Hondina mala električna igrača

Ne glede na zaprtje prodajnih salonov, so iz Honde sporočili, da pričenjajo s prodajo in nabiranjem naročil za električni mestni avto E. Za zdaj imajo na voljo le tri primerke, prvo večjo pošiljko pa pričakujejo v začetku prihodnjega leta.

Zanimanje za ta avto je po svetu tako veliko, da bo tovarna na Japonskem vsaj za zdaj zelo težko 
zadostila vsem željam. Zato bodo morali biti potencialni kupci v Sloveniji precej potrpežljivi. Foto: Honda
Zanimanje za ta avto je po svetu tako veliko, da bo tovarna na Japonskem vsaj za zdaj zelo težko zadostila vsem željam. Zato bodo morali biti potencialni kupci v Sloveniji precej potrpežljivi. Foto: Honda

Honda E je pred več kot letom nase opozorila s povsem neobičajno obliko, ki v nekaterih pogledih spominja na prvo generacijo civica, a je hkrati popoln odmik od njihove aktualne palete modelov. Tudi zato, ker avto poganja električni motor. To je hkrati tudi del nove strategije, ki so jo začrtali že pred štirimi leti in vsebuje zavezo, da bo do leta 2030 vsaj dve tretjini njihovih modelov elektrificiranih.

No, v Evropi preobrazba Honde poteka še nekoliko hitreje - zaradi bruseljskih predpisov o zniževanju izpustov emisij. Po hibridno gnanih modelih CR-V in jazz je zdaj na vrsti povsem električni E, do konca leta 2022 pa prihajajo na trg še štirje elektrificirani modeli.

Enaka baterija, dva nivoja moči

Z dolžino 3,89 metra bo Hondin E uporaben v največji meri v mestu, a ne glede na precej skromen doseg, z njim hribi ali morje ne bodo nedosegljivi. Le izlet bo nekoliko daljši in precej bolj načrtovan. Električni motor, ki je nameščen na zadnjo os, zato je tudi pogon za zadnji par koles, je na voljo v dveh zmogljivostnih stopnjah. S 100 in 113 kilovati moči, medtem ko ima pod sedeži nameščena baterija v obeh primerih enako zmogljivost (35,5 kWh).

Po meritvenem protokolu WLPT doseg znaša 222 kilometrov. Loputa, prek katere uporabnik dostopa do vtičnice, je nameščena na sprednjem pokrovu in omogoča polnjenje prek zmogljivejših javnih polnilnic ali domače vtičnice. V tem primeru bo polnjenje potekalo slabih 19 ur (2,3 kW), na 50-kilovatni polnilnici CCS2 DC bo takšen postopek trajal vsega 30 minut (do 80 odstotkov), na 7,4-kilovatni polnilnici doma ali v mestu pa bo mirovanje trajalo štiri ure.

Voznik ima možnost izbire dveh voznih programov, med vožnjo pa lahko s stikali ob volanu upravlja z intenzivnostjo zavorne regeneracije. Omeniti velja, da ima ta malček zelo kratek obračalni krog, optimalno razporeditev teže 50:50 in nizko težišče, vse našteto pa je podlaga za dobre vozne lastnosti.

Zaslon čez celo armaturno ploščo

Še bolj kot z zunanjo obliko opozarja z zasnovo potniške kabine. Kot zagotavljajo pri Hondi bo ta dovolj prostorna in udobna za štiri potnike, medtem ko bo voznik soočen z obsežno digitalizacijo. Stičišče celotne podatkovne baze bo zasnova podolgovatega digitalnega zaslona. Ta je sestavljen iz 8,8-palčnega zaslona merilnikov in dveh 12,3-palčnih večnamenskih zaslonov, ki prikazujejo številne potovalne podatke in informacije o sistemih v slovenskem jeziku.

Poleg tega je na vsaki strani dodan še šestpalčni zaslon, ki služi za predvajanje slike (trije različni pogledi) kamer namesto klasičnih vzvratnih ogledal. To je pri tem avtomobilu serijska oprema. S kamero in sliko v živo je opremljeno tudi notranje vzvratno ogledalo. Ker gre za mali mestni avto, so mu Japonci razvili sistem za pomoč pri iskanju parkirnega prostora in asistenci pri parkiranju, pri čemer aktivno pomaga kar 12 senzorjev in štiri kamere.

Pri slovenskem zastopniku so ne glede na trenutne omejitve pri prodaji vozil, začeli s promocijo in aktivnim zbiranjem naročil. Trenutno jim je tovarna poslala zgolj tri primerke, a se bo po novem letu zaloga bistveno povečala.

Osnovna Honda E, z vključeno subvencijo, stane 29.990 evrov, s paketom advance oziroma zmogljivejšim pogonom pa je cena za tri tisočake višja.


Najbolj brano