Izjemno zanimanje za brezplačne ladijske prevoze z Zlatoperko

Brezplačni ladijski prevozi med štirimi istrskimi mesti bodo, kot kaže, uspešnica poletja. Že za sobotno krstno vožnjo je na pomolih čakalo več potnikov, kot jih barka Zlatoperka sme sprejeti. “To sem tudi pričakoval, a predvsem zato, ker je brezplačno,” pravi lastnik barke, izolski ribič Sandi Radolovič.

Na barki so označili 21 mest za posameznike, da je zagotovljena varnostna razdalja, ker pa so med potniki večinoma družine, jih sprejme 42. Foto: Katja Gleščič
Na barki so označili 21 mest za posameznike, da je zagotovljena varnostna razdalja, ker pa so med potniki večinoma družine, jih sprejme 42. Foto: Katja Gleščič

ISTRA > Zlatoperka se je v soboto ob 8. uri zjutraj napolnila že na prvem privezu v Adrii Ankaran. V Kopru, Izoli in Piranu se tako niso mogli vkrcati vsi, ki so to želeli. Veljalo je pravilo: kdor prej pride, se prej pelje. Zakoncema iz Ljubljane je uspelo: “V Izoli sva na dopustu, v hotelu so nama povedali, da je ladjica brezplačna, tako da greva do Pirana, potem pa verjetno peš nazaj do Izole.” Upokojenec iz Škofij, ki je na barko spremljal vnuka, je bil navdušen: “To je najboljša promocija slovenskega morja.”

Covid-19 skrčil število potnikov

Barka v normalnih razmerah lahko sprejme 70 ljudi, zaradi zaščite pred covidom-19 pa zdaj precej manj. “Označili smo 21 mest za posameznike. Ker pa gre večinoma za družine z otroki, ki so lahko skupaj, pa sprejmemo 42 potnikov naenkrat,” je povedal Sandi Radolovič. Prostora je tudi za šest koles. Vnaprejšnje rezervacije niso predvidene.

Kje se vkrcati?

Potniki se lahko vkrcajo v Ankaranu na pomolu pri kampu v letovišču Adria Ankaran, v Kopru na zunanji obali ob parkirišču na Ukmarjevem trgu, v Izoli na pomolu pred hotelom Marina in v Piranu v pristanišču na pomolu pri rdečem svetilniku.

Organizatorji poudarjajo, da cilj uvedbe linije niso krožne panoramske vožnje po morju, ampak povezovanje istrskih mest. Omogočil jo je čezmejni evropski projekt Crossmoby. Partner v tem pilotnem projektu, ki je vreden 33.000 evrov, je Regionalni razvojni center iz Kopra in je zagotovil 85 odstotkov evropskega denarja, preostalo prispevajo istrske občine.

Zlatoperka bo tako vsako soboto in nedeljo do konca septembra dopoldne in popoldne dvakrat povezovala Ankaran, Koper, Izolo in Piran. No, včeraj sta Radolović in njegov pomočnik Kevin Božič morala prvo jutranjo etapo na pomolu pri kampu Adria Ankaran izpustiti zaradi nizke oseke. “Raje bi pristajali v Valdoltri, kjer je večja globina, a nam pristaniška kapitanija ne dovoli, ker da ni registrirana za tovrstne priveze,” je pojasnil Radolovič.

Plačljivi ladijski prevozi niso pritegnili

Ljudje v Istri pogosto govorijo, kako zelo Istra potrebuje takšne ladijske povezave, kot jih je imela v preteklosti z Edro, Ambriabello in Dioneo. A Radolovič ni prepričan, da bi danes zaživele. “Sem že poskusil; če bi bile plačljive, ne bi nabral 20 potnikov, kar je minimalno število,” ugotavlja.


Najbolj brano