Zakaj bi jedli uvoženo sadje, če imamo doma boljše?

“Najboljše imamo doma” je slogan nove nacionalne kampanje, ki bo od prihodnjega tedna dalje spodbujala kupovanje in uživanje lokalnega sadja.

Kampanja je del že utečenega programa Naša super hrana. Namenjena je splošni promociji sadja, pridelanega v Sloveniji, ki s kratkimi dobavnimi verigami ohranja svežino, kakovost in sestavine, pomembne za ohranitev zdravja. Akcija bo ozaveščala tudi o pomenu načinov pridelave in označevanja sadja. Drugi del akcije je namenjen promociji sadja z znakom Izbrana kakovost - Slovenija, ki zagotavlja visoko kakovost in dodatne nadzore. Ti jamčijo, da je bilo sadje s to oznako res pridelano in (ali) predelano v Sloveniji. V shemo, ki je zaživela leta 2018, je vključenih približno 300 sadjarjev oziroma že skoraj 50 odstotkov vseh površin intenzivnih sadovnjakov, je na predstavitvi akcije v četrtek povedal novi minister za kmetijstvo Jože Podgoršek. Ob tem je poudaril tudi pomen samooskrbe s hrano, ki se je kot še posebej pomembna pokazala ob letošnji pandemiji.

Sadjarji so promocije zelo veseli, je povedal direktor sadjarskega podjetja Evrosad iz Krškega Boštjan Kozole, saj “lahko potrošnikom povemo marsikaj o pozitivnih učinkih jabolk in drugega sadja, o načinu pridelave ... pa tudi o tegobah, ki nas tarejo, od vremenskih nevšečnosti do sivega trga, dela na črno, zavajanja potrošnikov o poreklu blaga”. Da je sadje odlično “domače zdravilo”, je pritrdil tudi profesor na Biotehniški fakulteti v Ljubljani Robert Veberič ter izpostavil antioksidante in druge sestavine sadja, ki sicer ne preprečuje okužbe z novim koronavirusom, prispeva pa k lažjemu poteku mnogih bolezni in k manjšemu zbolevanju za mnoge. Direktor direktorata za hrano in ribištvo na kmetijskem ministrstvu Bojan Pahor je pojasnil, da bo promocijska akcija trajala en mesec, nato pa jo bodo ponovili še spomladi, poleti in prihodnjo jesen.

Prebivalec Slovenije porabi v povprečju 75,6 kilograma svežega sadja, skupaj s predelanim pa 129 kilogramov.


Najbolj brano