Vlaki se bodo poslovili, čas bo za sprehajalce in kolesarje

Ob novi železniški progi med Divačo in Koprom, ki jo pravkar gradijo, bodo zgradili še en tir. Graditi naj bi ga čez dve leti, dokončan pa naj bi bil leta 2028. Ko bo po novi progi zapeljal prvi vlak, naj bi staro, ki poteka tik ob vaseh pod Kraškim robom, ukinili in jo spremenili v panoramsko pot. Dolgo pričakovana naložba med krajani vzbuja nekaj skepse, saj natančna časovnica projekta še ni opredeljena.

Ko bodo v prihodnje odstranili železniške tire, bodo  progo pod Kraškim robom  zasedli sprehajalci in kolesarji.  Foto: Philippe Charles Veyre
Ko bodo v prihodnje odstranili železniške tire, bodo progo pod Kraškim robom zasedli sprehajalci in kolesarji.  Foto: Philippe Charles Veyre

KOPER > Vlada je v torek sklenila, da bodo vendarle upoštevali pripombe krajanov in koprske občine, da je nujno zgraditi dodaten tir in ukiniti zdajšnjo progo med Koprom in Prešnico, ki ponekod poteka prav pod hišami v zaselkih pod Kraškim robom.

V prihodnje več varnosti za ljudi in okolje

Večkrat se je izkazalo, da je dotrajana in preživeta železniška proga nevarna za okolje in ljudi. Nemalokrat smo poročali o požarih, ki so jih zanetile iskre na tirih, najbolj pa smo bili na trnih, ko je pred leti iz vagonov iztekel kerozin in pronical v tla ter tako ogrožal edini vir pitne vode v Istri, reko Rižano.

16

kilometrov 2. tira so zgradili do zdaj

1000

delavcev dela na gradbiščih

Ko bodo preusmerili železniški promet na drugi tir, načrtujejo odstranitev tirov na zdajšnji progi med Prešnico in Koprom. Trasi te proge pa bodo spremenili namembnost, saj bodo med drugim uredili kolesarsko progo in sprehajalno pot.

Marinko Hrvatin Foto: Neva Blazetič

Marinko Hrvatin

koordinator za gradnjo 2. tira v kabinetu koprskega župana

“Obrestoval se je trud krajanov in župana, ki so v sodelovanju z istrskimi poslanci dosegli pomemben razvojni preboj.”

Sledi priprava državnega prostorskega načrta, ki bo omogočil pridobitev gradbenega dovoljenja. Med drugim bo treba umestiti vzporedni levi tir k novemu drugemu tiru od postaje Divača do tovorne postaje v Kopru z vsemi objekti ter urediti nove dostopne ceste.

Priložnost za razvoj butičnega turizma

Marinko Hrvatin, koordinator za gradnjo drugega tira v kabinetu koprskega župana Aleša Bržana, pravi, da se je obrestoval trud krajanov in župana, ki so v sodelovanju z istrskimi poslanci dosegli pomemben razvojni preboj.

Janko Sever

Ljudska pobuda dvotirne proge Divača-Koper

“Dodatni tir bi morali zgraditi sočasno z drugim tirom, zato bi bil najbolj smiseln sprejem posebnega zakona.”

Zaveda se, da prebivalcem ob gradbiščih zmanjkuje potrpljenja, saj so izpostavljeni hrupu, umazanim in nevarnim cestam, nenapovedanim zaporam in prahu. Prepričan je, da bo marsikaj drugače, ko bodo v prihodnjih tednih prebili predor med Škofijami in Dekani. Prav tako naj bi bilo nekoliko “lažje” živeti v Gabrovici in Črnem Kalu, ko bodo začeli “narivati” prekladno konstrukcijo na stebre viadukta Gabrovica.

“Če bi z gradnjo dodatnega tira začeli v prihodnjih dveh letih, bi ta lahko bil zgrajen do leta 2028,” je optimističen Hrvatin. Napoveduje, da bo to priložnost za vasi pod Kraškim robom, kjer bodo lahko začeli razvijati butični turizem.

Pavel Frank

predsednik sveta KS Črni Kal

“Županu bom predlagal sestanek z istrskimi poslanci, da jih spodbudimo k skrajšanju postopkov za gradnjo dodatnega tira.”

Janko Sever Foto: Zdravko Primožič/FPA

Zadovoljna, a z nekaj pomisleki pa novico o dvotirnosti nove železniške proge spremljata predsednik sveta ljudske pobude dvotirne proge Divača-Koper Janko Sever in predsednik sveta KS Črni Kal Pavel Frank.

Zadovoljni, a s pomisleki

Sever meni, da je nekoliko problematično, ker ni opredeljena časovnica projekta. “Dodatni tir bi morali zgraditi sočasno z drugim tirom, zato bi bil najbolj smiseln sprejem posebnega zakona, ki bi skrajšal birokratske postopke za pridobitev gradbenega dovoljenja,” predlaga.

Pavel Frank

Prav tako bi morali v dokumente jasno zapisati, da bo zdajšnja proga ukinjena takoj, ko bo po novi zapeljal prvi vlak, sicer bodo krajani zopet izpostavljeni prekomernim obremenitvam.

Oba še opozarjata, da se družba 2TDK ne drži vseh dogovorov s krajani, zato nezadovoljstvo kar ne pojenja. Frank napoveduje, da bo županu Bržanu predlagal sestanek, na katerem bodo istrske poslance spodbudili k vložitvi pobude za skrajšanje postopkov.


Najbolj brano