Hibridni pogoni namesto dizlov

Naposled so tudi Jeepovi terenci dobili dodatek elektrifikacije. Za začetek so hibridni pogon namenili renegadu in compassu, ki sta že del ponudbe pri slovenskih trgovcih za vozila Jeep.

 Jeep je v Slovenijo poslal prve primerke renegada (na fotografiji) 
in compassa z oznako 4XE. Skupna jima  je  nova hibridna pogonska 
enota.

 Foto: Peter Pirkovič
Jeep je v Slovenijo poslal prve primerke renegada (na fotografiji) in compassa z oznako 4XE. Skupna jima je nova hibridna pogonska enota.  Foto: Peter Pirkovič

Oba sta v osnovi opremljena z 1,3-litrskim bencinskim turbo motorjem, ki razvija 95 ali 132 kilovatov moči, elektromotor na zadnji osi pa še 44 kilovatov moči. Pri osnovni limited različici to pomeni 140 kilovatov, pri izvedbah trailhawk in S pa 176 kilovatov sistemske moči. Pod sedeži je vgrajena 145 kilogramov težka 11,4 kWh litij-ionska baterija, ki je vodno hlajena ali ogrevana, ko je to potrebno (idealna delovna temperatura je 30 stopinj Celzija), osem modulov in 96 celic v seriji pa zagotavlja za 50 kilometrov vožnje brez izpusta emisij.

Trije programi vožnje

V praksi bo ta doseg še nekoliko nižji. Oba avtomobila imata vgrajen 7,2 kilovatni polnilnik, to bo zadostovalo za polnjenje na domači vtičnici ali na javni polnilnici z največjo močjo 22 kilovatov. Hibridni pogon je pri obeh opremljen s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom (Aisin), medtem ko uporabnik lahko izbira med tremi razpoložljivimi programi vožnje. Hybrid bo prednost namenil vožnji na elektriko in šele po potrebi vključil bencinski motor (na voljo vsa razpoložljiva sistemska moč). Prednost tega programa je, da uporabnik lahko dodatno izbira programe terenske vožnje select terrain (makadam, pesek ali blato, sneg ali športna vožnja) oziroma vključi zaporo diferenciala. V programu e-save bo deloval le 1,3-litrski bencinski motor in hkrati polnil baterijo, program electric pa zagotavlja zgolj vožnjo s pomočjo baterije.

S prihodom modelov 4XE so pri Jeepu pri obeh modelih iz cenika črtali 1,3-litrski 180-konjski bencinski motor in dvolitrski dizelski motor s 103 in 125 kW.

Omeniti velja, da so za oba modela nadgradili osrednji multimedijski sistem uconnect, kateri preko 8,4-palčnega zaslona prikazuje tudi vse potovalne podatke v zvezi s hibridnim pogonom, na novo so prilagojeni merilniki, hkrati je kontakt z vozilom možno vzpostaviti tudi na daljavo in sicer preko mobilne aplikacije Go 4XE Live.

Iz ponudbe črtali dvolitrski dizel

S prihodom modelov 4XE so pri Jeepu pri obeh modelih iz cenika črtali 1,3-litrski 180-konjski bencinski motor in dvolitrski dizelski motor s 103 in 125 kW. To ne pomeni, da povsem opuščajo dizle, saj v ponudbi ohranjajo 1,6-litrski 88-kilovatni dizel. S tem so iz ponudbe izpadle tudi različice s klasičnim štirikolesnim pogonom. Te zdaj nadomeščajo hibridno gnani modeli.

Osnovni renegade limited je na voljo za 34.990 evrov, zmogljivejša trailhawk izvedba je dražja za 1500 evrov, v primeru nakupa preko financiranja pa je končni znesek še za tisočaka nižji. Cena compassa se začne pri 37.490 evrih. Domačih polnilnih postaj Jeepovi prodajalci ne ponujajo.


Najbolj brano