Italijanski gepard ni uspel prodreti

Pred nekaj dnevi je minilo natanko 43 let, odkar je Lamborghini predstavil prvi poskus terenskega vozila, ki se ni najboljše obnesel.

Prvi Lamborghinijev poskus izdelave terenskega vozila ni bil 
najbolj posrečen.  Foto: Lamborghini
Prvi Lamborghinijev poskus izdelave terenskega vozila ni bil najbolj posrečen.  Foto: Lamborghini

Prvič po dolgih letih se je Feruccio Lamborghini spet zapeljal z asfalta, avto pa je zanje zasnoval MTI (Mobility Technology International), ki pa je imel pogodbo tudi s strani ameriške vojske za zasnovo in izdelavo novega terenca zanje. Avto je bil večinoma kopija FMC-jevega prototipa XR311, ki so ga razvili za ameriško vojsko leta 1970. Posledično je FMC še isto leto tožil MTI in Lamborghini.

Cheetah so izdelali v San Joseju v Kaliforniji. Potem so skoraj končan prototip poslali v Sant'Agato, kjer je Lamborghini vse skupaj dokončal in poslal v Ženevo. Avto je imel 5,9-litrski Chryslerjev vodotesni motor, nameščen zadaj, s tristopenjsko avtomatiko. Zunanje površine so bile iz steklenih vlaken in v notranjosti je bilo dovolj prostora za štiri vojake in voznika. Ker je bil motor zadaj, so bile vozne lastnosti precej slabe, motor, ki je premogel le 135 kilovatov, pa je bil preslaboten, da bi 2,1-tonskemu terencu dal kaj več dinamike kot le osnovno premikanje.

Ameriška vojska edinega končanega prototipa ni videla od blizu, dobili so le fotografije, ki jim jih je poslal oblikovalec Rodney Pharis. Avto so potem vrnili v ZDA, MTI pa ga je prodal TCM-ju. Na koncu je pogodbo dobil AM General s Humveejem, neuspešen poskus Lamborghinija, da bi se “kitil” s tujim perjem, pa se je končal v globoki finančni krizi, posledično pa jim je razvoj M1 odpovedal tudi BMW.

Skoraj pol stoletja pozneje Lamborghini blesti s svojim superšportnim urusom, v devetdesetih pa so zgodovino pisali tudi z LM-002, ki je bil precej podoben nesrečnemu gepardu.


Najbolj brano