Elektrifikacija in oblikovna svežina

Prvič se je kona kupcem predstavila v letu 2017, štiri leta kasneje pa so Korejci zanjo pripravili vmesno prenovo.

Hyundai pri koni po novem ponuja tudi nekoliko bolj športni 
značaj v obliki paketa N-line.

 Foto: Peter Pirkovič
Hyundai pri koni po novem ponuja tudi nekoliko bolj športni značaj v obliki paketa N-line.  Foto: Peter Pirkovič

Ob svoji prvi predstavitvi je kona spodbudila številne debate glede dizajnerske drznosti, ki se je, kot kažejo številke, korejskemu proizvajalcu vendarle precej izplačala. Samo v lanskem letu so na slovenske ceste poslali več kot 700 primerkov. Podobno visoke številke si pri našem zastopniku vozil želijo doseči tudi v letošnjem letu, saj v teh dneh na ceste pošiljajo prve primerke prenovljene različice.

Obsežen paket osvežitve

Za zdaj je na voljo zgolj kona s klasičnimi motorji na notranje izgorevanje, v kratkem pa se tej pridružuje še prenovljena električna verzija z oznako electric. Že na prvi pogled je jasno, da so Korejci oziroma mojstri iz evropske izpostave precej zavihali rokave in koni pripravili razmeroma obsežen paket osvežitve. Na obrazu kona še vedno ohranja ločene luči zgoraj in spodaj, ki pa so postavljene na povsem novo masko, nova je oblika LED žarometov, drugačni so vstopniki za zrak, izginila pa je reža za zrak nad masko.

Tudi na zadku so opazne spremembe. Nova je grafika luči in vidno spremenjen odbijač. Omembe vreden je tudi podatek, da so v ponudbo dodali še pet novih zunanjih barv in prevetreno ponudbo 17 in 18-palčnih platišč. Paket N-line je na voljo za vse različice motorjev, prinaša pa še bolj agresivni obraz, kolesni loki pa so v barvi karoserije in ne več črni. N-line edini ohranja režo nad masko, ki je zdaj iz treh delov in ne več kot ena reža, medtem ko potniško kabino krasijo sedeži v kombinaciji blaga in usnja. Spregledati ne gre niti rdečih šivov, aluminijastih stopalk in logotipov N-line.

Digitalizacija armaturne plošče

Če se vrnemo h klasični izvedbi tega modela, velja pri notranjosti izpostaviti dejstvo, da so še dodatno izboljšali zvočno izolacijo kabine, izbrali so za odtenek kakovostnejše materiale, dodali možnost ogrevanja zadnje klopi, medtem ko so največje oblikovne spremembe opazne v delu armaturne plošče. Slednjo so oblikovno nekoliko predelali, kar se najbolj pozna na sredinski konzoli, ki zdaj optično bolj diha in ima serijsko vgrajen nekoliko večji osempalčni zaslon na dotik, medtem ko za doplačilo v češki tovarni v Nošovicah, od koder prihaja večji del teh vozil v Slovenijo, lahko namestijo še večji 10,25-palčni zaslon.

S prihodom večjega zaslona so precej posodobili tudi multimedijski vmesnik, ki se, poleg naprednega prikaza vseh podatkov, zna še brez težav povezati s pametnimi telefoni (android auto in apple carplay), to pa je hkrati podlaga za delovanje izboljšanega sistema nadzora na daljavo. Lastniki kon se lahko preko aplikacije bluelink na pametnem telefonu lahko povežejo z vozilom in preverjajo pozicijo vozila ter različne potovalne podatke. In še to, klasične merilnike je v prenovljeni izdaji nadomestila digitalna platforma, v obliki 10,25-palčnega zaslona.

Med redkimi s štirikolesnim pogonom

Pri pogonski tehniki v ponudbi ohranjajo najbolj priljubljen litrski bencinski turbo motor z 88 kilovati moči, ki ga kupci lahko izberejo tudi v blago-hibridni verziji z 48-voltno baterijo. Ta malenkostno pripomore k nižji porabi in povečuje moč, ali v kombinaciji s samodejnim sedemstopenjskim menjalnikom. Novost na seznamu pogonov je precej navit 1,6-litrski turbo bencinski motor s 145 kilovati moči. V tem primeru je ta opremljen prav tako z dvosklopčno avtomatiko, ki moč motorja lahko prenaša na sprednja ali vsa štiri kolesa. To možnost v tem razredu ponuja le peščica avtomobilov.

Elektrificiran je tudi 1,6-litrski 100-kilovatni dizel in tudi ta je lahko v prej omenjeni kombinaciji s štirikolesnim pogonom. Cene ostajajo bolj ali manj na enaki ravni kot pri predhodnici. Začetna cena kone z 88-kilovatnim bencinskim motorjem s popustom znaša manj kot 17 tisočakov, a se jih večina odloči za nekoliko bogatejše verzije, ki se lahko približajo tudi dvajsetim tisočakom. Izbira N-line različice nakup podraži za največ 1600 evrov.


Najbolj brano