Na Arcturju inovatorji v turizmu

Novogoriško podjetje Arctur je s svojima inovativnima modeloma za turizem, pobudo Turizem 4.0 in orodjem TIM- Tourism Impact Model (Model učinka turizma), prejelo nagrado za najboljšo inovacijo na področju umetne inteligence in podatkovne analitike na prestižnem strokovnem srečanju v španski Sevilli .

Tomi Ilijaš in Urška Starc Peceny (prvi z  leve in prva z desne) sta 
na forumu prevzela nagrado in nagovorila udeležence.  Foto: Arctur
Tomi Ilijaš in Urška Starc Peceny (prvi z leve in prva z desne) sta na forumu prevzela nagrado in nagovorila udeležence.  Foto: Arctur

SEVILLA > Tridnevni dogodek Tourism Innovation Summit (Vrh za inovativni turizem) je odprla španska kraljica Letizia. Ob strogih varnostnih ukrepih so se organizatorji dogodek kljub zahtevnim epidemiološkim razmeram odločili izpeljati v živo ter s tem pokazati, da je tudi v novi realnosti s pravilnim pristopom mogoče kljubovati izzivom.

Vrh je bil posvečen ponovnemu zagonu turizma po epidemiji, ki je to, še do pred nekaj meseci hitro rastočo panogo, grobo zaustavila, in je zbral vrsto uglednih mednarodnih odločevalcev in strokovnjakov.

Med glavnimi govorci sta bila tudi dr. Urška Starc Peceny, vodja oddelka Turizem 4.0 pri podjetju Arctur in direktor Tomi Ilijaš. Predstavljala sta Turizem 4.0, slovensko iniciativo, ki je že prerasla v mednarodno partnerstvo in združuje že več kot 150 članov po celem svetu. “Bistvo turizma 4.0 je zavedanje, da poleg dobre hrane, prijaznih ljudi in lepe narave turizmu vladajo še druge sile, to so visoke tehnologije. Dejstvo je, da je Evropa tu zaspala in je ta tehnologija v rokah ameriških korporacij,” je poudaril Ilijaš.

Ekipa na Arcturju je v družbi mednarodnih strokovnjakov ugotovila, da je dojemanje ljudi glede učinkov turizma velikokrat bistveno drugačno kot je realno stanje. Model TIM je prvi korak na tej poti in na podlagi nekaj več kot tristo indikatorjev prikaže učinke turizma na določeni destinaciji. Zajame vsa področja življenja in prikaže objektivno sliko tako pozitivnih kot negativnih učinkov turizma. Ocenjevanje s TIM se trenutno izvaja v sklopu evropskih projektov, ki jih Arctur vodi ali v njih sodeluje, in sicer na šestih destinacijah ob Črnem Morju, na 24 destinacijah v Podonavski regiji ter v petih slovenskih občinah, ki so se pridružile že v testni fazi in ravno zaključujejo zbiranje podatkov.

“Priložnost za Slovenijo je, da bi orodje uporabili celovito, in postali referenčna država. Trenutno se večinoma odločamo na osnovi podatkov, ki jih zbirajo in obdelujejo tuje korporacije. Je to prihodnost, ki si jo želimo ali želimo postati gospodarji svojih podatkov in posledično odločitev?” sprašuje Starc Pecenyjeva.


Najbolj brano