Še zadnjih šest prometnikov iz Postojne odhaja v Koper

Leta 1947 so v Postojni ustanovili prvo prometno policijo na Primorskem, v ponedeljek njenih zadnjih šest policistov odhaja v službo v Koper. Prometni policisti upajo, da bo prvo enoto uspešno nadomestila avtocestna policija. V bistvu se iz Postojne tudi umikajo zato, da bodo lahko stavbo uredili za upravo nove avtocestne policije.

Oskar Komac in Andrej Berginc, patrulja postojnske prometne policije s policijsko alfo leta 1967 na Lomu.
Oskar Komac in Andrej Berginc, patrulja postojnske prometne policije s policijsko alfo leta 1967 na Lomu. 

POSTOJNA > “Zadnji postojnski prometni policisti zapuščamo Postojno v nedeljo. V Ljubljani so očitno ugotovili, da Postojna, ki je od Ljubljane oddaljena 50 in od Kopra 60 kilometrov, ne potrebuje prometnih policistov. Kaj to pomeni za odzivni čas policistov, si bo moral odslej to vsak sam predstavljati,” pravi policist Jure Ocepek, eden od zadnje šesterice postojnske prometne policije, ki po 74 letih delovanja očitno zapira svoja vrata.

V Postojni so prometno policijo (takrat milico) ustanovili že daljnega leta 1947, ko še ni bilo prometne policije ne v Kopru ne v Novi Gorici. “Starejši kolegi so nam povedali, da so šle patrulje takrat v službo za dva dni. Prva iz Postojne v Ajdovščino, Tolmin in do Bovca ter nazaj v Postojno, druga do Sežane, Divače, Kozine in Črnega Kala pa nazaj v Postojno, tretja iz Postojne do Ilirske Bistrice in nazaj grede še do Rakeka, Cerknice in Logatca. Enota prometne milice je bila edina za celo Notranjsko in slovensko Primorje,” je opisal začetek delovanja “svoje” enote Ocepek.

Kasneje so ustanovili enoti prometne policije še v Kopru in Novi Gorici in ozemlje postojnskih prometnikov se je začelo krčiti. Z izgradnjo prvega dela avtoceste od Vrhnike do Postojne so postojnski prometniki dobili tudi avtocesto, ki je drugi policisti v državi še niso imeli. Kljub železni zavesi so si skupaj s predstavniki republiškega sekretariata način policijskega dela na avtocesti pred tem ogledali celo v Italiji. Nova, hitra prometnica je med postojnskimi prometniki terjala visok davek, v dveh nesrečah so umrli kar trije policisti prometniki.

Postojnski prometni policisti so po odprtju dobili tudi avtocestni odsek do Razdrtega, in od Vrhnike do Brezovice, leta 1980 pa so celo usposabljali ljubljanske kolege, ki so jim potem predali avtocestni odsek do občinske meje med Logatcem in Cerknico.

Po priključitvi so ostali v Postojni

Tudi v letih do 1997 so postojnski policisti prevzemali v nadzor nove odseke avtoceste proti Kopru, dokler jih tistega leta niso predali koprskim kolegom. Postojnska prometna policija je tako še naprej švigala sem ter tja, dokler leta 2011 niso ukinili postojnske policijske uprave in njeno ozemlje priključili koprski. Takrat so postojnski prometni policisti postali del postaje prometne policije Koper, ostali pa so še v Postojni.

V nedeljo bo zadnja patrulja prevzela svoj avto in opremo v Postojni, v ponedeljek pa se bo druga patrulja odpravila v službo na Moretine nad Koprom, kjer ima sedež koprska postaja prometne policije. Ena najstarejših prometnih policij v državi bo po 74 letih tako zaprla svoja vrata. V najboljših časih je postojnska enota štela 36 policistov, danes jih šteje samo še šest.

“Ob hudih nesrečah ali zastojih so bile patrulje iz Postojne na kraju tudi v petih minutah, zdaj pa si lahko predstavljate, kdaj bo prišla patrulja iz Kopra ali Ljubljane, ko bo pri nas burja ustvarjala zamete in zakrivala pogled voznikom,” pravi Ocepek in obenem priznava, da vidijo rešitev v avtocestni policiji.

21 podpisov za delo v novi avtocestni policiji

“V tem trenutku imam podpise 21 kolegov, ki bi se takoj vključili v primorsko enoto avtocestne policije. Če bo volja za ustanovitev te policije res prava, jo lahko na našem območju ustanovijo zelo hitro. Če bi ta postojnski del prometnih policistov tvoril avtocestno policijo, bi ostalo podobno, kot je bilo doslej.” Ocepka pa vseeno skrbi, kdaj bo avtocestna policija zaživela in kako resno odgovorni mislijo z njeno ustanovitvijo. Upanje, da bo res zaživela, jim daje njihova selitev, saj se iz Postojne umikajo tudi zaradi tega, da bodo lahko gradbinci uredili stavbo postojnske policije na Kolodvorski ulici, kamor naj bi se vselila uprava nove avtocestne policije.


Najbolj brano