Elektrika namesto goriva

Mercedes je v svojo prodajno ponudbo uvrstil prvi povsem električno gnani avtomobil. Gre za potniški kombi z dvema oznakama. EQV bo predstavljal razred V, e-vito tourer pa vita.

Na ceste bodo poskušali spraviti največ deset primerkov električnega kombija, kar je deloma povezano tudi z dejstvom, da 
kupec tega vozila ni deležen državne spodbude. Foto: Peter Pirkovič
Na ceste bodo poskušali spraviti največ deset primerkov električnega kombija, kar je deloma povezano tudi z dejstvom, da kupec tega vozila ni deležen državne spodbude. Foto: Peter Pirkovič

Seveda so pri prodajnih napovedih pri Mercedesu zelo previdni in menijo, da bo zanimanje zanj v letošnjem letu razmeroma majhno. EQV je tako nekakšna dodana vrednost, ki bo morda sčasoma pridobivala na uveljavljenosti. EQV sodi v razred elektrognanih velikih prestižnih kombijev, ki pri nas tako rekoč nimajo prave konkurence.

Na voljo je v dveh dolžinah in vedno z oznako EQV300, ki pomeni, da za pogon skrbi 150-kilovatni električni motor, nameščen na sprednji osi, zmogljivost baterij, nameščenih v dno avtomobila, pa je 90 kWh. Polnjenje poteka prek vodno hlajenega polnilnika zmogljivosti 11 kW, preko katerega je možno baterije napolniti na različne znane načine. Od domače vtičnice pa vse do hitrih polnilnic, a ne z več kot 110 kilovati. V primeru najhitrejšega polnjenja tak proces traja vsega 45 minut (do 80 odstotkov napolnjenosti).

Zanimivo je, da ima EQV električno vtičnico postavljeno na spodnji del odbijača na voznikovi strani. S polno baterijo po navedbah tovarne EQV v optimalnih razmerah prevozi 357 kilometrov, najvišja hitrost pa je elektronsko omejena na 140 km/h (možno povečanje na 160 km/h).

Večino časa je na voljo pol manj moči

Kratek krog z novim EQV-jem po Ljubljani in okolici pokaže, da ta ohranja bistvene lastnosti razreda V, a se nikakor ne morem znebiti občutka na volanu, da gre za precej težko vozilo. Pogled na seznam tehničnih podatkov razkrije, da EQV 300 tehta kar 2,6 tone. Samo baterije tehtajo 700 kilogramov. Vendar EQV preseneti, ko do konca pohodimo stopalko za plin. Električni motor, ki večino časa razvija le 70 kilovatov moči (odvisno tudi od izbire voznega programa), ob preizkusu preseneti z eksplozivnim nabojem moči (150 kilovatov) in na tak način v zelo kratkem času z lahkoto dosežemo najvišjo hitrost 140 km/h.

Mercedesovi razvojniki so poskrbeli tudi za večstopenjsko rekuperacijo, ki jo upravljamo s stikali ob volanu. Tudi vito je dobil električno verzijo z oznako e-vito tourer. Tehnično sta si povsem sorodna, razlike pa so opazne v potniški kabini, kjer e-vito tourer ponudi prostor devetim potnikom (EQV največ osem), manjši je osrednji zaslon, kakovost vgrajenih materialov ni na ravni modela EQV, nekoliko krajši je seznam serijske opreme, navzven pa bo e-vito tourer opozoril z manjšimi platišči in odbijači, ki v osnovi niso v barvi vozila. Cena tega modela je postavljena na 69.937 evrov, medtem ko je prestižnejši EQV v Sloveniji na voljo z začetno ceno 77.277 evrov.


Najbolj brano