Madžarska je v Trstu dobila svoje morje

Trst bo logistična platforma za Madžarsko, so poudarili včeraj v Trstu. Madžarska vlada je z dvema italijanskima podjetjema Teseco in Seastock, ki delujeta na območju Žavelj, podpisala namero o nakupu 32 hektarjev velikega zemljišča s 300 metrov dolgo obalo. Madžarska naložba bo skupaj z okoljsko sanacijo onesnaženega območja in gradnjo infrastrukture stala 100 milijonov evrov.

Predsednik tržaške pristaniške uprave Zeno D
Predsednik tržaške pristaniške uprave Zeno D'Agostino je madžarskega zunanjega ministra Petra Szijjarta peljal na ogled bodočega madžarskega zemljišča na območju Žavelj.  Foto: Pristaniška uprava Trst

TRST > “Nismo še podpisali pogodbe, ampak sporazum o nakupu in prodaji z madžarsko vlado,“ je povedal prvi mož tržaškega pristanišča Zeno D'Agostino, predsednik pristaniškega sistema vzhodnega Jadrana. Na vprašanje, kateri madžarski logist v državni lasti bo dejanski lastnik zemljišča in koncesionar bodočega pristaniškega in logističnega terminala, tako še ni odgovora.

“Pred dvema letoma, ko smo začeli prve pogovore na Madžarskem, si nismo mislili, da bomo prišli do takšnega rezultata. Madžarska je takrat razmišljala o drugih pristaniščih v severnem Jadranu, a nam je to uspelo spremeniti,” pravi D'Agostino. Meni, da so madžarsko stran prepričali predvsem s tem, da je tržaško pristanišče in tudi omenjeno območje nekdanje rafinerije Aquila, ki ga kupuje Madžarska, v sistemu proste cone (punto franco). Dokončna izpeljava posla ne bo preprosta, priznava, že samo sedanji sporazum ima kar 400 strani in so vanj vložili ogromno dela.

100

milijonov evrov bo znašala madžarska naložba v terminal v tržaškem pristanišču

D'Agostino ocenjuje, da bo madžarski pristaniški in logistični terminal začel delovati čez nekaj let. Pravi, da madžarska stran svojega terminala ne bo namenjala za kontejnerje, ker temu služi sedmi pomol, s katerega na Madžarsko in nazaj že potuje 28 vlakov tedensko. “To bo večnamenski terminal,” je povedal. Tamkajšnja operativna obala premore 13 metrov globine.

Madžarska s terminala zahteva dobre železniške povezave. D'Agostino pravi, da vlagajo več 70 milijonov evrov v železniško infrastrukturo na območju pristanišča in v novo tovorno postajo v Škednju, ki bo služila tudi madžarskemu terminalu.


Komentar novinarja

Katja Gleščič

Odprto pristanišče in zaprte meje

Če ste jih pa v Sloveniji odgnali, kaj naj bi, so prišli v Trst. Tako nam je v pogovoru ob robu včerajšnjega podpisa dogovora med Madžarsko in Italijo navrgel Zeno D'Agostino, prvi mož tržaške pristaniške uprave. Vrh tržaške pristaniške uprave je zadnjih nekaj let odlično odigral svoje karte. Še pred tremi leti, denimo, med pristaniščem Trst in Madžarsko ali nazaj ni peljal niti en reden tovorni vlak, zdaj jih naštejejo po 28 na teden. Letni pretovor za Madžarsko v tržaškem pristanišču pa ...

Preberi več

Najbolj brano