Na smučanje pa kar z letalom

Upravljalec bovškega letališča Aviofun s partnerskim podjetjem Flycom pripravlja vse potrebno za poletne in zimske komercialne lete med Bovcem in slovenskimi ter tujimi letališči. Predpogoj je pridobitev dovoljenja za mednarodni mejni prehod, za kar si Občina Bovec že prizadeva. Letos jeseni bodo ob letališki stavbi začeli graditi hotel s 50 sobami.

Pred dnevi je iz Libelič v Bovec priletela prva skupina smučarskih 
gostov. Foto: Občina Bovec
Pred dnevi je iz Libelič v Bovec priletela prva skupina smučarskih gostov. Foto: Občina Bovec

BOVEC > Z letošnjim letom se na Letališču Bovec obetajo novosti pri prevozih potnikov med manjšimi letališči. “Bovško letališče je med vsemi v Evropi najbližje smučišču, kar odpira možnosti za povezovanje letališkega in smučarskega turizma. V tej zimi bodo letalske povezave za zainteresirane smučarje še poskusne, jih pa že promoviramo za prihodnjo zimo. Bovške goste pa bi pozimi denimo lahko zanimal obisk toplic ali krajev ob morju. Hkrati poteka promocija za poletne zračne mostove, za katere je veliko zanimanje na jadranskih otokih. Dogovori že potekajo. Atraktivna tržna niša so povezave z velikimi turističnimi ladjami,” nove razvojne možnosti z uvajanjem komercialnih poletov oziroma taksi letov razkriva direktor in solastnik Aviofuna Damijan Cehner.

Navdušeni “leteči” smučarji

Pred dnevi je Aviofunovo letalo Pilatus s svojega matičnega letališča v Libeličah poskusno pripeljalo v Bovec prvo skupino osmih potnikov, ki so se po smučanju na Kaninu pod večer že vrnili domov na drugi konec Slovenije. Za let, med katerim so si s ptičje perspektive ogledali Triglav in Kanin, so potrebovali pičlih 35 minut. Dobrodošlico sta jim zaželela direktor Sončnega Kanina Rok Ovsenik in župan Valter Mlekuž, ki je navdušen nad novostjo: “Naveza odpira nove možnosti za letališče in smučišče. Zadovoljni smo z upravljalcem, ki podjetno uvaja novosti. Ko bo letališče celostno urejeno, bo Bovško v evropskem prostoru prav gotovo izstopalo s posebno, tudi v tem primeru celoletno ponudbo.”

Hotel za letališke in druge goste

V pričakovanju gradnje nove gondolske žičnice, s čimer bo postal Bovec zimsko in poletno še bolj atraktiven, snujejo na letališču dodatne naložbe. Kraljevo podjetje Atark je pred nedavnim od občine kupilo zemljišče med letališko stavbo in bodočim športnim parkom. Kot napovedujejo, naj bi že jeseni začeli graditi letališki hotel s 50 sobami in prostori za padalce. Pripravljajo se v skladu z podrobnim občinskim prostorskim načrtom. Občina sicer na območju letališča načrtuje gradnjo stadiona s tribunami, po skrajnem robu bodo speljali krožno pot z makadamskim in asfaltnim delom, na kateri bo dovolj prostora za sprehajalce, kolesarje, rolkarje in za poletni tek na smučeh.

Kupili so večje letalo

“Bližina smučišča je za bovško letališče izjemna priložnost. Bližina morja pa je dodatno velik potencial za poletne zračne mostove. Zato bomo v Bovec v kratkem pripeljali udobnejše in večje letalo s 15 sedeži. Partnersko podjetje Flaycom v lasti Ivana Kralja, ki je tudi družbenik v podjetju Aviofun, ga je kupilo v Švici, operativna licenca za letenje je tik pred izdajo,” pripoveduje Cehner. Letošnji zimski komercialni leti so, kot rečeno, poskusni, že zdaj pa je zanje veliko zanimanje zlasti med smučarji na Koroškem. Najem letala Pilatus za prelet preko Slovenije stane 1200 evrov, v kar sta všteta tudi karta za smučišče Kanin-Sella Nevea in kosilo. “Cena na osebo pa je približno 180 evrov,” pojasnjuje Cehner.

Atraktivni razvojni načrti

Pomemben premik s snovanjem razvojnih načrtov se je zgodil z vstopom podjetnika Ivana Kralja z Dolenjske v podjetje Aviofun. Kralj je nedolgo tega kupil Flaycom in hangar na letališču Lesce. S Cehnerjem sta kolega in letalska zanesenjaka. Kot pravi Cehner, bo Aviofun kot upravljalec bovškega letališča skrbel predvsem za adrenalinsko ponudbo s skoki s padalom, Flaycom pa za komercialne lete med manjšimi letališči.

Predpogoj za lete izven schengenskega območja in s tem tudi na jadranske otoke pa je pridobitev državnega dovoljenja za občasni mednarodni mejni prehod za zračni promet. “Občina Bovec bo na pristojna ministrstva naslovila prošnjo, ker se zavedamo, da bi se s tem odprle možnosti za številne zračne mostove in prihod turistov z debelejšimi denarnicami,” pojasnjuje župan. Pogovori so na začetku, upajo, da bodo dovoljenje za mejni prehod dobili do poletja. Trženje zimskih in poletnih komercialnih letov bo slej ko prej odprlo vprašanje gradnje trdnejše pristajalne steze, ki jo je možno sonaravno urediti. Kot pravi Cehner, strahu pred večjim hrupom v zraku ne bi smelo biti, ker so sodobna letala vse manj glasna.


Najbolj brano