Manj zapor, a okrnjen pogled na Vipavsko dolino

Medtem ko so prve merilne naprave na treh testnih protivetrnih poljih na vipavski hitri cesti včeraj že zbirale podatke o burji, so se gospodarstveniki severne Primorske v Novi Gorici seznanili s podrobnostmi več kot 30 milijonov evrov vrednega projekta. Strinjajo se, da je protivetrna zaščita nujna. Vipavski župan pa opozarja, da bo ograja kvarila videz Vipavske doline.

Direktorja  Severnoprimorske GZ Nova Gorica in Območne obrtno-podjetniške zbornice Ajdovščina Nevenka Volk Rožič (druga z desne) in Marko Rondič (prvi 
z desne) sta med gospodarstvenike povabila projektanta     Marjana Pipenbaherja in predstavnico izvajalca meritev, podjetja Meis, Marijo Zlato Božnar. Foto: Alenka Tratnik
Direktorja Severnoprimorske GZ Nova Gorica in Območne obrtno-podjetniške zbornice Ajdovščina Nevenka Volk Rožič (druga z desne) in Marko Rondič (prvi z desne) sta med gospodarstvenike povabila projektanta Marjana Pipenbaherja in predstavnico izvajalca meritev, podjetja Meis, Marijo Zlato Božnar. Foto: Alenka Tratnik

NOVA GORICA > Severnoprimorska gospodarska zbornica Nova Gorica in Območna obrtno-podjetniška zbornica Ajdovščina sta ob začetku izvajanja meritev burje na treh testnih poljih protivetrne zaščite na vipavski hitri cesti - skupaj s projektantom Marjanom Pipenbaherjem ter predstavnico izvajalca meritev, podjetja Meis, Marijo Zlato Božnar - zainteresirani javnosti včeraj predstavili namen testnih polj ter nadaljevanje projekta protivetrne zaščite, za katero si prizadevajo že trinajst let.

Zdaj čakajo burjo

Udeležence je najbolj razveselila napoved predstavnice Darsa, da bi lahko, če bodo meritve burje na testnih poljih potrdile računalniške izračune o učinkovitosti ograje, že v prihodnjem letu izbrali izvajalca postavitve ograje na predvideni trasi, od razcepa Nanos do vkopa Vipavski Križ. Na samo gradnjo bo treba verjetno čakati še kakšno leto dni, je bilo slišati v razpravi, a po besedah vodje odbora za reševanje problematike burje pri območni gospodarski zbornici Ivana Lemuta se projekta ne da več ustaviti. Denar za izvedbo je po napovedih Darsa zagotovljen, projektant Marjan Pipenbaher pa je ocenil, da večjih popravkov projekta ne bi smelo biti.

32

milijonov evrov bo predvidoma stala postavitev protivetrne ograje na 25 kilometrih trase vipavske hitre ceste

Zdaj se vsi nadejajo, da bo letošnja zima vetrovna, saj morajo ujeti tri ločene pojave močne burje z minimalno hitrostjo vetra nad 120 kilometrov na uro ter dva ločena pojava močne burje z minimalno hitrostjo vetra nad sto kilometrov na uro.

Gospodarstvo je enotno

Gospodarstveniki, ki so v preteklih letih opozarjali na gospodarsko škodo zaradi zapor na glavni prometnici v dolini, se strinjajo, da je protivetrna zaščita nujna. Z njo bodo po napovedih projektantov bistveno zmanjšali število zapor na hitri cesti, za osebna vozila, težke tovornjake, reševalna in gasilska vozila pa bo cesta, ob omejitvah hitrosti, lahko ves čas prevozna. “Deset dni močne burje na leto in z njo povezane zapore hitre ceste nam predstavljajo velike težave. Dnevno oskrbujemo 1500 strank po vsej Sloveniji. Če z vozilom ne moremo iz podjetja, je dobava otežena, stranke pa so danes zelo zahtevne. Vsi razumemo, da je cesta zaprta, kadar gre za izredne razmere, ne moremo pa sprejeti, da je zaprta, ko burja piha 100 kilometrov na uro,“ je poudaril vodja logistike v ajdovskem Mlinotestu Andrej Vanceta.

Direktorica severnoprimorske gospodarske zbornice Nevenka Volk Rožič je ob tem poudarila, da zapore hitre ceste zaradi burje ne predstavljajo težav le gospodarstvu na Ajdovskem in ne le prevoznikom. “Celotno gospodarstvo severne Primorske si zasluži, da čim prej pridemo do rešitev, ki bi morale biti izvedene že med gradnjo te hitre ceste. Mi se osredotočamo na gospodarski vidik, ne smemo pa pozabiti niti na okolje in turizem. Hitra cesta se najprej zapre prav za kamp prikolice in avtodome,” je povedala. Njenim besedam se je pridružil Uroš Rutar iz podjetja Mahle Eletric Drives iz Bovca, kjer večino prevozov sicer opravijo prek drugih prometnic, a se strinjajo, da sta pretočnost prometa in pravočasnost dobave blaga danes ključna za podjetje. “Pomemben je tudi okoljski vidik, zato podpiramo prizadevanja za protivetrno zaščito.”

Zadržanost vipavskega župana

Bolj zadržan do jeklene ograje na približno 25 kilometrih trase vipavske hitre ceste pa je vipavski župan Goran Kodelja. “Težko si predstavljamo, kaj bo ta štiri metre visoka ograja predstavljala za Vipavsko dolino, ki ima potencial v razvoju turizma. Razumem problem prevozništva in drugih panog, ki so s tem povezane, a ograja pomeni hud poseg v prostor, o katerem se bo moralo izreči tudi lokalno prebivalstvo,” je povedal.


Najbolj brano