Citroenov premijski karakter

V razmeroma kratkem času sem ponovno sedel za volan Citroenovega C5 aircross in bil presenečen. Ko pogledamo končno ceno, nikakor ni poceni, a ima svoje adute. Všečno obliko, dobro držo na cesti in kanček premijske notranjosti.

Citroen C5 aircross je izdelan na enaki osnovi kot Peugeot 3008, a 
je na pogled  bolj zanimiv zaradi drznih oblikovalskih linij, ki 
spominjajo na lego kocke. Foto: Peter Pirkovič
Citroen C5 aircross je izdelan na enaki osnovi kot Peugeot 3008, a je na pogled bolj zanimiv zaradi drznih oblikovalskih linij, ki spominjajo na lego kocke. Foto: Peter Pirkovič

Oznaka C5, ki je še pred nekaj leti krasila povsem drugačen in nekaj časa prodajno tudi priljubljen avtomobil, je danes v drugačni vlogi. Z dodatkom aircross se je ta prelevil v športnega terenca, ki mu sicer še najbolj diši asfalt, a se tu in tam znajde tudi na makadamu in blatu, čeprav klasičnega 4x4 pogona nima v ponudbi. Slednjega nadomešča sistem grip control, ki z različnimi programi vožnje in delovanjem ESP sistema omogoča speljevanje in vožnjo tudi na zasneženi, blatni ali peščeni podlagi.

Sistem, ki je pogojen še s sistemom za nadzor pri spustu oziroma pri speljevanju (stane dodatnih 250 evrov), smo že nekajkrat preizkusili. Omembe vreden je tudi podatek o odmiku karoserije od tal, ki pri tem vozilu znaša ugodnih 23 centimetrov, kar je dovolj za plezanje po pločnikih in vožnjo po nekoliko bolj grobi površini.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4500 mm, 1860 mm, 1689 mm

Motor: 1,6-litrski turbo bencinski motor z 133 kW (181 KM)

Navor: 250 Nm pri 1650 vrtljajih

Gume: 205/55/R19

Posoda za gorivo: 53 litrov

Cena: 32.750 evrov (z dodatno opremo in popustom 36.212 evrov)

Bencinski hlapi

Za pogon je v tokratnem testnem modelu skrbel preverjeni 1,6-litrski turbo bencinski motor z močjo 132 kilovatov, povezan z brezhibno osemstopenjsko avtomatiko. Kombinacijo odlikuje mirno in uglajeno delovanje, hkrati pa štirivaljni turbo omogoča, da 1405 kilogramov težak C5 aircross vozniku nudi hitra pospeševanja, ko je to potrebno, in doseganje visokih hitrosti. Poraba se giblje med sedmimi in osmimi litri, kar je povsem razumljivo. Izdelan na PSA-jevi platformi EMP2 ima C5 aircross za prijetno mehko vožnjo, vgrajeno posebno vzmetenje s progresivnim hidravličnim omejevalnikom, ki skupaj z natančnim volanskim mehanizmom v praksi prinaša presenetljivo zelo natančno držo med zavoji, čeprav brez nagibanja karoserije ne gre.

Želja po prestižu

Notranjost je všečnega videza, ergonomsko dodelana in funkcionalna. Za dodatne tri tisočake je testni avto imel vgrajene zelo udobne usnjene sedeže, ki so ponujali različne vrste masaže in ogrevanje, dodatnega tisočaka je stalo udobje pomične panoramske strehe, medtem ko je bil osrednji infotainment, navigacija, brezžično polnjenje telefona in kup drugih dobrot na seznamu serijske opreme paketa shine. Dobrodošel je bil tudi sistem DAB, ki ga uvrščajo med doplačljive dodatke (170 evrov), hkrati pa je zelo moteča nizko resolucijska slika kamere na zadku in multimedijska vsebina, ki ni prilagojena za slovenske uporabnike.

Voznik in sopotnik se spredaj počutita tako rekoč odlično, vse je na dosegu roke in dovolj enostavno za upravljanje. Osebno mi je najbolj všeč prav pilotsko oblikovana ročica menjalnika. Za dva odrasla potnika na zadnjih sedežih, ki jih je dodatno možno še vzdolžno pomikati za 15 centimetrov, bi bil morda dobrodošel še kakšen dodaten centimeter za udobje kolen, medtem ko bodo otroci na njih neznansko uživali.

Pohvalna je tudi velikost in uporabnost 580-litrskega prtljažnega prostora, a kaj, ko ima ta eno zelo nerodno rešitev. Prtljažna vrata, ki se z zamahom noge pod odbijač sicer samodejno odprejo, se preprosto prenizko dvignejo in lahko v trenutku nepozornosti uporabnika poškodujejo. S skoraj šestimi tisočaki dodatne opreme in s popustom je končna cena znašala dobrih 36 tisočakov. Ni malo, se strinjam, a to je bil znova še eden v vrsti dokazov, da tudi Citroen zmore delček premium udobja, gledano z druge perspektive pa je 4,5 metra dolg športni terenec na voljo tudi za precej manj denarja.


Najbolj brano