Bavarski velikan na dveh kolesih

Pri BMW-ju so lani izdatno prenovili svojega paradnega konja, ki se je na kratkem spoznavanju spet izkazal kot zares imeniten sopotnik. To je motocikel, ki potrebuje voznika z znanjem, užitkarja in človeka z dovolj debelo denarnico, saj zadeva ni poceni.

Na cesti precej opazen in za voznika zelo uglajen motocikel, ki 
omogoča zajetno dozo cestnih in makadamskih užitkov. Le cena 
bo za nekatere lahko težava. Foto: Peter Pirkovič
Na cesti precej opazen in za voznika zelo uglajen motocikel, ki omogoča zajetno dozo cestnih in makadamskih užitkov. Le cena bo za nekatere lahko težava. Foto: Peter Pirkovič

Oznaka adventure predstavlja nekakšno vrsto križanca na dveh kolesih, s katerim lahko uporabnik zavije tudi na nekoliko bolj grobo vozno podlago. O tem ni dvoma. A po le nekaj dneh druženja z njim pod črto potegnem, da gre za izjemno izpiljen motocikel, ki ponudi veliko mero udobja in vozniške natančnosti. Kako vzdržljiv je kot dolgoprogaš, bodo najbolje povedali številni uporabniki, ki z njim prevozijo več deset tisoč kilometrov na sezono.

Večja posoda za gorivo in več dosega

Tehnična svežina se kaže v oznaki R 1250 GS, kar pomeni, da so Bavarci tehnično nadgradili bokserski dvovaljnik, mu malenkostno povečali delovno prostornino na 1254 kubičnih centimetrov in povišali moč na okroglih sto kilovatov. Da bi bil tehnični paket prenove še nekoliko bolj izrazit, so mojstri razvili tehniko spremenljivega krmiljenja odmične gredi (shift Cam), ki se kaže tako, da dvovaljnik v spodnjem delovnem območju navorsko ni zaspan in da mu takojšnja odzivnost ni tuja.

Tehnični podatki

Motor: zračno/tekočinsko hlajeni bokserski dvovaljnik s 100 kW (136 KM)

Teža: 268 kg

Gume: 120/70/R19 (spredaj), 170/60/R17 (zadaj)

Posoda za gorivo: 30 litrov

Tovarniško izmerjena poraba: 4,75 l/100 km

Cena: 18.550 evrov (z dodatno opremo 26.601 evrov)

Prenovljeni in tehnično osveženi Bavarec se med vožnjo obnaša elegantno. Opremljen z Akrapovičevim titanovim izpuhom oznake HP, bokser ustvarja značilen in ravno dovolj glasen zvok, ki ni niti malo moteč tudi po nekaj urah vožnje brez postanka. Nenazadnje je R1250 GS ustvarjen za takšne dolgoprogaške izzive. Ko je povečana posoda za gorivo napolnjena do vrha (30 litrov), računalnik pokaže skoraj 550 kilometrov dosega. A pri povprečju 5,5 litra na 100 km je končni doseg v realnosti nekoliko nižji.

Elegantno skozi zavoje

Ne glede na to, da tehta krepkih 268 kilogramov (še dodatnih 217 kilogramov je možno natovoriti nanj), se vožnja v sedlu tega velikana zdi povsem lahkotna. Opremljen z Michelinovimi gumami, ki zelo dobro grabijo asfaltno podlago, je možno Bavarca v zavojih izrazito nagibati, pri prestavljanju prestav ni potreben stisk sklopke (quickshift), kot precej učinkovit pa se izkaže tudi zavorni sistem. Skratka, čista bavarska perfekcija.

Na desni strani krmila sem med vožnjo lahko še dodatno izbiral med štirimi programi vožnje, s katerimi se spremeni intenzivnost delovanja nekaterih podpornih sistemov. Prilagojeno je delovanje ABS sistema, pa sistema za dinamični nadzor oprijema in stabilnosti, spremenijo se nastavitve vzmetenja in tako naprej. Čeprav v času preizkusa nisem zavil na makadam, se R 1250 GS, po pričevanju nekaterih novinarskih kolegov, suvereno izkaže na takšni podlagi. Tudi zaradi takšnih podvigov je motocikel serijsko opremljen s sistemom HSC, ki omogoča lažje speljevanje z mesta v klancu. Celoten niz podatkov v zvezi z motociklom je uporabniku na voljo na velikem TFT zaslonu.

Prehajanje med številnimi meniji omogoča posebno vrtljivo stikalo na levi strani krmila, na katerega se moramo predhodno malce navaditi, če želimo med vožnjo spremljati določen del podatkov. Sistem dodatno ponuja še možnost povezovanje s pametnimi telefoni preko sistema bluetooth, hkrati pa je dostop in zagon motorja urejen s pametnim ključem.

Dragi dodatki

Bavarski velikan z oznako adventure, kakršen je bil naš testni, ki je imel nastavljiv sedež, platišča z naperami, širše krmilo, LED pomožne žaromete, tri dodatne kovinske kovčke in še veliko drugih dodatkov, je idealen sopotnik za tip voznikov, ki se podajo na daljša in s tem tudi zahtevnejša potovanja onkraj naših meja.

Takšni vozniki imajo praviloma tudi dovolj debelo denarnico, da si omogočijo take vrste nakup. Testni adventure je bil s številnimi dodatki ocenjen na debelih 26 tisočakov.


Najbolj brano