Cupra stavi na športnost in elektriko

Tako kot se je pred nekaj leti od Citroena ločila znamka DS, so se tudi pri Seatu odločili za precej pogumno potezo in vselej zanimivo športno oznako Cupra preobrazili v samostojno znamko. Ta je pred nekaj dnevi praznovala tretje leto obstoja, pred seboj pa imajo zelo resne poslovne načrte.

Za najhitrejšega formentorja, kot je na fotografiji, je potrebno 
odšteti vsaj dobrih 42 tisočakov, medtem ko osnovna izvedba 
stane nekaj več kot 30.000 evrov. Foto: Peter Pirkovič
Za najhitrejšega formentorja, kot je na fotografiji, je potrebno odšteti vsaj dobrih 42 tisočakov, medtem ko osnovna izvedba stane nekaj več kot 30.000 evrov. Foto: Peter Pirkovič

Sredi osemdesetih let prejšnjega stoletja so pri Seatu zasnovali svoj motošportni oddelek in od takrat nanizali kar nekaj športnih uspehov. Največ v reliju. Oznaka cupra se je sicer pojavila konec devetdesetih, a prvi resen vzpon je doživela z uvedbo leona cupre, ki je predstavljal vrh ponudbe.

Takrat je bil opremljen z 2,8-litrskim V6 motorjem. Ta oznaka se je leona držala vsa leta, le pogon se je spreminjal, z enako oznako so kasneje opremili še ibizo, a se zadeva ni prijela med kupci, zato so jo čez čas umaknili iz ponudbe. Leta 2018 je sledil popoln preobrat. Šefi v Madridu in Wolfsburgu so staknili glave in odločili, da gre Cupra na samostojno pot.

Križanec za začetek

Po dveh letih samostojnega nastopanja na trgu so vendarle pokazali dejanski načrt. Rojen je bil prvi njihov model z imenom formentor. Športno-terenski model, ki so ga najprej pokazali v najbolj divji izvedbi. Ta se je novembra pripeljal tudi k nam, a prave promocije ni doživel zaradi znanih razmer z epidemijo. Pa vendar njegov prihod ni ostal neopažen, saj se jih je v kratkem času kar nekaj opazilo na naših cestah, odziv javnosti pa je bil zelo pozitivno naravnan.

Španski oblikovalci so 4,39-metra dolgemu formentorju uspeli narisati drzne zunanje linije, ki privlačijo poglede, da pa ne ostane zgolj pri obliki, so avtu namenili tudi izpiljeno tehniko. Dvolitrski turbo bencinski stroj razvija 228 kilovatov moči, povezan je s sedemstopenjsko DSG avtomatiko, pogon je speljan na vsa štiri kolesa in na cesti je njegova drža zares zelo samozavestna. Seveda, ob prvem stiku sem prevozil nekaj kilometrov v okolici Ljubljane, da bi se tudi sam prepričal o karakternih sposobnostih. In drži, prvi vtisi ostajajo v dobrem spominu. Nekoliko daljši preizkus sledi v bližnji prihodnosti.

Novi šef znamk Seat in Cupra v Sloveniji

Formentor je kakopak kupcem zdaj na voljo z nekoliko bolj ljudsko in napredno motorizacijo. V trenutni ponudbi je kar sedem različnih motorjev, čeprav se bo ta v kratkem še malenkost razširila. Kupci ga lahko izberejo z 1,5-litrskim bencinskim 110-kilovatnim motorjem, na katerega najbolj računajo, v ponudbi pa so še dvolitrski TSI s 140 in 180 kilovati, dvolitrski TDI s 110 kilovati in dva priključna hibrida (1,4-litrski TSI motor in električni motor) s sistemsko močjo 150 in 180 kilovatov.

V ponedeljek, na dan, ko je znamka praznovala svoj tretji rojstni dan, so napovedali še prihod najzmogljivejše verzije VZ5. Slednje je okrajšava za špansko besedo veloz, ki v slovenskem jeziku pomeni hitro, oznaka 5 pa pomeni, da je pod pokrovom petvaljni 2,5-litrski bencinski motor z 294 kW (390 KM).

Omeniti velja, da je v Sloveniji vajeti znamke Seat in tudi Cupre pred nekaj meseci prevzel izkušeni Edvard Strajnar, ki pravi, da najboljše od te športne znamke šele prihaja. Španci bodo v naslednjih petih letih investirali kar pet milijard evrov, to pa pomeni veliko novih modelov, novi prodajni saloni in številni spremenjeni poslovni procesi. Že konec letošnjega leta na trg prihaja električno gnani model el-born, za prihodnje leto že napovedujejo prihod še nekoliko večjega križanca z imenom tavascan, ki ga prav tako poganja elektrika.

In kje je mogoče kupiti formentorja oziroma leona, leona ST ali ateco z oznako Cupra? Trenutno v Sloveniji obstajajo trije trgovci. Avto Cerar v Kamniku, Porsche Verovškova iz Ljubljane in Špan iz Brezovice pri Ljubljani.


Najbolj brano