Prevozniki svarijo: možne so motnje v oskrbi

Slovenski cestni prevozniki ocenjujejo, da so razmere v panogi kaotične. Če se bodo podražitve še nadaljevale, bi tudi pri nas lahko prihajalo do motenj v oskrbi, so opozorili včeraj. Vlado so pozvali, naj sprejme ukrepe za zajezitev cen goriva, sicer bodo morali podražiti svoje storitve.

Prevozniki opozarjajo, da bodo morali podražiti prevozne storitve, 
če vlada ne bo zajezila cen  goriva. Foto: STA
Prevozniki opozarjajo, da bodo morali podražiti prevozne storitve, če vlada ne bo zajezila cen goriva. Foto: STA

LJUBLJANA > Slovenski cestni prevozniki, združeni v sekciji za promet pri Obrtno-podjetniški zbornici (OZS) in združenju za promet pri Gospodarski zbornici Slovenije, pravijo, da jih tepejo nekontrolirano višanje cen pogonskih goriv, pomanjkanje voznikov, podražitve in dolgi dobavni roki osnovnih sredstev.

“Če se bo trend podražitev nadaljeval, če ne bomo imeli delovne sile in ne vozil, se prav lahko zgodi, da na bencinskih črpalkah ne bo boriva, v lekarnah ne bo zdravil, v trgovinah ne bo živil, v operacijskih sobah pa ne bo plazme in kisika. Vse to pripeljemo slovenski prevozniki,” je opozoril predsednik sekcije za promet pri OZS Peter Pišek.

2000

voznikov trenutno primanjkuje v Sloveniji

Sektor cestnega transporta so namreč v zadnjem času prizadele enormne podražitve goriva, motena pa je tudi oskrba z dodatkom za čistejši izpuh. Zato prevozniki vlado pozivajo, naj sprejme ukrepe za zajezitev cen goriva. V nasprotnem primeru bodo prevozniki primorani cene storitev dvigniti, kar pa bo na koncu udarilo potrošnike.

Peter Pišek (Foto: STA)

Na drugi strani se prevozniški sektor sooča tudi s kadrovsko krizo, na kar opozarja že zadnjih nekaj let. Dejstvo je, da voznikov primanjkuje v celotni Evropi, balkanski bazen, od koder prihaja večina voznikov, pa je praktično prazen. Po grobih ocenah v Sloveniji ta trenutek zagotovo primanjkuje vsaj 2000 voznikov. Zato predstavniki prevoznikov predlagajo, naj država čim sklene sporazum o zaposlovanju delovne sile iz drugih tretjih držav in nemudoma skrajša postopke za pridobitev delovnih dovoljenj po vzoru drugih evropskih držav. Ti se pri nas vlečejo tudi do tri mesece.


Najbolj brano