Evropski kupci ga obožujejo

Volkswagnov t-roc je bil v juliju najbolj priljubljen pri kupcih na stari celini, nekaj mesecev pred tem pa so trgovci dobili prenovljeno izvedbo. Preveril sem njegove adute.

Po štirih letih nastopanja je bil t-roc  deležen prenove, ki mu je 
julija letos med drugim prinesla tudi krono najbolje prodajanega 
avtomobila na evropskih tleh. Foto: Peter Pirkovič
Po štirih letih nastopanja je bil t-roc deležen prenove, ki mu je julija letos med drugim prinesla tudi krono najbolje prodajanega avtomobila na evropskih tleh. Foto: Peter Pirkovič

Nekoč je ta prodajna titula dolga leta pripadala golfu, a njegovi časi so že zdavnaj minili. Če se navežem na julijske podatke, Volkswagen je tisti mesec zabeležil skoraj 19.000 na novo registriranih t-rocov. Kar 2000 avtomobilov več kot drugo uvrščena dacia sandero in na tretjem mestu peugeot 208. Ta Volkswagnov izdelek je tudi sicer precej prepričljiv, pri vsem tem pa zmoti le visoka končna cena. V primeru našega testnega modela je ta znašala več kot 36 tisočakov.

In kaj za ta denar ponudi t-roc?

Z vmesno prenovo je ta dobil nekoliko bolj svež in znamki prilagojen zunanji videz. Na cesti bo za mnoge prepoznaven po značilnemu LED svetlobnemu pasu med žarometoma, ki je vezan na matrične LED žaromete, ti pa so del dodatne opreme. Novo pozicijo v meglenkah imajo LED dnevne luči, opazno spremenjena je tudi grafika zadnjih luči, nekaj kirurških lepotnih posegov pa sta bila deležna tudi sprednji in zadnji odbijač. Pri slednjem velja omeniti še kromirane zaključke izpuhov, ki seveda niso pravi.

Če sem bil resnično nežen s stopalko za plin, se poraba ni dvignila čez 5,5 litra, a to so bile bolj vmesne izjeme.

Za všečen zunanji videz so t-rocu nataknili še 18-palčna kolesa s platišči nevada. Tudi te spadajo na seznam dodatkov. Potniška kabina je v nemškem stilu urejena. Razvojniki so poskrbeli za še bolj kakovosten izbor vgrajenih materialov (skorajda ni več trde plastike), pa za učinkovito zvočno izolacijo in nenazadnje tudi za končno izdelavo. Sprednja sedeža, odeta v kombinacijo blaga in brušenega usnja, ponujata visoko raven udobja, saj sta izdelana tako, da ponujata ravno pravo mešanico mehkobe in hrbtnega oprijema. Res se dobro sedi na njih. Pri prej omenjeni končni ceni pa premikanje teh še vedno poteka s pomočjo vzvodov.

Digitalizacija in nemška urejenost

Voznikovo delovno okolje je času primerno digitalizirano. Merilniki z bogato zalogo potovalnih informacij vozniku ponujajo še možnost izbire različnih grafik, ki jih ta upravlja s pomočjo drsnih stikal na volanu.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4236 mm x 1819 mm x 1584 mm

Motor: 1,5-litrski bencinski motor s 110 kW (150 KM)

Navor: 250 Nm pri 1500 vrtljajih

Gume: 255/45/R18

Prtljažnik: 445-1290 l

Posoda za gorivo: 50 litrov

Cena: 31.399 evrov (z dodatno opremo 36.169 evrov)

Potrebnega bo nekaj privajanja na nov način upravljanja; sistem za ohranjanje vozila na voznem pasu po vsakem zagonu motorja je na primer treba vsakič znova izključiti. Zakaj izključiti? Čeprav je ta del obvezne opreme, ki jo določa Bruselj, sem še vedno mnenja, da ta občutno preveč posega v vozniško neodvisnost, in da bi moral imeti voznik na voljo ukaz za trajni izklop.

Na novo je zasnovan tudi sredinski greben. 9,2-palčni zaslon na dotik z novo in hitreje delujočo multimedijsko enoto je postavljen nekoliko višje. Pri njem velja izpostaviti zelo dobro sliko s kamere na zadku, navigacijsko napravo in veliko sledi prstnih odtisov. Fizičnih gumbov v prenovljenem t-rocu skorajda ni več. Vrteče stikalo za glasnost radijskega sprejemnika nadomešča drsnik, na enak način pa je urejeno tudi upravljanje klimatske naprave nekoliko nižje. Tudi v tem primeru bo potrebnega nekaj več privajanja.

Z dolžino 4,24 metra in 2,59 metra dolgim medosjem je Volkswagnov športni terenec lahko zelo uporaben družinski avto, ko gre za prostornost in praktičnost. Na zadnji klopi ne otroci ne odrasli ne bodo imeli prostorskih težav s koleni, medtem ko bo 445-litrski prtljažnik zadostoval za vsakodnevne potrebe. Če prevažamo večje stvari, je možno preklopiti še naslon zadnje klopi (60:40) in sovoznikovega sedeža, s čimer pridobimo več kot dva metra uporabne površine. Morda pa preklopljen naslon sovoznikovega sedeža pride prav za potnika zadaj, da si vsaj za nekaj časa ustvari počivalni prostor za noge.

Zelo živahno dogajanje na cesti

Opremljen z zmogljivim 1,5-litrskim 110-kilovatnim motorjem t-roc nikakor ne razočara. V kombinaciji s sedemstopenjskim DSG menjalnikom, s katerim se dokaj dobro ujameta, je morda to najboljša izbira. Ne manjka mu živahnosti, ko si voznik zaželi dinamike, na drugi strani pa dosega tudi določeno raven varčnosti. Če sem bil resnično nežen s stopalko za plin, se poraba ni dvignila čez 5,5 litra, a to so bile bolj vmesne izjeme. V povprečju se je poraba tistih nekaj dni druženja realno bolj približevala sedmim litrom.

Prenova je t-rocu prinesla še nekoliko bolj suveren nastop na cesti. Inženirji so uspeli uglasiti podvozje do te mere, da se karoserija v zavojih ne nagiba pretirano, da je vzmetenje odličen kompromis čvrstosti in mehkobe ter da je volanski mehanizem precej natančen.

Vse to so razlogi, da je t-roc postal nov evropski vladar. Med te argumente pa težko uvrščam ceno, ki je v nekaj letih dobesedno eksplodirala. Paket R-Line spada med najdražje na ceniku in hkrati prinaša bogat seznam serijske opreme. Ko smo tega križanca leta 2018 prvič pospremili na slovenske ceste, ga še ni bilo v ponudbi. Takratni cenik kaže, da je t-roc s tem motorjem stal solidnih 23.588 evrov (1.5 TSI style) oziroma 25.383 (1.5 TSI sport), medtem ko se je v tem času avto krepko podražil. Zdaj začetna cena za isto kombinacijo znaša kar 31.000 evrov, z dodatno opremo pa poskoči na nekaj več kot 36.000 evrov.


Najbolj brano