Vlada dala soglasje k strateškima investicijama Luke Koper

Luka Koper je dobila soglasje za izvedbo infrastrukturne ureditve ankaranskega obrobnega kanala ter ureditve za nova privezna mesta na južni obali drugega pomola. Gre za naložbe, ki so bile predvidene v državnem prostorskem načrtu in so vključene v petletni plan razvoja pristanišča ter v strateški poslovni načrt družbe do leta 2025.

 Foto: Leo Caharija
Foto: Leo Caharija

KOPER, LJUBLJANA > V primeru ankaranskega obrobnega kanala je vlada v četrtek izdala soglasje k pet milijonov evrov vredni naložbi za ureditev kanala in vzpostavitev nadomestnih habitatov, kar je predpogoj za nadaljevanje investicije oziroma izgradnjo kaset na ankaranski bonifiki, kjer je vrednost celotne investicije ocenjena na 17 milijonov evrov.

Za soglasje k preostalemu delu investicije tj. za investicijo v izgradnjo kaset se bo vladi predlagalo, da izda soglasje kasneje - ko bo po okvirno dveh letih po vzpostavitvi habitatov jasno, v kakšnem obsegu bo možna njena izvedba in bo predhodno v ta namen izdelana projektna dokumentacija.

Kasete na ankaranski bonifiki bodo sicer v prvi fazi zgrajene za namene odlaganja odvečnega materiala ob poglabljanju morskega dna ter v končni fazi ureditve dodatnih skladiščnih površin za avtomobile, kar je še posebej pomembno v povezavi z izgradnjo drugega tira Koper-Divača, so zapisali na ministrstvu za infrastrukturo.

Program novih priveznih mesti na južni obali drugega pomola zajema izgradnjo več vezov, poglobitev morskega dna in gradnjo dodatnih tirov na obali omenjenega pomola.

Kot so pojasnili v Luki Koper, gre v obeh primerih za investicije, ki so bile predvidene v državnem prostorskem načrtu, so vključene v petletni plan razvoja pristanišča in so bile predvidene tudi v strateškem poslovnem načrtu družbe 2020-2025.

V primeru gradnje ankaranskega obrobnega kanala se predvideva ureditev omenjene struge od delte ankaranskega obrobnega kanala z reko Rižano do njegovega izliva v morje. S tem se bo zagotovilo ustrezno pretočnost ankaranskega obrobnega kanala in poplavno varnost na območju, kjer je predvidena gradnja kaset za odlaganje materiala. Hkrati bodo vzpostavili tudi prvi del nadomestnih habitatov, ki so predvideni po državnem prostorskem načrtu, napovedujejo v Luki.

Pri investicijah na južni obali drugega pomola pa gre za izgradnjo dveh novih privezov za privez ladij za generalne tovore in avtomobile. Projekt predvideva tudi poglabljanje morskega dna, preureditev obale za silos in izgradnjo dodatnih tirov na obali, so še pojasnili v koprski družbi.


Najbolj brano