Niti tisoč jih ne pride na tekmo

Nogometni prvoligaši so s tekmami minuli konec tedna stopili v drugo tretjino prvenstva. Prvo si je na slovenskih stadionih v povprečju ogledalo po 953 gledalcev na tekmo oziroma 57.155 skupaj.

Obisk na slovenskih stadionih v zadnjem obdobju precej zaostaja 
za predkoronskimi časi. Foto: Zdravko Primožič/FPA
Obisk na slovenskih stadionih v zadnjem obdobju precej zaostaja za predkoronskimi časi. Foto: Zdravko Primožič/FPA

SLOVENIJA > Najbolj obiskana tekma je bil večni derbi med Mariborom in Olimpijo v 12. krogu, ko se je v Ljudskem vrtu zbralo 6600 gledalcev, najmanj gledalcev pa je bilo v 10. krogu na obračunu Radomelj in Brava - zgolj 100. Če bi se trend obiska nadaljeval v takšnem ritmu, bi to pomenilo najmanjši povprečni obisk po sezoni 2013/14 (883 na tekmo).

Vzrokov za padec, kar je v nasprotju s strategijo Nogometne zveze Slovenije, je veliko. Eden glavnih v zadnjem obdobju je novi koronavirus in z njim povezani ukrepi. Tako prejšnje sezone ne gre jemati v račun glede obiska, saj je bilo veliko tekem brez gledalcev, zadnja “normalna” je bila sezona 2018/19. V primerjavi z njo so zdajšnje številke precej nižje. V sezoni 2018/19 je bilo na tekmah povprečno 1463 gledalcev, zdaj je po 12 krogih povprečje 953 gledalcev na tekmo. Dolgoletno povprečje od 2005/06 lige z desetimi klubi je 1121 gledalcev, največ jih je bilo v sezoni 2015/16 - 1569). Podobno je pri treh slovenskih prvoligaših, ki tradicionalno privabijo največji obisk. Večni rekorder v tem pogledu Maribor ima v tej sezoni povprečje 2917 gledalcev na domačo tekmo (v sezoni 2018/19 4750 na tekmo), Mura ima povprečje 1796 (3017), Olimpija pa 1133 (2736).

Številni klubi v želji po večjem obisku tekem posegajo po dodatnih dejavnostih. “V ta namen smo povečali oglaševalske in marketinške aktivnosti. Povečalo se je število objav na vseh klubskih kanalih, prav tako smo znižali ceno za eno izmed tribun, kjer ta namesto osem evrov znaša štiri evre. Prav tako pa smo v objave vključili nogometaše, ki vabijo na domače tekme,” so svoje aktivnosti orisali pri Muri.

Chatbot v slovenskem športu

Med aktivnostmi za spodbujanje vključenosti navijačev oziroma za njihovo boljše počutje na tribunah je letos tudi v režiji nekaterih slovenskih nogometnih prvoligašev zaživel tako imenovan chatbot oziroma virtualni asistent za športne navijače. Tega so sredi septembra predstavili pri podjetju Mastercard, v projekt pa sta poleg Rokometnega kluba Celje Pivovarna Laško vključena nogometna kluba Maribor in Bravo.

Virtualni asistent bo po besedah avtorjev projekta (slovenski chatbot je razvilo podjetje 2Mobile) uporabnikom v pomoč pri sledenju ključnim informacijam kluba, novicam, rezultatom, novostim v navijaški trgovini in tudi nakupu vstopnic ter naročanju hrane in pijače s stadionskega sedeža kar mimo vrste. “Gre za prvi tovrstni chatbot na svetu, ki ga odlikujejo edinstvene funkcionalnosti, kot so izbira klepetalne aplikacije (Viber, Facebook Messenger, Apple Business Chat) ter možnost oddaje naročil in plačilo hrane ter pijače neposredno iz klepetalne aplikacije,” so pojasnili in dodali, da ta asistent ob tem s personifikacijo športne klube spreminja v chat-prijatelja, ki v pogovoru pomaga pri uresničevanju navijaških želja uporabnikov.


Najbolj brano