Alternativa glavnim igralcem v razredu

Največji Hyundai je kot vino. Starejši je, bolj resen in suveren postaja na svojem področju. Ob nedavni prenovi je dobil veliko nove vsebine, všečen zunanji dizajn, sodobno tehniko, s ceno 52.000 evrov pa se bo brez težav kosal z drago nemško konkurenco.

Santa fe je vizuelno  korenito spremenjen in oblikovno precej 
soroden  manjši koni. Hyundaijev velikan bo bržkone zadovoljil vse 
potrebe običajnega uporabnika, ki letno prevozi nekoliko več 
kilometrov.  Foto: Peter Pirkovič
Santa fe je vizuelno korenito spremenjen in oblikovno precej soroden manjši koni. Hyundaijev velikan bo bržkone zadovoljil vse potrebe običajnega uporabnika, ki letno prevozi nekoliko več kilometrov.  Foto: Peter Pirkovič

Ni presenečenje, da so oblikovalci tvegali s precej agresivno podobo, ki so jo pred tem narisali za prodajno uspešno kono. Na cesti je santa fe opazen in prepoznaven avtomobil. V primerjavi s predhodnikom so se njegove zunanje dimenzije malenkost povečale (v dolžino meri 4,77 metra), kar posledično prinaša nekoliko daljšo razdaljo medosja, ki zdaj meri 2765 milimetrov (prej 2700 milimetrov). Na ta način so pridobili nekaj zelo dragocenih prostorskih centimetrov na račun udobja v potniški kabini. Slednja je ergonomsko zgledno zasnovana, s skrbno izbranimi materiali (brez prevelike vsebnosti trde plastike) in z natančno končno izdelavo.

Vsi inštrumenti so na dosegu voznikovih rok, z veliko mero preglednosti in lahkotnosti upravljanja, čeprav bi si po drugi strani želel morda manj gumbov in nekoliko bolj zgledne in informacijsko pestre digitalne merilnike, kot jih ima premijska konkurenca. Osrednji osempalčni zaslon dobro služi svojemu namenu, je identičen kot pri ostalih bratih in ga je možno upravljati na dotik. Povezuje se tako z Applovimi in android telefoni, ki se nekoliko nižje lahko brezžično polnijo, navigacija je delo družbe TomTom (live), radijski sprejemnik omogoča funkcijo DAB, dodatno pa je bil testni primerek opremljen še z vrhunskim ozvočenjem Krell.

Tehnični podatki:

Dimenzije (D/Š/V): 4770 mm, 1890 mm, 1703 mm

Motor: 2,2-litrski dizelski motor z 147 kW (200 KM)

Navor: 440 Nm pri 1500 vrtljajih

Gume: 235/55/R19

Posoda za gorivo: 64 litrov

Cena: 48.500 evrov (z dodatno opremo in popustom 52.100 evrov)

Bogata in prostorna notranjost

Všeč mi je, da se za volanom počutim izjemno udobno, da mi sedež ponuja možnost številnih konfiguracij in da med drugim lahko uporabljam možnost tristopenjskega prezračevanja. Ne bodo trpeli niti potniki na zadnji klopi. Prostora je več kot dovolj, dodatno ga je možno prilagajati še z vzdolžnim premikom klopi oziroma potniku na desni strani santa fe omogoča, da z gumbom vzdolžno pomika sprednji sovoznikov sedež.

Santa fe je prvi z vgrajenim sistemom ROA (rear occupant alert), ki voznika ob zapuščanju avtomobila s posebnim opozorilom opomni, da je morda na zadnji klopi ostal otrok oziroma potnik. Da ga slučajno ne bi pozabil v avtomobilu. Za zdaj je ta sistem del najdražjega paketa impressium, a naj bi bila zadeva od leta 2022 med serijsko opremo pri vseh avtomobilih. Velikost prtljažnika je deloma odvisna od vzdolžne postavitve zadnje klopi, a v osnovi meri spodobnih 625 litrov in ga je s preklopom zadnje klopi možno povečati še za več kot tisoč litrov. Za dodatnih 1200 evrov lahko kupec izbere dodatna dva sedeža, ki nista tako uporabna kot so zaščitno korito prtljažnega prostora, strešni nosilci, strešni kovček ali nosilca za dve kolesi, ki jih v tem trenutku ponujajo brezplačno. Vsaj tako kaže njihov aktualni cenik.

Zmogljiv motor in nov menjalnik

Nekaj več kot dve toni težak santa fe se, tako kot drugi bližnji tekmeci v tem razredu, v prvi vrsti izkaže kot odličen potovalnik. Tehnično podlago predstavlja vsem dobro znan 2,2-litrski CRDI s 147 kilovati, ki je prilagojen aktualnim emisijskim standardom, novost pri njem pa je samodejni osemstopenjski menjalnik z dvojno sklopko. Sodelovanje obeh je tako rekoč brezhibno, zato pa se mu nekoliko bolj pozna pri dinamiki. Pospeševanje več kot dvotonskega orjaka ni bliskovito, a še vedno dovolj konkretno za prehitevanje, medtem ko na avtocesti z njim lahko dosegamo visoke hitrosti. Seveda bo ob tem trpela poraba goriva, ki naraste lahko tudi prek devetih litrov. Malo nežnosti nad stopalko za plin pa prinaša ugoden rezultat porabe, okrog sedmih litrov. Nagibanje karoserije v zavojih je opazno, a spet ni tako izrazito in niti malo moteče, da ne bi z njim odpeljali nekoliko hitreje kot sicer. Za suvereno predstavo na asfaltu in na makadamu (karoserija je od tal oddaljena 18,5 centimetra) dodatno poskrbi še elektronsko nadzorovan štirikolesni pogon 4WD HTRAC.

Bogat seznam serijske in nekaj dodatne opreme na koncu seštevka nanese ceno 52.100 evrov. Netipično visoka cena za korejskega predstavnika, a če upoštevamo, da se ta z obliko in tehniko povsem približa evropski ponudbi, katere cene letijo v nebo, potem mislim, da je ta cena poštena. In kot vsi Hyundaji ima petletno garancijo brez omejitev.


Najbolj brano