem plačevanja z nasmehom, tako da zdaj poteka preko naprave, ki je velika zgolj še kot ipad. Alipay bo za implementacijo rešitev v prihodnjih treh letih namenil kar tri milijarde juanov (približno 380.000 milijonov evrov). Kot so napovedali v družbi, bodo v svoje kamere vključili tudi “lepotne filtre”.

Podjetje Tencent, ki upravlja aplikacijo WeChat s 600 milijoni uporabnikov, pa je minuli mesec predstavilo svojo napravo za plačevanje prek obrazne prepoznavnosti, imenovano Frog Pro.

V to cvetočo industrijo skuša vstopiti tudi vse več startup podjetij.


Najbolj brano