Italija snuje prenovo proge Trst - Benetke, okoljevarstveniki svarijo

Po poročanju italijanskih medijev načrtuje RFI, državna služba za železnice v Italiji, prenovo železniške proge med Benetkami in Trstom. Na odseku med Nabrežino in Ronkami pa načrtuje 23 kilometrov dolg predor. V Skupini okolje in zdravje Furlanije Julijske krajine opozarjajo na negativne vplive tovrstnih posegov in predoru ostro nasprotujejo.

Tako naj bi po načrtih italijanske državne službe za železnice 
potekala proga med Ronkami in Nabrežino. Foto: Denis Scher
Tako naj bi po načrtih italijanske državne službe za železnice potekala proga med Ronkami in Nabrežino. Foto: Denis Scher

NABREŽINA > Na območju občine Devin-Nabrežina so v preteklih letih že načrtovali izgradnjo plinskega terminala, lani je prebivalce razburila vest o gradnji sežigalnice, letos pa je podobne odzive sprožila namera državne službe za železnice RFI (Rete Ferrovia Italia), ki je v lasti italijanskega ministrstva, o gradnji 23 kilometrov dolgega železniškega predora med Ronkami in Nabrežino.

Predor do leta 2031

Obnova železniške proge med Benetkami in Trstom bo, tako poročajo italijanski mediji, stala 1,8 milijarde evrov, polovico od tega naj bi odšteli za 23 kilometrov dolg podzemni predor med Ronkami in Nabrežino. Ta bi potekal pod vasmi Sabliči, Medja vas, Cerovlje, Mavhinje, Vižovlje in Slivno do Nabrežine, kjer bi se priključil na staro progo ob morju.

900

milijonov evrov naj bi stala gradnja

23

kilometrov dolgega predora med Ronkami in Nabrežino

V prvi fazi, ki naj bi jo začeli leta 2023, naj bi progo posodobili, z gradnjo predora pa nameravajo zaključiti leta 2031.

Razlogi investitorja so zmanjšanje časovnega razmika med vlaki, pridobitev dobrih desetih minut na progi med Benetkami in Ronkami ter povečanje zmogljivosti prog.

Danilo Antoni

Skupina zdravje in okolje

“Za gradnjo proge je predviden ogromen finančni izdatek že tako močno obremenjene državne in evropske blagajne, kar ne more upravičiti petih minut na prometni časovnici.”

Pred leti negativno mnenje

Vendar pa so v Skupini zdravje in okolje Furlanije Julijske krajine prepričani, da ekonomski razlogi ne odtehtajo škode, ki bi jih tak poseg pomenil za Kras. “Za gradnjo proge je predviden ogromen finančni izdatek že tako močne obremenjene državne in evropske blagajne, kar ne more upravičiti petih minut na prometni časovnici,” je prepričan predstavnik skupine Danilo Antoni.

Gradnja bi pomenila veliko okoljevarstveno škodo, so še prepričani v skupini. “Gre za izjemno krhek in dragocen podzemni ekosistem, v katerem se nahajajo jame, vodni viri in pritoki. S posegom bi uničili podzemni svet, dobršen del pokrajine, jo prekrili s številnimi odlagališči odpadnega gradbenega materiala ...”

Projekt Primorskih novic Meja? nastaja v sofinanciranju Ministrstva RS za kulturo.

Vse to ob zavedanju, da je podoben projekt, ki so ga načrtovali že pred leti - le da so takrat nameravali progo podaljšati še do Divače - propadel, ker ni pridobil pozitivnega mnenja okoljskih vplivov.

To je bilo leta 2016. Gradnji proge so takrat močno nasprotovali tudi na slovenski strani. Občine so opozarjale, da je poseg predviden v neposredni bližini vodnega zajetja Klariči, ki je edini trajni vodni vir oskrbe Krasa.

Z ministrstva za okolje in prostor so nam sporočili, da čezmejna presoja vplivov na okolje za prenovo krajših lokalnih prog ni potrebna, da pa se bodo o načrtovanih projektih pozanimali in pridobili ustrezne informacije.


Najbolj brano