Lov na prosto mizo

V ponedeljek začenjajo zbirati rezervacije za priljubljeno gastronomsko akcijo Teden restavracij. Potekala bo med 14. in 23. oktobrom, menije po 21, 23 in 27 evrov pa bo ponujalo kar 107 restavracij po vsej državi, seveda tudi številne na Primorskem.

Faladur iz Vipave (na fotografiji je Matej Lavrenčič) bo letos prvič 
vključen v akcijo Teden restavracij.  Foto: Leo Caharija
Faladur iz Vipave (na fotografiji je Matej Lavrenčič) bo letos prvič vključen v akcijo Teden restavracij.  Foto: Leo Caharija

Med petkom, 14. oktobra in nedeljo, 23. oktobra, bo potekal tradicionalni jesenski Teden restavracij. Gre za priljubljeno akcijo, v kateri se s trihodnimi meniji po ugodnih cenah predstavlja dolga vrsta slovenskih restavracij. Gostje v tem času “preizkusijo” tudi še njim manj znane gostilne, spoznavajo ponudbo in najdejo svoje favorite za kasnejši obisk. Pa še nekaj: tudi oni, ki niso pripravljeni ali ne zmorejo globlje seči v žep za obisk priljubljene restavracije, lahko v času akcije okusijo vsaj delček tistega, kar ponujajo izpostavljeni kuharski mojstri.

107 restavracij, 50.000 gostov

Tedna restavracij se udeležuje kar približno 50.000 gostov, kar je impozantna številka. Zato številni čakajo ponedeljek, ko bodo gostilne in restavracije na spletnih strani Tedna restavracij objavile menije in se bo začel lov na rezervacije miz v želenem terminu v želeni gostilni.

Med 107 slovenskimi gostilnami bo 21 primorskih: Stara gostilna (Piran), Špacapanova hiša (Komen), Topli val (Kobarid), Pri hrastu, Tiffany in Calypso (Nova Gorica), Marina Portorož, Istrian bar & Tapas bar (Portorož), Gratia (Lipica), Grad Kromberk, Brič (Dekani), Pikol (Rožna Dolina), Kogo (Koper), Kruh in vino (Vipolže), Hiša Krasna (Lokev), Ruj (Dol pri Vogljah), Termika (Ozeljan), Faladur in Podfarovž (Vipava) in Štorja (Postojna). Novinca na listi sta preseljeni Faladur iz Vipave in prenovljena restavracija Marina iz Portoroža.

Dvakrat letno

Akcija Teden restavracij poteka dvakrat letno, spomladi in jeseni, v nje pa povabljeni kuharski mojstri v menijih s tremi jedmi predstavijo svoje znanje in svojo kulinarično usmeritev. Ponudba seveda ne izključuje razširitve menija, prav tako pa je odprta pot pri izbiri vina in drugih pijač. Vodilo jesenskega Tedna restavracij je “moja zgodba”, torej vse tisto, po čemer je posamezna gostilna oziroma restavracija prepoznavna. Uroš Mencinger, ki s soprogo Violeto usmerja akcijo, poudarja, da gre za svojevrstno kulinarično tekmovanje, “v katerem je treba najprej sodelovati, potem pa se izkazati.”


Najbolj brano