Slovenska tablica lahko v Italiji drago stane

V sveženj ukrepov za večjo varnost je italijanska vlada vključila tudi norme, ki povzročajo preglavice vsem voznikom z neitalijansko registrsko tablico. Ob slovensko-italijanski meji mnogi živijo v Italiji in vozijo avtomobile, registrirane v Sloveniji. Po novem to ni več mogoče.

Tisti, ki živijo v Trstu in se vozijo z avti s slovensko registracijo, 
lahko naletijo na težave. Foto: STA
Tisti, ki živijo v Trstu in se vozijo z avti s slovensko registracijo, lahko naletijo na težave. Foto: STA

ITALIJA > Poglejmo primer: slovenska državljanka je kupila avto v Sloveniji in se po nekaj letih poročila in se preselila v Trst. Še vedno vozi svoj avto. Če bi jo na cesti ustavili policisti, bi ji naložili kazen in zasegli avto.

Enako bi na primer veljalo za Goričana, ki je nekaj let bival pri dekletu v Novi Gorici. Takrat si je v Sloveniji kupil avto, ki ga vozi še zdaj, ko se je vrnil v Gorico. Nujno mora zamenjati registrsko tablico, sicer krši zakon.

Od 712 do 2848 evrov kazni

Novi zakon so novembra potrdili v parlamentu in ga v začetku decembra objavili v uradnem listu. Zakon določa, da kdor vsaj 60 dni biva v Italiji, ne sme sesti za volan vozil, ki so registrirana v tujini. Kršitelja doleti kazen od 712 do 2848 evrov in zaseg vozila, dokler lastnik ne poskrbi za registracijo v Italiji.

Zakonodajalec je sicer dopustil nekaj izjem. Če si italijanski državljan priskrbi vozilo na lizing v drugi državi članici EU, mu mora podjetje izstaviti potrdilo, iz katerega je razvidno, da gre za lizinško pogodbo z natančno navedenim časovnim rokom. Pri tem je ključno, da lizinško podjetje nima drugega sedeža ali podružnice v Italiji.

Italijanskim državljanom oziroma osebam, ki vsaj 60 dni živijo v Italiji, je tudi dovoljeno voziti vozilo s tujo registrsko tablico, če gre za vozilo tujega delodajalca. To konkretno pomeni, da lahko italijanski državljan vozi avto slovenskega podjetja, pri katerem je zaposlen. Vendar mora delodajalec v tem primeru mora delodajalec natisniti potrdilo, iz katerega je razvidno, da je voznik zaposlen v podjetju. A tudi v tem primeru podjetje ne sme imeti podružnic v Italiji.

Ni vse povsem jasno

Jadranov košarkar Borut Ban je eden tistih, ki se je že soočil z novim zakonom, ko so ga policisti sredi decembra ustavili v Brescii. Vozil je avto s slovensko registrsko tablico. Po pregledu dokumentov so mu povedali, da ga morajo kaznovati. “Nisem imel pojma, da obstaja zakon, po katerem ne smeš voziti avta s tujo registracijo, če živiš vsaj 60 dni v Italiji,” je povedal. Kazen je poravnal takoj, zato je plačal 500 evrov. Izognil se je tudi takojšnjemu zasegu avta, saj so mu izdali posebno dovoljenje, da se vrne domov v Trst.

Lorenza Strain z Opčin zakonske novosti pozna in se jim je tudi prilagodila. Boji pa se tisočerih načinov, na katere je možno interpretirati zakon. Strainova je direktorica podjetja za poslovno svetovanje v Sežani. Avto je vpisan na podjetje, zato je Strainova natisnila potrdilo, s katerim bi italijanskim policistom dokazala, da ima avto slovensko registracijo, ker je službeno vozilo slovenskega podjetja. Del dokazila je tudi izpis iz poslovnega registra Slovenije. “Se pa vseeno bojim, kaj bo, ko me bodo ustavili,” pravi. Ko je izvedela za novi zakon, se je zavedla kopice težav. Otroka je na primer treba peljati na trening, za to pa skrbi tudi mož. “Ja, po novem zakonu mož ne sme voziti avta,” dodaja Strainova.


Najbolj brano