BMW iX3: začetek nove strategije

Pred nekaj dnevi sem se nekaj ur družil z novim BMW-jevim električarjem in ta eksperiment kaže, da so Nemci zelo premišljeno načrtovali nov izdelek. Ponuja dovolj dosega, omogoča hitro polnjenje in ima vgrajen sistem z umetno ustvarjenim zvokom.

Za iX3 pri slovenskih trgovcih na daljavo že zbirajo naročila, cena 
je postavljena na 69.900 evrov, na subvencijo pa kupci lahko 
pozabijo. Eko sklad je zgornjo mejo postavil pri 65 tisočakih. Foto: Peter Pirkovič
Za iX3 pri slovenskih trgovcih na daljavo že zbirajo naročila, cena je postavljena na 69.900 evrov, na subvencijo pa kupci lahko pozabijo. Eko sklad je zgornjo mejo postavil pri 65 tisočakih. Foto: Peter Pirkovič

Torej, X3 je dobil nadgradnjo. Poleg dizelskega, bencinskega in hibridnega motorja zdaj ponudbo dopolnjujejo še s četrtim pogonom. Oznaka iX3 prinaša zgolj in samo električni pogon, za proizvodnjo tega pa so zadolženi Kitajci. Tako na kitajski kot tudi evropski trg prihaja iz kitajske tovarne v mestu Shenyang, v provinci Liaoning.

Najprej nekaj bistvenih podatkov, ki ta avtomobil naredijo vozniško zanimiv. iX3 ima vgrajen na novo razvit električni motor pete generacije, ki ima svoje mesto na zadnji osi in posledično je tudi pogon speljan na zadnja kolesa. Modularno sestavljene 518-kilogramske 76 kWh baterije so postavljene pod sedeže, BMW pa pri teh omenja za skoraj tretjino večjo energijsko gostoto. To pomeni, da z nižjo kapaciteto zmorejo še nekoliko več dosega. Polnjenje poteka preko domače vtičnice ali preko hitre polnilnice z najvišjo hitrostjo 150 kilovatov. V tem primeru bo proces polnjenja od 0 do 80 odstotkov trajal vsega 34 minut.

Zvok, ki ga je mogoče ugasniti

Ko sem sedel za volan tega bavarskega orjaka, so bile baterije stoodstotno napolnjene, na digitalnih merilnikih pa je bil izpisan podatek dosega 450 kilometrov. Pritisk na gumb za zagon, sistem se postavi, z ročico premaknem v položaj D, speljem in zaslišim precej glasen in nenavaden zvok, ki me je v električnih avtomobilih zelo redko spremljal. Ko pridem na odprti del ceste, še nekoliko bolj stisnem stopalko za plin in jakost tega umetno ustvarjenega zvoka še kar narašča.

Priznam, da mi je bil sprva ta dodatek celo všeč, po dobri uri vožnje pa sem vseeno začel razmišljati, da bi bil ta morda na trenutke celo moteč. Nedvomno zanimiv eksperiment, ki ga še bodo tudi drugi proizvajalci. Ko končam testno vožnjo, se še nekoliko zatopim v osrednji multimedijski vmesnik in najdem podmeni Iconic Sound Electric. Torej, kot uporabnik imam možnost, da to v celoti izključim ali pa izberem uravnoteženo možnost. V času mojega preizkusa je bila izbrana športna nastavitev in temu primerno je bil zvok intenziven in je skladno s hitrostjo naraščal. Za občutek sem tega posnel v kratkem video posnetku.

Z enim polnjenjem na papirju tudi do 450 kilometrov

BMW iX3 je še eden vrsti bavarskih izdelkov, ki ponuja premijsko udobje in hkrati vozniško natančnost. 2260 kilogramov skupne teže je na papirju veliko, a ko do konca stisnem stopalko za plin, se zdi, da elektromotorju dobri dve toni pločevine nikakor ne prideta do živega. Dobesedno izstreli se z mesta. 400 Nm navora je na voljo od vsega začetka, a pri tem ni odveč pazljivost na mokri podlagi, saj se zadnja kolesa za nekaj obratov (vgrajen sistem proti zdrsu pogonskih koles) zelo hitro zavrtijo v prazno in zadek odpleše po svoje.

S tako eksplozivnim pospeševanjem ne bo težko doseči elektronsko omejene hitrosti (180 km/h), a višja kot je hitrost hitreje bo padal doseg. Stopnjo rekuperacije je pri iX3 potrebno nastaviti v nastavitvah na osrednjem zaslonu. Na voljo tri stopnje intenzivnosti oziroma dodaten prilagodljiv program vožnje B (brake), ki ga aktiviramo z ročico menjalnika. Po dobrih 45 kilometrih vožnje, kjer sem mešal vožnjo po avtocesti in navadni cesti, je ob koncu testne vožnje podatek o dosegu pokazal 406 kilometrov, povprečna poraba pa je znašala 27 kWh. Verjetno bi šlo še nižje. A vse to in še več bomo natančno preverili v naslednjih mesecih.


Najbolj brano