Čisto na začetku prvega predora že prva kraška jama

Drugi tir med Divačo in Koprom je dobil prvih sto metrov; včeraj so začeli betonirati viadukt Glinščica. Nad gradbinci podjetja Markomark Nival je popoldne besnela nevihta, a vlivanja betona globoko v dolini Glinščice ni ustavila. Več skrbi imata v teh dneh 2TDK in izvajalec glavnih del Kolektor CPG na divaški strani, kjer so povsem na začetku del za prvi predor že odkrili prvo kraško jamo, ki je tam niso pričakovali.

 Foto: Zdravko Primožič/FPA
Foto: Zdravko Primožič/FPA

GLINŠČICA > V projektu drugi tir so sicer že predvideli deset večjih in 100 manjših jam, a ta je bila presenečenje, saj je ni bilo v dosedanjih raziskavah terena, pravi generalni direktor 2TDK Pavle Hevka. “Ni kapnikov, ni 'Postojnska jama'. A počakajmo, da krasoslovci opravljajo svoje delo,” je previden. Gradbena dela so tam začasno ustavili. “Gre za brezno, ki smo ga danes izmerili do 12 metrov globine, potem pa smo meritve morali prekiniti, ker je bila tam previsoka koncentracija ogljikovega dioksida, ki je navadno posledica miniranja, in je bilo nadaljevanje smrtno nevarno. Izvajalca smo opozorili, naj brezno takoj začasno zapre, da se ne bi vanj nepooblaščeno podal kakšen 'popoldanski jamar',” je povedal Franjo Drole z Inštituta za krasoslovje. Jamo bodo dodatno raziskali, potem pa bodo gradbinci odločili, kako jo bodo rešili.

(foto: Zdravko Primožič/FPA)

Pavle Hevka, generalni direktor 2TDK

“Začelo se bo z manjšo zamudo, saj covid-19 preprečuje prihod vseh turških delavcev in organizacijo gradbišča. Zelo počasi pa teče tudi pridobivanje delovnih dovoljenj.”

Betonirali so 30 ur neprekinjeno

V dolini Glinščice pa so včeraj izpeljali 30-urno neprekinjeno betoniranje prvih 100 metrov viadukta. Na začetek so morali čakati nekaj dni, saj temperatura zraka pri delu z betonom ne sme preseči 29 stopinj Celzija. Vlili so ga 1200 kubičnih metrov, ki so jih pripeljali iz betonarn v Črnotičah. Podoben postopek pa bodo za celoten viadukt ponovili še dvakrat. Skupaj bodo v dolini do konca del sicer uporabili 10.000 kubičnih metrov.

Viadukt Glinščica, ki ga gradi družba Markomark Nival, je predpogoj, da se tam lahko začnejo tudi glavna gradbena dela - vrtanje predorov; že septembra bodo začeli vrtati bližnjo servisno cev, prihodnje leto pa še glavno predorsko cev.

Viadukt Glinščica bo stal 8,5 milijona evrov. Na 2TDK pa pričakujejo tudi aneks, saj so se cene gradbenih materialov v zadnjem obdobju dvignile za več kot deset odstotkov, ko po zakonu izvajalcu pripada plačilo po povišanih cenah, je povedal Hevka.

(foto: Zdravko Primožič/FPA)

Pavle Hevka, generalni direktor 2TDK

“Začelo se bo z manjšo zamudo, saj covid-19 preprečuje prihod vseh turških delavcev in organizacijo gradbišča. Zelo počasi pa teče tudi pridobivanje delovnih dovoljenj.”

Prav dela v dolini Glinščice najbolj motijo nekatere čez mejo v sosednji Italiji, a Hevka ocenjuje, da jim je na seji občinskega sveta občine Dolina uspelo prepričati, da gradnja ne bo škodovala okolju in da upoštevajo vse okoljevarstvene standarde in izvajajo številne monitoringe.

Glavna dela se začnejo 20. avgusta v Dekanih

V drugi polovici avgusta - 20. avgusta - bo vrtanje predorov na trasi drugega tira začel tudi turški izvajalec Yapi Merkezi, napoveduje Hevka. Prvo gradbišče bo v Dekanih. “Začelo se bo z manjšo zamudo, saj covid-19 preprečuje prihod vseh delavcev in organizacijo gradbišča,” pravi Hevka. Zelo počasi pa se premika tudi urejanje delovnih dovoljenj za približno 450 turških delavcev na upravnih enotah.


Najbolj brano